کار و زندگی در استان آلبرتا کانادا

0

استان آلبرتا به غرب وحشی کانادا معروف است. این استان وسیع که از غرب به رشته‌کوه‌های راکی و از شرق به هزاران کیلومتر چمن‌زار و مرتع متصل است، به لطف ذخایر عظیم نفت، امروزه یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین استان‌های کاناداست و به لطف همین صنعت نفت، پایین‌ترین نرخ بیکاری را در میان تمام استان‌های کانادا دارد. 

مرکز استان آلبرتا، شهر کلگری است و نزدیک به یک‌سوم جمعیت استان نیز در همین شهر زندگی می‌کنند. دومین شهر بزرگ استان، ادمونتون است که این شهر نیز یک‌سوم جمعیت آلبرتا را در خود پناه داده. یک‌سومِ باقیمانده از جمعیت استان، در شهرهای کوچک‌تر پراکنده‌اند.

کار و زندگی در استان آلبرتا
کار و زندگی در استان آلبرتا

کار و زندگی در استان آلبرتا

زندگی در استان آلبرتا با نفت و صنایع نفتی گره خورده است و تقریبا می‌توان ادعا کرد کسی در این استان نیست که چیزی درباره‌ی نفت نداند.

نفت را که فراموش کنیم، باید گفت که یکی دیگر از ستون‌های اصلی اقتصاد استان آلبرتا کشاورزی است و اصلی‌ترین محصولات کشاورزی این استان عبارت‌اند از جو، گندم و سایر غلات. دامداری نیز در این استان بسیار جدی و هم است. پرورش گاو، گوسفند، خوک و مرغ، اصلی‌ترین حوزه‌های صنعت دامداری و کشاورزی در آلبرتا هستند.

بازار سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز در استان آلبرتا بسیار گرم است. جدای از این صنایع، صنعت گردشگری نیز از اصلی‌ترین منابع درآمد در این استان است. طبق آمارهای دولت کانادا، سالانه قریب به 8 میلیون توریست به این استان سفر می‌کنند و مقاصد اصلی گردشگران، کوه‌ها و پارک‌های طبیعی آلبرتا، پارک ملی بنف و دریاچه‌ی لوئیز هستند. پیست‌های اسکی این استان نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی به شمار می‌روند که هر زمستان، علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشانند و سبب رونق صنعت گردشگری در فصل برف و سرما می‌شوند.

مهاجرت به استان آلبرتا

پیشینه‌ی مهاجرت به آلبرتا به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد که مهاجران بریتانیایی، اوکراینی و آلمانی در پی فرصت‌های شغلی جدید راهی این استان شدند و دهه‌ها بعد، خیل عظیمی از مهاجران آسیایی و خاورمیانه‌ای و حتی آمریکایی، به سودای یافتن شغلی در صنعت نفت و گاز آلبرتا به این استان روانه گشتند.

امروزه به لطف همین صنعت نفت و گاز، سالانه هزاران نفر از مهاجران از سراسر دنیا به این استان می‌آیند. با این همه، نرخ بیکاری در استان آلبرتا همچنان پایین است. دولت فدرال کانادا با تخصیص بودجه‌های فراوان برای توسعه زیرساخت‌های لازم در صنایع نفت و گاز، مسیر مهاجرت به این استان را هموارتر از قبل کرده است.

کلگری شهر برج‌ها و شیشه‌ها
کلگری شهر برج‌ها و شیشه‌ها

کلگری، شهر برج‌ها و شیشه‌ها

دفتر مرکزی اکثر کمپانی‌های عظیم نفتی، از شل و پتروکانادا گرفته با بریتیش پترولیوم در شهر کلگری و در برج‌های سر به فلک‌کشیده‌ی این شهر واقع شده‌اند.

کلگری شهر بسیار زیبایی است که رودخانه بو از وسط شهر می‌گذرد و رودخانه اِلبو نیز از ناحیه‌ی جنوب‌غربی وارد شهر می‌شود و در مرکز شهر، این دو رودخانه به هم متصل می‌شوند. یکی از زیبایی‌های زندگی در کلگری، همین رودخانه‌ها هستند. اکثر خانه‌های کلگری مشرف به این رودخانه‌ها ساخته شده‌اند و در حاشیه‌ی هر دو رودخانه، پارک‌های بسیار زیبایی بنا شده است.

از نظر آب و هوا باید گفت که کلگری در میان کلانشهرهای کانادا بیشترین تعداد روزهای آفتابی را دارد. تابستان‌های کلگری معتدل، زمستان‌ها سرد، بهار متغیر، و پاییز مطبوع‌ترین و زیباترین فصل کلگری است.

نوشته های مرتبط

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

درآمد نقاش ساختمان در کانادا

نوشته های مرتبط

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

درآمد نقاش ساختمان در کانادا

سیستم حمل و نقل عمومی در مرکز استان آلبرتا بسیار اصولی و عالی است. پل‌های متعددی که بر روی رودخانه‌های این شهر ساخته شده، از بار ترافیک شهر بسیار می‌کاهد ولی همچنان کلگری شهری پرترافیک به حساب می‌آید.

ساکنین کلگری مردمانی سرخوش و سرزنده‌اند و بسیار به تفریحات خود اهمیت می‌دهند. اصلی‌ترین تفریحات مردم کلگری عبارت‌اند از اسکی، دوچرخه‌سوازی، اسکیت، و هاکی.

ادمونتون شهر زندگی در استان آلبرتا
ادمونتون شهر زندگی در استان آلبرتا

ادمونتون شهر زندگی در استان آلبرتا

ساکنین عادی ادمونتون عقیده دارند که اکثر ساکنین، در کلگری کار و در ادمونتون زندگی می‌کنند. این شهر نیز مانند کلگری کانون صنایع نفت و گاز است.

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد شهر ادمونتون، وجود دانشگاه آلبرتا در این شهر است. دانشگاه آلبرتا حدود 30 هزار دانشجو و 8 هزار کارمند و استاد دارد. از این رو این شهر جنبه‌ی علمی و دانشگاهی نیز دارد و در همه‌جای این شهر می‌توان حضور دانشجویان خارجی را به‌خوبی حس کرد.

ادمونتون از نظر مساحت، دومین شهر بزرگ استان آلبرتا و پنجمین شهر بزرگ کاناداست با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر. جالب است بدانید که بیش از 30 هزار مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند. ادمونتون (بعد از شهر وینپگ) دومین سکونتگاه بزرگ بومیان کاناداست.

از نظر آب و هوا باید گفت که زمستان‌های ادمونتون، سر و طولانی است. یعنی حتی هنگامی که خورشید را هم بالای سرتان می‌بینید، باز هم هوا بسیار سرد است. تنها فصل غیر سرد این شهر، تابستان است.

سیستم حمل و نقل عمومی در ادمونتون نیز همچمون کلگری بسیار عالی است. اکثر خطوط حمل و نقل عمومی این شهر، با محوریت دانشگاه آلبرتا گسترش یافته‌اند. ضمن این‌که مسیرهای ویژه‌ی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شهر نیز بسیار مناسب هستند، به شرط این‌که آب و هوا اجازه‌ی این نوع ترددها را به شما بدهد.

بنف، لوئیز، جاسپر شهرهایی در دل پارک ملی
بنف، لوئیز، جاسپر شهرهایی در دل پارک ملی

بنف، لوئیز، جاسپر شهرهایی در دل پارک ملی

پارک‌های ملی جاسپر در مرز استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا واقع شده‌اند و سه شهر را در دل خود جای داده‌اند: بنف، لوئیز و جاسپر.

بنف با جمعیتی قریب به هفت هزار و پانصد نفر، بزرگ‌ترین شهر در میان سه شهر مذکور است و اقتصادش اساساً متکی به گردشگری است و نیمی از تمام مشاغل این شهر، به نوعی با گردشگری و توریسم ارتباط دارد. این شهر پر است از هتل‌ و رستوران و فروشگاه.

شهر دیگرِ این پارک‌های ملی در استان آلبرتا شهر جاسپر است که با بنف، 280 کیلومتر فاصله دارد و مثل بنف، متکی به صنعت گردشگری است. جمعیت این شهر در زمستان و تابستان بسیار متفاوت است به طوری که در زمستان‌ها، جمعیتی در حدود 5 هزار نفر و در تابستان‌ها جمعیتی در حدود 20 هزار نفر دارد.

ماهیت گردشگری این شهرها سبب شده که بنف، مرکز عمده‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد و رویدادهای فراوانی را میزبانی نماید.

این مقاله صرفاً جهت آشنایی متقاضیان مهاجرت به کانادا با استان آلبرتا نوشته شده است. امیدواریم اگر قصد مهاجرت به این استان را دارید، از کار و زندگی در کانادا در این استان زیبای کانادا لذت ببرید. اگر قصد کسب اطلاعات موثق‌تر و بیشتر درباره این استان را دارید می‌تواند به وب‌سایت رسمی این استان مراجعه کنید. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.