روش‌های مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا کانادا در سال 2021

0

استان بریتیش کلمبیا یکی دیگر از استان ها و قلمروهای کشور محبوب و پرطرفدار کانادا به پایتخت ویکتوریا است که جمعیت آن به بیش از 5 میلیون نفر می رسد. اگر شما هم قصد دارید به این به کانادا مهاجرت کنید در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل به معرفی و بررسی روش های مهاجرت به بریتیش کلمبیا بپردازیم.

برنامه های استانی، پلی برای رسیدن به هدف نهایی!

همان طور که می دانید کانادا از قلمروها و استان های متعددی تشکیل شده است. اگر شما قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارید، روشی که می تواند به شما کمک کند تا در نهایت بتوانید اقامت بریتیش کلمبیا را به دست آورید، برنامه هایی است که توسط استان بریتیش کلمبیا برای هر متقاضی ارائه و تدوین شده است.

این استان با برقراری چهار برنامه استانی، می تواند پذیرای مهاجران به این منطقه باشد! این 4 برنامه در قالب برنامه های متنوع تجاری، کارآفرینی صدهزاردلاری، اکسپرس انتری و برنامه کارگران ماهر تدوین شده است که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک زا این موارد خواهیم پرداخت.

جالب است بدانید به دلیل تعدد قلمرو ها و استان های کانادا، تا به امروز بیش از 80 برنامه استانی برای دولت کانادا ارسال شده است تا مهاجرانی که قصد دارند به کشور کانادا مهاجرت کنند و در یکی از استان ها و قلمروهای آن اقامت کنند، از طریق این برنامه ها مناسب ترین و بهترین خدف خود را انتخاب کنند.

روش های مهاجرت به بریتیش کلمبیا

"روش

همان طور که در مطالب فوق نیز به آن اشاره نمودیم، استان بریتیش کلمبیا با وضع برنامه ای 4 گانه میزبان متقاضیانی است که قصد دارند در این استان سکونت داشته باشند. این برنامه ها به شرح زیر می باشند:

  1. برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا
  2. برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا پایلوت منطقه ای
  3. برنامه اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا
  4. برنامه مهاجرت کارگران ماهر استان بریتیش کلمبیا

که به ترتیب در ادامه به معرفی و بررسی تک تک برنامه های اقامتی بریتیش کلمبیا خواهیم پرداخت.

1- برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا – برنامه اصلی

استان بریتیش کلمبیا نیز همانند سایر استان ها و قلمروهای کانادا با وضع برنامه های استانی که به آن BC Provincial Nominee Program (BCPNP) نیز گفته می شود در جهت ارتقای سطح شغلی و اقتصادی این استان استقبال خوبی از کارآفرینان و سرمایه گذاران می کند.

پس از این که فرد متقاضی توانست ازطریق کارآفرینی و سرمایه گذاری در کانادا مورد پذیریش استان بریتیش کلمبیا قرار  بگیرد، ویزای کاری موقت برای او ارسال می شود تا فرد بتواند برنامه ها و پلن های خود را در چارچوب اجرا درآورد. همچنین پس از آن که برنامه و مدل بیزینیس فرد متقاضی به خوبی در این استان کامل شد، می تواند نسبت به دریافت اقامت کانادا اقدام کند.

توجه داشته باشید که استان بریتیش کلمبیا در مقایسه با سایر استان های دیگری که در کانادا وجود دارند، از نظر شرایط آب و هوایی و مناظر طبیعی مساعد تر و ایده آل تر است و به همین جهت استان بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از مقاصد اصلی در برنامه های مهاجرتی افراد قرار می گیرد.

چگونه می توان اقدام به دریافت برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا نمود؟

برای این که شما بتوانید از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی به این استان مهاجرت کنید باید شرایطی که توسط این منطقه وضع شده است را به خوبی رعایت کنید و به اصطلاح واجد شرایط باشید اما این شرایط کدام ها هستند؟

  • در برنامه های مدیرتی و بیزینسی فعال باشید.
  • شرایط اجازه ورود به کانادا را داشته باشید.
  • به میزان 600 هزار دلار کانادا، سرمایه شخصی داشته باشید.
  • صاحب بیزینس و مدیر کسب و کاری باشید و یا آن که تجربه موفقی در این عرصه داشته باشید.
  • به صورت مستمر و در طی مدت زمانی 3 سال، صاحب یک بیزینس فعال باشید
  • شما باید یک بیزینس جدید را در کانادا راه اندازی کنید و یا به یک بیزینس قدیمی روح و جان تازه ای ببخشید.
  • در کانادا به مبلغ 200 هزار دلار، سرمایه گذاری شخصی انجام دهید.
  • در بیزینس و یا برنامه های مدیریتی خود حداقل یک نفر که اقامت و یا تابعیت کانادا را دارد، استخدام کنید.

هزینه ثبت نام و ایجاد درخواست برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا چقدر است؟

شما برای آن که بتوانید درخواست خودتان را ثبت کنید هزینه هایی را باید بپردازید، این هزینه ها به شرح زیر است.

  1. هزینه استانی به مبلغ 300 دلار
  2. هزینه ارسال درخواست مهاجرت به استان: 3500 دلار کانادا
  3. هزینه دولتی فدرال: 550 دلار کانادا برای فرد اصلی، 550 دلار برای همسر و 150 دلار برای هر فرزند
  4. هزینه حق اقامت دائم: 490 دلار کانادا

2- برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا پایلوت منطقه ای

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا
برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

یکی از برنامه های جدید اقامتی استان بریتیش کلمبیا که در قالب طرحی 2 ساله برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، طرح پایلوت منطقه ای برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا صدهزار دلاری است. این طرح در واقع قصد دارد به اقتصاد و توسعه شهر های دور از شهر های بزرگ کمک کند! در واقع فرد متقاضی برای این که بتواند از طریق این طرح اقدام به دریافت اقامت خود کند باید به یکی از شهر های کمتر توسعه یافته ورود کند و بیزینس و کسب و کار خودش را در این منطقه راه اندازی کند.

یک نکته اصلی در این طرح وجود دارد و آن هم این است که فرد متقاضی باید موافقت نامه و توصیه نامه هایی رو از نماینده محل و یا منطقه ای دریافت کند تا بتواند شرایط لازم برای اخذ برنامه ها و طرح پایلوت منطقه ای برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا صدهزار دلاری را دارا باشد.

پس از این که فرد متقاضی توانست از این طریق مورد پذیریش منطقه قرار بگیرد، ویزای کاری موقت برای او ارسال می شود تا فرد بتواند برنامه ها و پلن های خود را در چارچوب اجرا درآورد. همچنین پس از آن که برنامه و مدل بیزینیس فرد متقاضی به خوبی در این استان کامل شد، می تواند نسبت به دریافت اقامت کانادا اقدام کند.

مناطقی که مورد تایید این طرح هستند چه شرایطی دارند؟

همان طور که مشخص شد، این طرح تنها برای شهر ها و مناطقی است که کمتر توسعه یافته اند اما چه شرایطی وجود دارد که می تواند یک منطقه را در این طرح قرار دهد؟

  • یکی از اولین شروطی که می تواند یک شهر را در این طرح قرار دهد، جمعیت آن است. در واقع جمعیت آن شهر و منطقه باید کمتر از 75 هزار نفر باشد.
  • شرط دومی که برای اینگونه از طرح ها در نظر گرفته می شود این است که باید حداقل در فاصله 30 کیلومتری از شهر هایی قرار بگیرند که جمعیت در آن ها بیش از 75 هزار نفر است.

جالب است بدانید تا به امروز بیش از 35 منطقه در طرح پایلوت کارآفرینی برتیش کلمبیا قرار گرفته اند که هرکدام از آن ها به تنهایی می توانند شرایط ایجاد و صدور توصیه نامه را برای فرد متقاضی فراهم کنند.

طرح پایلوت کارآفرینی بریتیش کلمبیا چگونه اجرا می گردد؟

برای این که فرد متقاضی بتواند شرایط این طرح را در اختیار داشته باشد باید در ابتدا این طرح را به صورت کامل و همه جانبه ارزیابی کند. سپس باید به مدتی کوتاه به این منطقه مراجعه کند و از نزدیک برنامه ها و پلن های بیزینسی خودش را برای راه اندازی بیزینس انجام دهد.

در این مدت زمانی باید برنامه ها و پلن های بیزینسی خودش را برای نماینده محلی آن منطقه ارائه دهد و از سوی آن تاییده مورد پذیرش را دریافت کند.

نوشته های مرتبط

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

درآمد نقاش ساختمان در کانادا

نوشته های مرتبط

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

درآمد نقاش ساختمان در کانادا

زمانی که متقاضی به مرحله ثبت نام رسید، باید ارزش خالص دارایی ها، بیزنس و سابقه کاری ،تحصیلات، مدرک زبان و اطلاعات مربوط به طرح بیزینس پلن خود را ارائه دهد تا یک امتیاز بندی ای برای تمامی افراد صورت بگیرد تا در نهایت شخصی که واجد شرایط باشد و امتیاز بالایی را کسب کند، بتواند در طرح پایلوت جذب شود. این پروسه پس از ثبت نام حدود 4 ماه زمان می برد تا نتیجه نهایی مشخص شود.

شرایط لازم برای اینکه متقاضیان بتوانند در این طرح واجد شرایط شوند چیست؟

برای این که بتوانید طرح پایلوت رو دریافت کنید باید از شرایط زیر برخوردار باشید، در این صورت است که می توانید حداقل امیدوار به دریافت این طرح و اقامت از این طریق باشید. این موارد به شرح زیر است:

  • در برنامه های مدیرتی و بیزینسی فعال باشید.
  • شرایط اجازه ورود به کانادا را داشته باشید.
  • به میزان 300 هزار دلار کانادا، سرمایه شخصی داشته باشید.
  • صاحب بیزینس و مدیر کسب و کاری باشید و یا آن که تجربه موفقی در این عرصه داشته باشید.
  • به صورت مستمر و در طی مدت زمانی 3 سال، صاحب یک بیزینس فعال باشید
  • در کانادا به مبلغ 100 هزار دلار، سرمایه گذاری شخصی انجام دهید.
  • در بیزینس و یا برنامه های مدیریتی خود حداقل یک نفر که اقامت و یا تابعیت کانادا را دارد، استخدام کنید.

3- برنامه اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا

در واقع با استفاده از برنامه اکسپرس انتری می توان نیروی متخصص برای بازار کاری که در استان بریتیش کلمبیا نیاز است را از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال برآورده نمود. پس در واقع این طرح به دنبال اخذ افرادی است که توانایی و مهارتی خاص در یک موضوع را دارند.

برنامه اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا
برنامه اکسپرس انتری استان بریتیش کلمبیا

شرایط پذیرش و فاکتور های گزینشی طرح اکسپرس انتری چیست؟

اولین شرطی که برای ورود به این طرح وجود دارد این است که شما متقاضی طرح اکسپرس انتری باشید، یعنی شما نیز در میان سایر متقاضیان این طرح قرار بگیرد و شماره پروفایل و کد کاریابی برای خودتان در سیستم اکسپرس انتری ایجاد کنید.

شما باید در دو سال اخیر در یکی از مراکز آموزشی بریتیش کلمبیا نسبت به اخذ مدرک فوق لیسانس و یا دکترا اقدام کنید.

کارگر ماهر

برای آن که بتوانید در طرح اکسپرس انتری به عنوان یک کارگر ماهر قرار بگیرد باید فرد متقاضی شرایط زیر را در نظر داشته باشد تا بتواند از این طریق اقدام به مهاجرت به بریتیش کلمبیا  و دریافت اقامت  نماید. برای این منظور باید فرد متقاضی شرایط زیر را داشته باشد.

  • ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری و ساخت پروفایل و کد اعتباری کاریابی
  • فرد متقاضی در یک حرفه واجد شرایط، تجربه کافی و مفیدی داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید از یک شخص در استان بریتیش کلمبیا به صورت تمام وقت و در ازای دریافت حقوقی مناسب، پیشنهاد استخدام داشته باشد.
  • درآمد حداقل را از این راه کسب کند تا بتواند از پس خرج و مخارج در بریتیش کلمبیا بر بیاید.

تخصص در زمینه مراقبت های بهداشتی و درمانی

اگر در زمینه مراقبت های بهداشتی و درمانی تخصص کافی ای دارید و می خواهید از این طریق وارد بریتیش کلمبیا شوید باید همانند کارگر ماهر، واجد شرایط باشید.

  • ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری و ساخت پروفایل و کد اعتباری کاریابی
  • فرد متقاضی باید از یک شخص (پزشک، پرستار، روان پرستار یا مشاغل بهداشتی وابسته) در استان بریتیش کلمبیا به صورت تمام وقت و در ازای دریافت حقوقی مناسب، پیشنهاد استخدام داشته باشد.

هزینه ثبت نام و ایجاد درخواست برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا چقدر است؟

شما برای آن که بتوانید درخواست خودتان را ثبت کنید هزینه هایی را باید بپردازید، این هزینه ها به شرح زیر است.

  1. هزینه استانی به مبلغ 300 دلار
  2. هزینه ارسال درخواست مهاجرت به استان: 3500 دلار کانادا
  3. هزینه دولتی فدرال: 550 دلار کانادا برای فرد اصلی، 550 دلار برای همسر و 150 دلار برای هر فرزند
  4. هزینه حق اقامت دائم: 490 دلار کانادا

آب و هوای استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا در واقع استانی 4 فصل با طبیعی بسیار زیبا و منحصر به فرد است. در فصل زمستان شاهد طبیعی بسیار زیبا و آب وهوایی ملایم تر از کانادا خواهیم بود که در این فصل اکثر روز ها شاهد باران و وزش های باد هستیم. همچنین در فصل تابستان شاهد فصلی گرم و بدون بارش هستیم که میانگین دمای تابستان بین ۱۸ تا ۲۸ درجه می رسد.

آب و هوای استان بریتیش کلمبیا
آب و هوای استان بریتیش کلمبیا

سوالات متداول در رابطه با مهاجرت به بریتیش کلمبیا

آیا به جای راه اندازی یک شرکت و یا یک بیزینس در بریتیش کلمبیا می توان تجارتی کانادایی را خریداری کرد؟

بله، دولت کانادا این اختیار را به متقاضیان داده است تا در صورت عدم راه اندازی شرک و یا بیزینس بتوانند تجارت و کسب و کاری را در کانادا خریداری کنند.

آیا حتما باید در بیزینس خود به استخدام یک فرد کانادایی و یا تابعیت کانادایی استفاده کنیم؟

بله، این قانون توسط دولت کانادا برای متقاضیان در نظر گرفته شده و فرد ملزم به استخدام کانادایی است.

چه امتیازی برای کسب اقامت از طریق کارآفرینی و یا سرمایه گذاری نیاز است؟

شما برای آن که بتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید باید حداکثر 200 امتیاز کسب کنید.

پس از ارسال مدارک چقدر زمان می برد تا آن ها تایید شوند؟

دولت افراد را بر اساس بالاترین امتیاز انتخاب می کند، پس از انتخاب شما 4 ماه زمان می برد تا شما بتوانید کل مدارک را برای دولت بریتیش کلمبیا ارسال کنید و سپس به مدت 20 ماه فرصت دارید تا کسب و کار خودتان را در یکی از مناطق استانی راه اندازی کنید.

جمع بندی مقاله روش های مهاجرت به بریتیش کلمبیا

در این مقاله که در واقع یکی از روش های مهاجرت به بریتیش کلمبیا است به خوبی توانستیم شما را با انواع روش های مهاجرتی مانند مهاجرت به کانادا از طریق کار آشنا کنیم. در صورت لزوم چنانچه سوالی در این خصوص دارید می توانید با ما تیم متخصصان رهپویان مهاجر در بخش نظرات در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.