صنعت نفت و گاز کانادا : بازار کار برای مهاجران

0

در اهمیت صنعت نفت و گاز کانادا همین بس که این کشور پنجمین کشور بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی و هفتمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت در جهان به شمار می‌رود. طبیعتاً حفظ و ارتقاء این جایگاه برای اقتصاد کانادا از اهمیتی اساسی برخوردار است.

اما تولید نفت، فقط یک روی ماجراست. روی دیگر ماجرا، میزان ذخایر موجود در این کشور است که چشم‌اندازی حیرت‌انگیز برای آینده‌ی اقتصاد و صنعت نفت و گاز کانادا دارد و از این حیث، یعنی از حیث حجم منابع نفت و گاز (که مقوله‌ای جدا از استخراج و تولید نفت و گاز است) این کشور پس از کشورهای عربستان سعودی و ونزوئلا رتبه‌ی سوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

ذخایر مهم نفت و گاز کانادا

ارزیابی‌های انجام شده در سال 2007 نشان داد که کل ذخایر نفت موجود در کشور کانادا، حدود 179 میلیارد بشکه است. ذخایر نفت کانادا را به دو دسته می‌تون تقسیم کرد: ذخایر موجود در مناطق خشک و ذخایر موجود در مناطق آبی. استخراج و تولید ذخایر موجود در مناطق آبی در حال حاضر برای صنعت نفت کانادا توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل است که صنایع نفتی این کشور فعلا فقط متکی به استخراج و تولید نفت از مناطق خشکی این کشور است.

اگرچه ذخایر غیرخشکی نفت کانادا در نقاط مختلف این کشور پراکنده‌اند، اما 95 درصد از ذخایر خشکی، در استان آلبرتا واقع شده‌اند. جالب است بدانید که اگرچه بخش بسیار زیادی از تولید در همین استان آلبرتا صورت می‌گیرد، اما به این دلیل که سایر استان‌ها نیز دارای ذخایر نفت هستند و به دلیل سیاست‌های دولت، فعلا نفت آن‌ها استخراج نمی‌شود، سود حاصل از تولید نفت آلبرتا به طور مساوی بین همه‌ی استان‌ها تقسیم می‌گردد.

در حال حاضر، تولید نفت کانادا روزی حدود 3 میلیون و هفتصد هزار بشکه است و دولت قصد دارد با سرمایه‌گذاری بیشتر بر صنایع نفت خود و با توسعه‌ی زیرساخت‌های لازم، تولید نفت خام خود را به روزی 5 میلیون بشکه برساند. این تحولات به معنای ایجاد فرصتی بزرگ برای سرمایه‌گذاری و بازار کاری بزرگ برای کلیه‌ی کسانی است که شغل و تخصص‌شان به حوزه‌های نفت و گاز و زیرساخت‌های انرژی مرتبط است.

ذخایر استان‌ها و اهمیت آن‌ها در آینده صنعت نفت و گاز کانادا
ذخایر استان‌ها و اهمیت آن‌ها در آینده صنعت نفت و گاز کانادا
نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

ذخایر استان‌ها و اهمیت آن‌ها در آینده صنعت نفت و گاز کانادا

اگرچه استان آلبرتا به عنوان کانون تولید نفت و گاز کانادا شناخته می‌شود، اما باید توجه داشت که استان‌های دیگر کانادا نیز برای آینده‌ی صنعت نفت و گاز کانادا اهمیت فروان دارند. به عنوان نمونه، استان‌هایی چون ساسکاچوان (با 28 درصد از کل ذخایر نفت و گاز کانادا) و نیوفاندلند و لابرادور (با در اختیار داشتن 27 درصد از کل ذخایر) نیز دارای منابع بسیار عظیم نفت و گاز هستند اما دولت کانادا فعلا قصد استخراج از منابع نفت و گاز این استان‌ها را ندارد.

یکی از اصلی‌ترین میدان‌های نفتی کانادا که فعلا مهم‌ترین اهمیت را در صنعت نفت و گاز کانادا دارد، میدان نفتی پمبینا است. این میدان نفتی در آلبرتای مرکزی واقع شده است و از سال 1953 که کشف شد، همچنان محل استخراج و تولید نفت بوده و هست. این میدان نفتی به طور دقیق در مکانی بین دره‌ی درایتون و رودخانه‌ی پمبینای آلبرتا واقع شده و نام خود را نیز از نام همین رودخانه گرفته است زیرا رودخانه پمبینا از جنوب غربی میدان نفتی، وارد و از شمال شرقی این میدان نفتی خارج می‌شود.

آلبرتا کانون فرصت‌های شغلی در صنعت نفت و گاز کانادا

از آن‌جا که کانون اصلی تولید صنعت نفت و گاز کانادا در استان آلبرتا است، دفتر مرکزی اکثر شرکت‌های نفت و گاز کانادا، در مرکز همین استان، یعنی شهر کلگری واقع شده‌اند. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا و یافتن شغلی در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی هستید، بهترین راه، شناخت شرکت‌های فعال در این حوزه است. اصلی‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت نفت و گاز کانادا عبارت‌اند از:

 

رهپویان مهاجر، همگام با متخصصان حوزه‌ی انرژی در مهاجرت به کانادا

مشاوران و وکیل مهاجرتی موسسه رهپویان مهاجر با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به کانادا، می‌تواند مشاوری امین برای کلیه کسانی باشد که با تخصص مربوطه در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی، به دنبال شغلی مناسب در صنعت نفت و گاز کانادا هستند و قصد مهاجرت به این کشور را دارند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.