مهاجرت خانوادگی به گرجستان در سال 2022

0

در این نوشتار میخواهیم درباره مهاجرت خانوادگی به گرجستان صحبت کنیم. برای مهاجرت موفق باید در زمینه های گوناگون راجب کشور مدنظر تحقیق شود از جمله وضعیت شغلی، نرخ مهاجرت، نرخ بیکاری، وضعیت اقامت، وضعیت اقتصاد و شرایط سیاسی حاکم بر کشور مورد نظر برای مهاجرت.

این موارد اهمیت بسیار بالایی در بحث مهاجرت دارند و می توان گفت دلیل مهاجرت شخص با توجه به شرایط موجود در موضوعات ذکر شده مشخص می گردد و پاسخ شفاف به این سوالات می تواند تعیین کند که شخص به کشور مقصد مهاجرت داشته باشد یا خیر.

اقامت گرجستان و مهاجرت به این کشور جزو موضوعات پرطرفدار در سال های اخیر است. کشور گرجستان، کشوری است که مانند ترکیه به لحاظ موقعیت جغرافیایی در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است، بدین معنا که بخشی از این کشور در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد و دارای موقعیتی استراتژیک از نظر تجاری بوده و پل تجاری میان اروپا، آسیا و خاورمیانه می‌باشد و از این رو در سالهای اخیر مورد توجه اتحادیه اروپا و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

هزینه های زندگی در این کشور مقرون به صرفه و نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین می باشد و از اقتصاد رو به رشدی برخوردار است. از این رو اقامت گرجستان امروزه مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است.

برای مهاجرت و اخذ اقامت گرجستان روش های مختلفی وجود دارد مانند اقامت از طریق خرید ملک، مهاجرت به گرجستان از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، پناهندگی، ازدواج و تولد که به دوصورت مهاجرت خانوادگی به گرجستان و مهاجرت تکی به گرجستان صورت می گیرد .

مهاجرت خانوادگی به گرجستان

یکی از موضوعات مهمی که اکثر مهاجران به آن فکر میکنند همراه شدن خانواده شان با آنها می باشد. بسیاری از افرادی که به گرجستان مهاجرت می کنند تمایل دارند که خانواده خود را نیز در کنار خود داشته باشند و به اصطلاح مهاجرت یا اقامت خانوادگی داشته باشند. منظور از خانواده همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشند. مهاجرت خانوادگی به گرجستان و دریافت اقامت خانوادگی در این کشور به دو روش زیر امکان پذیر است:

1.اقامت خانوادگی:

مهاجرت خانوادگی و اخذ اقامت گرجستان برای همه اعضای خانواده آسان نیست. اگر شخصی بخواهد به شکل خانوادگی به کشور گرجستان مهاجرت کرده و خواستار گرفتن اقامت این کشور برای کل خانواده باشد، فقط از طریق یک سری روش های محدود می تواند اقدام کند. برای مهاجرت به این کشور، لازم است که یکی از اعضای خانواده یکی از راه های اخذ اقامت گرجستان که در آن به خانواده او این امکان را می دهد تا همراه او باشند را انتخاب نماید و از طریق آن روش، خانواده خود را به گرجستان ببرد. این روش ها عبارتند از:

الف) گرفتن اقامت از طریق کار:

برای اخذ اقامت گرجستان از طریق کار و مهاجرت کاری به این کشور، شخص مهاجر باید دارای پیشنهاد کاری از کارفرمای گرجستانی باشد. از آنجایی که شهروندان ایرانی برای سفر ( حداکثر 45روز) به گرجستان نیاز به اخذ ویزای این کشور ندارند، می توانند به صورت حضوری به کاریابی های بین المللی گرجستان مراجعه نموده  و اقدام به جستجوی کار در این کشور کنند. پس از عقد قرارداد کار، شخص می بایست درخواست خود را به همراه کلیه مدارک مورد نیاز به سفارت گرجستان ارائه دهد و مجوز کار خود را به همراه ویزای کاری گرجستان دریافت نماید. یکی از نیازهای اولیه برای کار در کشور گرجستان و اخذ اقامت از این طریق دانستن زبان گرجی می باشد.

ب) گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری:

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری در این کشور به صورت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در بخشهای اقتصادی می باشد. اگر فردی قصد مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت این کشور برای خود و خانواده اش را دارد، می تواند با این سرمایه گذاری ها بعد از گذشت مدتی اقامت دائم دریافت نماید. شرایط مورد نیاز برای سرمایه گذاری در گرجستان داشتن حداقل ۱۸ سال تمام، داشتن طرح توجیهی  اقتصادی و صرف کردن هزینه ای حداقل  2,000 تا 4,000 یورو می باشد. از آنجایی که کشور گرجستان در حال توسعه در زمینه های تجاری و سرمایه گذای می باشد، نیازمند سرمایه گذاران خارجی است تا اقتصاد خود را رشد دهد. ثبت شرکت در گرجستان یکی از راه های سرمایه گذاری می باشد که در زمینه سهامی خاص و عام ارائه می شود.

سرمایه گذاران در کشور گرجستان از طریق ثبت شرکت می توانند به کسب و کاری موافق با شرایط اقتصادی گرجستان بپردازند و از تخفیفات و معافیت های مالیاتی قابل توجهی برخوردار گردند. همچنین می توانند در مدت زمان کمی به سود و بازدهی رسند. ثبت شرکت در مجارستان مانند اکثر کشورها به روش های مسئولیت محدود ،سهامی عام و سهامی خاص امکان پذیر است. بازرگانان نیز می توانند از طریق دریافت ویزای کسب و کار به فعالیت اقتصادی در کشور گرجستان بپردازند. به منظور ثبت شرکت در گرجستان باید تمامی مدارک و اسناد باید به زبان گرجی ترجمه گردد. در طی روند پروسه حضور متوالی متقاضی الزامی است که مدت زمان آن یک هفته می باشد.با ثبت شرکت در گرجستان نمی توان در مدت زمان کم اقامت گرجستان را دریافت نمود اما می توان با پرداخت مالیات به موقع به روند اخذ اقامت کمک نمود.در صورتی که سرمایه شرکت را به 300.000 دلار آمریکا افزایش داده و شرکت گردش حساب سالانه اش معادل 120.000 دلار آمریکا باشد، می توان جهت اقامت گرجستان بصورت دائم اقدام نمود.

اقامت گرجستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز امکان پذیر است چرا که گرجستان همانند سایر کشورها این امکان را برای اتباع سایر کشورها جهت اخذ اقامت فراهم ساخته است. سرمایه گذاران می توانند اوراق قرضه دولتی را خریداری نمایند و از امتیاز معافیت از پرداخت مالیات نیز برخوردار گردند. این اوراق معمولا در رابطه با پروژه های شهری و ساخت اماکن خدماتی و تفریحی که از طریق دولت انجام می پذیرد ، می باشد. این اماکن معمولا عمومی هستند، مانند موزه ها ، اماکن تفریحی و … که با مشارکت در این پروژه های عمرانی – دولتی .از طریق خرید این اوراق قرضه  سالانه سودی به سرمایه گذاران تعلق می گیرد.

2.پیوستن خانواده:

اگر شخصی اقامت گرجستان را داشته باشد می تواند بعد از گذشت چند سال برای اعضای خانواده خود دعوتنامه ای بفرستد و اعضای خانواده اش را به گرجستان بیاورد، یکی از روش های پیوستن خانواده شخص مهاجر به او در کشور گرجستان خریدن ملک در این کشور می باشد. اگر شخص از طریق خرید ملک اقامت گرجستان را برای خود گرفته باشد می تواند بعد از گذشت 6 سال و دریافت اقامت دائم، برای انتقال خانواده خود به گرجستان اقدام نماید.

* یک نکته مهم در خصوص بحث مهاجرت خانوادگی و اخذ اقامت خانوادگی گرجستان در این دو روشی که برایتان ذکر کردیم، این است که اعضای خانواده قادر نیستند تا شهروندی کشور گرجستان را بگیرند. مگر اینکه هر کدام از آن ها نیز برای اقامت دائم گرجستان از طریق هر روشی که به آن ها اجازه گرفتن شهروندی کشور گرجستان را بدهد، اقدام نمایند.

مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت از طریق ازدواج

مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت از طریق ازدواج

اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج با شهروند گرجی نیز یکی از زیرمجموعه های مبحث مهاجرت خانوادگی به این کشور می باشد. اگر یک فرد خارجی با یک تبعه گرجی ازدواج نماید پس از یک مدت کوتاه می‌تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست دهد. این قانون برای زن و مرد یکی است اما اینطور که مشخص شده است دولت این کشور برای مردی خارجی که با یک زن گرجی ازدواج کند مدت زمان بیشتری برای ارزیابی قائل می شود که اطمینان حاصل نماید ازدواج در وضعیت واقعی صورت گرفته است یا خیر. مهاجرت به گرجستان از طریق ازدواج یک موضوع مهم بوده و از سوی این کشور به طور دقیق ارزیابی می‌شود. برای ازدواج یک شخص خارجی با یک شهروند گرجی تحقیقات زیادی صورت می‌گیرد و نیاز به مدارکی است که کیفیت ازدواج را ارزیابی کند. همچنین فرد برای مهاجرت به گرجستان ازطریق ازدواج باید دارای گردش مالی خوبی بوده و از تمکن مالی برخوردار باشد و همچنین بیش از 18 سال سن داشته باشد و در زمان ازدواج هر دو شخص باید مجرد باشند.

تفاوت اقامت گرجستان با شهروندی گرجستان

اخذ اقامت گرجستان با شهروندی گرجستان تفاوت دارد. اخذ اقامت گرجستان به شما اجازه میدهد چندین سال در خاک گرجستان بمانید، کار و تحصیل و زندگی کنید و از کلیه ی حقوق شهروند گرجستان بودن برخوردار باشید به جز حق رای و دریافت وام های بانکی و پاسپورت گرجی. اما شهروندی اقامت همیشگی گرجستان است که اجازه دریافت تسهیلات مختلف مثل وام های بانکی و غیره را دارید و همچنین پاسپورت گرجی و حق رای نیز به شما اعطا می شود.

چرا به گرجستان مهاجرت کنیم؟

چندین سال است که ایرانیان زیادی به گرجستان به عنوان توریست سفر نمودند و با شرایط و محیط این کشور آشنا شدند و کم کم بحث مهاجرت به این کشور بخاطر مزایا و نکات مثبت زندگی در آن، قوت گرفت. امروزه ایرانیان زیادی به خاطر همین مزایای خوب این کشور درصدد مهاجرت به گرجستان هستند. بطور خلاصه می توان مزایایی را برای مهاجرت به گرجستان در نظر گرفت که عبارتند از :

* فاصله کم تا ایران و نزدیکی فرهنگی مردم ایران و گرجستان

* آب هوای مناسب و تمیز

نوشته های مرتبط
نوشته های مرتبط

* مزایای بالای بیمه خدمات درمانی

* امنیت بالا

* سهولت در مسایل سرمایه گذاری و تجاری

* اقتصاد رو به رشد و داشتن آینده روشن

* روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بسیار قوی با دولتهای غربی

* ارزانی مخارج زندگی نسبت به دیگر کشورها

این موارد نمونه هایی از مزایا و نکات مثبت کشور گرجستان برای مهاجرت و زندگی می باشند و قطعا معایبی نیز وجود دارد که می توان از بارزترین آنها به عدم افتتاح حساب در بانکهای گرجستان و عدم اعطای بعضی تسهیلات برای ایرانیان نام برد.

شهرهای مهاجر پذیر گرجستان

شهرهای مهاجر پذیر گرجستان

چند شهر در گرجستان به دلیل داشتن موقعیت جغرافیای و داشتن امکانات مختلف بیشتر از سایر شهرها مورد استقبال مهاجرین قرار گرفته است و بیشترین امار پذیرش مهاجر را دارند.

□ تفلیس: یکی از زیباترین شهرهای کشور گرجستان محسوب می‌شود و پایتخت این کشور است و از نظر وسعت بسیار بزرگ است و از نظر تجاری و گردشگری در وضعیت بسیار عالی قرار دارد. تفلیس در بخش شرق این کشور قرار دارد؛ در این شهر فرهنگ‌های متنوعی دیده می‌شود و یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود و دارای مذهب های مختلفی است.

□ باتومی: از دیگر شهرهای مهم و بزرگ گرجستان است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار دارد. آب و هوای معتدل این شهر سبب شده است که ایرانیان آن را برای زندگی انتخاب نمایند و دارای فضای توریستی بسیار عالی می باشد که از نظر کسب و کار نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود.

□ کوتائیسی: سومین شهر بزرگ در کشور گرجستان است. این شهر در مرکز ناحیه ایمرتی قرار دارد و در بخش غربی این کشور است. این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری است. تراکم جمعیت در این شهر کم است و به طور کلی در صنعت تولید و ساخت فضای خوبی دارد.

□ روستاوی: از دیگر شهرهای مهم کشور گرجستان است که البته تعداد مهاجر کمتری در این شهر دیده می‌شود و شاید یکی از دلایل این موضوع زمستان‌های سرد و آب و هوای خشک است. این شهر یکی از مراکز صنعتی در کشور گرجستان محسوب می‌شود.

شرایط اخذ اقامت گرجستان

جهت اخذ تابعیت و اقامت گرجستان باید شخص متقاضی دارای شرایط ذیل باشد:

  • قبولی در آزمون زبان و فرهنگ و تاریخ کشور گرجستان
  • تبعیت از کلیه قوانین کشور گرجستان و عدم تخلف در زمان سکونت در این کشور
  • زندگی در کشور گرجستان به مدت 6 سال بصورت متوالی
  • ضمانت شخص توسط دو تبعه گرجستانی معتبر

مدارک اخذ اقامت گرجستان

به منظور اخذ اقامت گرجستان شخص متقاضی باید مدارک ذیل را ارائه نماید:

○ پاسپورت

○ ترجمه مدارک هویتی

○ فرم درخواست صدور ویزا

○ عکس

○ بیمه نامه

○ تمکن مالی برای ورود به گرجستان به میزان ۱۷۰۰ دلار

○ فرم پر شده دلیل مسافرت به گرجستان

○ رسید پرداختی هزینه صدور ویزا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.