مهاجرت به پرتغال و شرایط اخذ اقامت دائم پرتغال در سال 2022

0

اقامت پرتغال و دریافت آن با توجه به روش مهاجرتی مورد نظر متفاوت خواهد بود. در واقع کشور پرتغال برای اعطای تابعیت دائم به افراد متقاضی شرایط متنوعی را در نظر دارد.

طبق قوانین مهاجرتی کشور پرتغال افراد در سریعترین حالت پس از گذشت ۶ ماه می توانند اقامت دائم خود در این کشور را دریافت نمایند و در طولانی ترین مدت پس از گذشت ۱۰ سال.شرایط و قوانین دریافت تابعیت پرتغال با توجه به روش مهاجرتی مورد نظر افراد متغیر خواهد بود، به عنوان مثال برای دریافت اقامت این کشور از طریق خرید ملک افراد حداقل به ۵۰۰ هزار یورو سرمایه نیاز خواهند داشت، در این روش مهاجرتی به مدرک تحصیلی و زبان نیازی نخواهد بود، در حالیکه برای مهاجرت به پرتغال از طریق تحصیل کاملاً شرایط متفاوت می باشد.

اگر به فکر آسایش در دوران بازنشستگی تان هستید و یا می خواهید سرمایه گذاری امن و پر سودی داشته باشید، مهاجرت به پرتغال گزینه ایده آلی است که برق چشم هر متقاضی مهاجرتی را روشن می کند!

آرامش و امنیت، دو مزیت بزرگ مهاجرت به پرتغال است که مانند دو بال، پرواز در اوج خوشبختی را برای شما به همراه می آورد.

درباه کشور پرتغال و چگونگی مهاجرت به آن و هزینه ها در ادامه این مطلب می باشد.

مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید و رویای آرامش در پرتغال را با ما به واقعیت تبدیل کنید.

مهاجرت به پرتغال و شرایط اخذ اقامت دائم پرتغال در سال2021

پرتغال کشوری با آب و هوای گرم ولی معتدل

همانطور که می‌دانید این کشور یکی از گرم ترین کشورهای اروپایی است. اما وجود اقیانوس اطلس باعث معتدل شدن آب و هوای آن شده است. شما می‌توانید در غرب پرتغال تابستان‌های خنک با رطوبت کم و آب و هوای معتدل تر و در جنوب این کشور تابستان‌های نسبتاً گرم اما با آب و هوای مدیترانه‌ای را تجربه کنید.

 

پرتغال کشوری با آب و هوای گرم ولی معتدل

مردم پرتغال به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

زبان رسمی این کشور پرتغالی است که ریشه رومی دارد و خیلی زیاد به زبان اسپانیایی شبیه است. این زبان علاوه بر کشور پرتغال، در 9 کشور دیگر جهان از جمله برزیل، موزامبیک، آنگولا، گینه بیسائو، تیمور شرقی، گینه استوایی، کیپ ورد و سائو توم و پرینسیپ صحبت می‌شود. این زبان ششمین زبان پرکاربرد دنیاست و 240 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند.

مردم پرتغال به چه زبانی صحبت می‌کنند؟

مهاجرت به پرتغال

دین رسمی این کشور مسیحیت است. پرتغال یکی از کشورهای واقع در غرب اروپاست که در همسایگی با کشور اسپانیا و اقیانوس اطلس قرار دارد. مردم پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می کنند و پایتخت این کشور لیسبون (Lisbon) است و شهرهای پورتو (Porto)، کویمبرا (Coimbra) و براگا (Braga) از جمله شهرهای مهم این کشور و پرجمعیت این کشور است.

این کشور حدودا 10 میلیون نفر جمعیت دارد و دارای شهرهای بسیار با جمعیت کم است.

این کشور همچنین نظام آموزشی با کیفیت و دانشگاه های معتبری دارد و هر سال میزبان دانشجویان و مهاجرین خارجی است.

این کشور ساحلی همچنین دارای آب و هوای اقیانوسی و گرم و معتدل است و سواحل این کشور یکی از جاذبه های طبیعی برای گردشگران است. اقتصاد این کشور نیز بر پایه کشاورزی، ماهیگیری، دامپروری، صنایع چوب و مواردی از این دست است.

 

مهاجرت به پرتغال

درباره کشور پرتغال 

  • قوانین مالیاتی شفاف و روشن، پرتغال را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات تبدیل کرده است.
  • واقع شدن در میان ۳ قاره اروپا آمریکا و آفریقا و مزیت مرکزیت داشتن که منجر به وجود فرودگاه های بین المللی متعدد شده است.
  • پرتغال یکی از معدود کشورهایی است که دارای یک مرز به خوبی تعریف شده و دارای ثبات سیاسی می باشد.
  • برای کسانی که می خواهند به کشف زیبایهای پرتغال بپردازند و یا اقامت بگیرند، شبکه مدرنی از جاده ها و بزرگراه ها تعبیه شده و مسافرت در میان شهرهای اصلی این کشور از شمال تا جنوب بیشتر از ۲ ساعت طول نمی کشد.

 

درباره کشور پرتغال 

روش های دریافت اقامت پرتغال

روش های بسیار متنوعی برای دریافت تابعیت این کشور وجود دارد وجود دارد. که با توجه به شرایط افراد روش های مهاجرتی مناسبی را ارائه می نماید.

از این رو متقاضیان دریافت اقامت پرتغال می توانند با ارزیابی شرایط انواع روش های مهاجرتی بهترین مسیر را برای دریافت اقامت دائم این کشور جذاب انتخاب نمایند.

اقامت پرتغال از طریق تحصیل

با داشتن شرایط تحصیل در پرتغال می توانید از امکانات عالی آموزشی و البته با هزینه های کم در معروف ترین دانشگاه ها و برترین آن ها در پرتغال تحصیل کنید. اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور پرتغال را می توان یکی از بی دغدغه ترین و امن ترین روش های مهاجرت به این کشور دانست.

این کشور در تمامی رشته ها و حوزه ها مانند علوم مهندسی، علوم تجربی و علوم انسانی از سراسر جهان دانشجو می پذیرد و توانسته است محیط امن و مناسبی برای دانشجو های بین المللی فراهم کند.

تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است و نیازی نیست که حتما شما زبان پرتغالی را نیز فرا بگیرید.

در ضمن شما حتی می توانید برای سپری کردن دوران دبیرستان خود نیز به پرتغال مهاجرت کنید. در یک سری از شرایط خاص، این امکان برای دانشجو های بین المللی وجود دارد که بورس تحصیلی از سوی دانشگاه پرتغالی خود دریافت کنند و با این شرایط هزینه های تحصیل آن ها به صفر می رسد.

اقامت پرتغال از طریق تحصیل

اقامت پرتغال از طریق مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری به پرتغال اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویزای نیاز نخواهند داشت، اما اتباع سایر کشورها خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت کاری به پرتغال به پیشنهاد کار از کارفرما (job offer) نیاز خواهند داشت.

یکی از منابع اصلی درآمد زایی در کشور پرتغال صنعت گردشگری می باشد.

علاوه بر این بسیاری از موقعیت های شغلی در این کشور به صورت فصلی و موقت فعالیت دارند، از این رو ویزای کار پرتغال به ۲ صورت (ویزای کار موقت و ویزای کار بلند مدت) ارائه می گردد.

به طور کلی طبق قوانین مهاجرتی پرتغال معمولاً افراد پس از ۳ سال کار در این کشور می توانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار پرتغال به شرح ذیل می باشد:

  • قرارداد کاری بین کارفرما و فرد متقاضی
  • عدم سوء پیشینه
  • شرایط اسکان فرد متقاضی در کشور پرتغال
  • بیمه مسافرتی به ارزش ۳۰ هزار یورو
  • رزرو بلیط

 اقامت پرتغال از طریق مهاجرت کاری

سرمایه گذاری در کشور پرتغال برای مهاجرت

دولت پرتغال برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری را برای آن دسته از افرادی که دارای سرمایه مناسبی می باشند و می خواهند اقامت پرتغال را دریافت کنند، ارائه کرده است. به همین دلیل روش های مختلفی هم برای سرمایه گذاری پیشنهاد داده است. این روش ها شامل موارد زیر می باشد:

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق راه اندازی یک کسب و کار
  • سرمایه گذاری در بخش های دولتی و میراث فرهنگی کشور پرتغال
  • سرمایه گذاری با خرید ملک یا خرید سهام

 

سرمایه گذاری در کشور پرتغال برای مهاجرت

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

خرید ملک در پرتغال نیازمند آشنایی کامل با قوانین املاک و مستغلات این کشور می باشد، به همین دلیل توصیه می کنیم حتما با یک مشاور حرفه ای در این زمینه در ارتباط باشید و از سرمایه خود محافظت کنید. برای خرید ملک در هر کشور خارجی، باید به خوبی با قوانین آن کشور آشنا باشید. 

اما برای اینکه پیش زمینه ذهنی داشته باشید، بد نیست بدانید که با خرید ملکی به ارزش پانصد هزار یورو، اقامت دائم این کشور زیبا را دریافت خواهید کرد. اما به مدت پنج سال باید ملک خود را نگهدارید تا در نهایت به اقامت دائم پرتغال برسید.

  • ۵ سال بعد از خرید ملک در پرتغال اقامت موقت شما به اقامت دائم تبدیل می شود.
  • ۲ سال پس از اقامت دائم می توانید برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.
  • وقتی شما پاسپورت بگیرید آن وقت شما شهروند پرتغال هستید.
  • و از تمام حقوق شهروندی پرتغال برخوردار خواهید بود و حق زندگی، کار و تحصیل در کل اتحادیه اروپا را دارید.
  • مزیت خرید ملک در پرتغال این است که شرط حضور در آن کشور را ندارد.
  • و شما برای تمدید ویزای طلایی و یا دریافت پاسپورت، هر بار یک دوره هفته ای در پرتغال حضور داشته باشید کافیست تا اقامت شما تمدید شود که گزینه جذاب برنامه مهاجرت به پرتغال است.

 

شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک

تولد و ازدواج راهی برای اخذ اقامت پرتغال

پرتغال در قانون خاک و خون، از خون پیروی می کند بنابراین فرزندی که در خاک این کشور متولد شود، تنها درصورتی از همان ابتدا تابعیت این کشور را می گیرد که یکی از والدینش تابعیت پرتغال را داشته باشد بنابراین تولد در کشور پرتغال راهی است برای اخد تابعیت این کشور.

ازدواج کنید و به پرتغال مهاجرت کنید! تقریبا تمامی کشور ها برای ارائه ویزا به متقاضیان خود راه ازدواج را باز گذاشته اند.

برای این روش شما باید با یک شهروند پرتغالی ازدواج کنید و تمامی مراحل ازدواج تان را نیز به صورت قانونی قانونی ثبت کنید.

بعد از ازدواجی که در آن تمامی قوانین را رعایت کرده اید، می توانید پس از گذشت سه سال برای اخذ اقامت موقت اولیه این کشور اقدام کنید.

اما مراقب باشید که اگر این کار را به صورت صوری انجام دهید، هیچ راهی برای شما جهت اخذ اقامت پرتغال باقی نمی ماند.

معمولا هم این گونه است که در سفارت پرتغال باید پاسخگوی سوالات بسیاری باشید تا مشخص شود این ازدواج صوری نیست.

در ضمن باید از تمکن مالی خوبی هم برخوردار باشید و مهارت خوبی هم در زبان پرتغالی و یا زبان انگلیسی داشته باشید.

شغل و میزان درآمد و داشتن مکانی برای زندگی با همسرتان نیز اهمیت ویژه ای برای اداره مهاجرت پرتغال برخوردار است.

 

تولد و ازدواج راهی برای اخذ اقامت پرتغال

مهاجرت به پرتغال از طریق خود حمایتی

در این نوع ویزا، شرایط مهاجرت فرد به پرتغال همراه با خانواده فراهم می شود. در ویزای خود حمایتی پرتغال، نیاز به سرمایه گذاری یا انتقال پول به شخصی خاص و یا شرکتی نمی باشد. از کم ریسک ترین نوع ویزا های سرمایه گذاری می باشد.

در تمامی مدت پروسه پول در حساب شخص می باشد. به طور کلی در این سرمایه گذاری شخص بایستی نشان دهد که از لحاظ مالی در شرایط خوبی به سر می برد. همچنین به ازای هر یک از افراد خانواده بایستی مبلغی مشخص در حساب بانکی خود پول نشان دهد.

 

مبلغ مورد نیاز جهت اقامت خودحمایتی پرتغال به ازای هر نفر
شخص اصلی 9,500 یورو
همسر شخص 4,500 یورو
هر یک از فرزندان 3,000 تا 4,000 یورو

 

در کنار مبلغ بانکی نیز بایستی شخص ثابت کند، یک یا دو سند ملکی هم به نام دارد.

طبق این شرایط علاقه مندانی که قصد مهاجرت به پرتغال را دارند، می توانند اقامت خود حمایتی پرتغال را به دست آورند.

در این نوع اقامت منع قانونی برای شرایط سنی در نظر گرفته نشده است، بنابراین حتی افراد بازنشسته نیز در این طرح می توانند شرکت نمایند.

مهاجرت به پرتغال از طریق خود حمایتی

مزایای زندگی در پرتغال

با مهاجرت به کشور پرتغال می توانید اقامت کشوری را دریافت کنید که عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است. به این معنا که شما با تابعیت کشور پرتغال برای سفر به بسیاری از کشور های اروپایی و امریکایی نیازی به اخذ ویزا ندارید.

از طرفی کشور پرتغال به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، از آب و هوای بسیار مطبوعی برخوردار می باشد. گفته می شود که آب و هوای این کشور را در هیچ مکان مدیترانه ای دیگری پیدا نمی کنید. پرتغال دارای آب و هوای معتدل است و در آن خبری از هوای بسیار سرد و یا روز های بسیار گرم نیست. اما باز هم اگر به دنبال آب و هوای گرم تر هستید، می توانید به راحتی به قسمت های جنوبی این کشور مهاجرت کنید و اگر هوای خنک را ترجیح می دهید، باید به سمت غرب پرتغال بروید.

اما یک مزیت دیگری که برای مهاجرت به کشور پرتغال وجود دارد، هزینه های بسیار مناسب زندگی می باشد. در میان کشور های اروپایی خیلی سخت می توان کشوری را پیدا کرد که این مزیت بزرگ را داشته باشد.

اما شما با اخذ اقامت کشور پرتغال نه تنها می توانید از مزایای زندگی در یک کشور توسعه یافته اروپایی استفاده کنید، بلکه هزینه های بسیار کمتری نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی پرداخت خواهید کرد. پس به علت همین مزایا است که اخیرا شاهد افزایش متقاضیان مهاجرت به پرتغال بوده ایم.

 

مزایای زندگی در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه اقامت پرتغال همواره بخش مهمی از هزینه های زندگی در هر کشوری است. هزینه اقامت در پرتغال نیز حدود 30% از هزینه ها را شامل می شود با این حال هزینه اجاره ملک یا خرید خانه در این کشور بسیار ارزان تر از کشورهای دیگر اروپایی است.

هزینه اجاره و خرید خانه نسبت به شهرهای پرتغال متغیر است. همچنین هزینه اقامت در حومه شهر و یا مناطق روستایی پرتغال بسیار ارزان تر می باشد. به طور کلی هزینه اجاره خانه در مرکز شهرهای این کشور در بازه 400€ الی 1000€ (یورو) است.

این هزینه در حومه شهرهای پرتغال پایین تر و در حدود 300€ الی 700€ (یورو) می باشد. هزینه خرید آپارتمان نیز در مرکز شهری در پرتغال در بازه 1400€ الی 5000€ (یورو) در متر مربع است.

هزینه های محل اقامت در این کشور به شرح زیر می باشد:

آیتم هزینه ها به یورو
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر 58929€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر 104516€
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر 46138€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر 74519€
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر 262183€
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر 163596€

هزینه های زندگی در پرتغال

هزینه زندگی در لیسبون پرتغال در سال 2021

لیسبون پایتخت پرتغال و پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر این کشور است. این شهر مقصد بسیاری از مهاجرین به این کشور است و بررسی هزینه زندگی در این شهر دارای اهمیت است.

طبق برآوردهای انجام گرفته هزینه زندگی در شهر لیسبون برای یک نفر ماهانه حدود 1580€ (یورو) تخمین زده شده است.

این در حالی است که هزینه زندگی در شهر لیسبون برای یک خانواده 4 نفره حدود 3021€ (یورو) است.

هزینه زندگی در شهر لیسبون از 80% شهرهای واقع در غرب اروپا ارزان تر است.

این شهر ساحلی در غرب پرتغال واقع شده است و دارای سواحل بسیار زیبا و متعدد است و از جاذبه های گردشگری و تفریحی پرتغال می باشد.

در مقاله هزینه زندگی در اروپا به اطلاعات جامعی در خصوص زندگی در این کشور دست پیدا خواهید نمود.

در اینجا از جمله هزینه های مختلف در لیسبون برای درک بهتر میزان هزینه ها برآورد شده است:

اقلام غذایی هزینه ها به یورو در شهر لیسبون
1 لیتر شیر 0.66€
1 شانه تخم مرغ 1.90€
1 کیلوگرم برنج 0.93€
1 کیلوگرم سیب زمینی 0.92€
1 کیلوگرم گوجه فرنگی 1.45€
1 کیلوگرم گوشت مرغ 4.90€
اجاره آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر 81459€
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر 158567€
حمل و نقل ماهیانه 1.70€

 

هزینه زندگی در لیسبون پرتغال در سال 2021

نتیجه گیری

دریافت اقامت پرتغال مسیر بسیار ایده الی برای ورود به قاره اروپا می باشد.

درواقع شرایط دریافت اقامت این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی راحت تر و سریعتر خواهد بود، از سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور به مراتب مناسب تر از اغلب کشورهای اروپایی است، این شرایط به همراه روش های متنوعی مهاجرتی باعث گردیده طی سال های اخیر روند مهاجرت افراد به کشور پرتغال به شکل محسوسی با افزایش رو به رو شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.