مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا

0

نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر هنرهای تجسمی عبارتی است که در لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا به صورت یک عنوان شغلی آمده و دارای کد شغلی یا ناک 5136 می‌باشد. از آنجا که تمام هنرمندان رشته‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر هنرهای تجسمی در این لیست، ذیل یک عنوان شغلی جمع شده‌اند، راه‌های مهاجرت آنها را در یک مقاله بررسی می‌کنیم. بنابراین این مقاله راه‌های ممکن برای مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا که منجربه اخذ اقامت دائم برای ایشان می‌گردد را بررسی می‌کند.

هنرمندان این رشته‌های هنری نیز، مانند دیگر هنرمندان در ایران عموما نمی‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند. البته راه‌هایی هم برای کسب درآمد ـ حتی به میزان بالا ـ از طریق این رشته‌های هنری وجود دارد اما این روش‌ها غالبا بسیار اندک و محدود به افراد خاصی است. به همین دلیل ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد اگر بدانید که کانادا به جذب افراد با تخصص بالا در این رشته‌های تجسمی علاقه دارد. بنابراین در صورتی که به صورت حرفه‌ای به هریک از این شاخه‌های هنری اشتغال دارید، و به دنبال تغییری در زندگی خود هستید که باعث رشد و پیشرفت شما بشود و آینده‌ی مالی مطمئنی را برایتان به همراه بیاورد، این نوشته را تا انتها بخوانید.

همانطور که در ابتدا گفته‌شد نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر هنرهای تجسمی در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا یا NOC دارای کد 5136 می‌باشد. تعریف این رشته در این سیستم به این صورت است:

نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی نقاشی‌ها، طراحی‌ها، مجسمه‌ها، کنده‌کاری‌ها و دیگر آثار هنریِ اوریجینال را خلق می‌کنند. آنها عموما خوداشتغال هستند. این گروه همچنین مدرسان و مربیان رشته‌های هنرهای تجسمی را هم که عموما در یک مدرسه یا هنرستان هنرهای تجسمی استخدام می‌شوند، شامل می‌شوند. همچنین مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی نیز برای شما ممکن است.

مهاجرت نقاشان به کانادا

وظایف شغلی بعد از مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازای و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا

طبق تعریف سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا، این گروه همه یا بعضی ازوظایف زیر را بر عهده می‌گیرند:

نقاشان

نقاشی‌ها، طراحی‌ها، یا دیگر آثار هنری را با استفاده از رنگ‌روغن، پاستل، آبرنگ، ذغال، جوهر و یا دیگر وسیله‌ها خلق می‌کنند.

مجسمه سازان

مجسمه، تندیس یا دیگر آثار هنریِ سه‌بعدی را با کمک شکل دادن، تراشیدن و کار با موادی مانند گل‌رس، یخ، کاغذ، سنگ یا فلز خلق می‌کنند.

مدرسان و مربیان هنر

به دانش آموزان نکنیک‌ها و روش‌های طراحی، نقاشی، مجسمه سازی و دیگر انواع بیانات هنری را آموزش می‌دهند.

مهاجرت مجسمه سازها به کانادا

شرایط لازم برای اشتغال نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی بعد از مهاجرت به کانادا

  • توانایی و استعداد خلاقانه، که توسط نمونه کارها نشان داده و اثبات می‌شود، و دانش استفاده امن از مواد، ابزارها و تجهیزات لازم است. برنامه‌های آموزشی هنری در دانشگاه‌ها کالج‌ها و مدارس خصوصی هنر ارائه می‌شوند.
  • دیپلم کالج در تکنیک‌های هنرهای زیبا ممکن است لازم باشد
  • مدرسان و مربیان هنر ممکن است لازم باشد که مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج (معادل هنرستان در ایران) در یکی از زمینه‌های مرتبط با هنرداشته باشند.

عناوین شغلی برای مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا

  • معلم هنر (به غیر از معلمی که در دوره تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تدریس می‌کند)
  • هنرمند
  • نقاش هنری
  • نقاش پرتره
  • چاپ سیلک‌کار (هنرمندی که به تکنیک‌های چاپ سیلک مسلط است)
  • آبرنگ‌کار (نقاشی که با تکنیک آبرنگ نقاشی می‌کند)

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از روش اکسپرس اینتری فدرال

نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر هنرهای تجسمی در لیست مشاغل اکسپرس اینتری کانادا آمده‌است و هنرمندان متخصص با تجربه و تخصص بالا در این رشته‌ها می‌توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا مهاجرت نموده و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. در این راستا ایشان باید یکی از برنامه‌های مهاجرتی زیر را که برایشان مناسب‌تر است، انتخاب نمایند.

۱. برنامه نیروی کار ماهر فدرال

۲. برنامه تجارت ماهر فدرال

۳. گروهی تجربه کاری کاناد

بنابراین در صورتی که می‌خواهید از سیستم اکسپرس اینتری فدرال برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید، حتما باید ذیل یکی از برنامه‌های فوق تقاضا دهید. هر کدام از این برنامه‌ها، شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد و بهتر است قبل از ارائه‌ی تقاضا، لیست مدارک مورد نیاز را بررسی نموده و از مهیا بودن همه‌ی مدارک مطمئن شوید.

مهاجرت هنرمندان تجسمی به کانادا

مراحل استفاده از روش اکسپرس اینتری فدرال

اولین کاری که برای ثبت تقاضای اکسپرس اینتری انجام دهید این است که در سیستم اکسپرس اینتری برای خود یک پرونده ایجاد نمایید. سپس در اولین بررسی، بر اساس اطلاعاتی که در پرونده‌ی خود وارد کرده‌اید، امتیازی به شما تعلق می‌گیرد. این امتیاز در واقع با در نظر داشتن معیارهای زیر مشخص می‌شود:

  • سن
  • تحصیلات
  • تجربه کاری
  • پیشنهاد کاری
  • مهارت در زبان انگلیسی و / یا فرانسوی
  • میزان تطبیق‌پذیری و سازگاری متقاضی با فرهنگ کانادا

حداکثر امتیازی که هر متقاضی می‌تواند از این مرحله به دست آید، ۱۰۰ نمره است اما کافی است تنها 67 نمره به دست آورید تا نام شما وارد بانک متقاضیان اکسپرس اینتری شود. در این مرحله نیز مجددا ارزیابی و نمره‌دهی، معیار انتخاب شماست. اما این بار برای ارزیابی شما سیستم رتبه بندی جامع یا CRS مورد استفاده قرار می گیرد و و امتیازی برایتان تعیین می‌شود. در صورتی که امتیازتان به بالای 600 برسد، برای دریافت اقامت دائم کانادا معرفی می‌شوید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای امتیازدهی سیستم اکسپرس اینتری در خصوص مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا و جزئیات آن می‌توانید به مقاله مهاجرت هنرمندان به کانادا-روش‌ها و شرایط ۲۰۲۰ در وبسایت رهپویان مهاجر مراجعه نمایید.

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا از طریق نیروی کار ماهر یا اسکیل‌ورکر کبک

اگر به هر دلیلی تصمیم داشته‌باشید که به استان کبک مهاجرت کنید، می‌توانید از برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر یا اسکیل‌ورکر کبک اقدام نمایید. همانطور که می‌دانید پذیرش مهاجرین به استان کبک مستقلا و از طریق Immigration-Québec انجام می‌گیرد. برای اینکه بتوانید به عنوان یک نقاش، مجسمه‌ساز یه هر نوع هنرمند تجسمی از برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر یا اسکیل‌ ورکر کانادا استفاده کنید، باید یکی از سه حالت زیر را داشته‌باشید:

  • در حال تحصیل در رشته‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی در یکی از دبیرستان‌ها، کالج‌ها، یا دانشگاه‌های معتبر در استان کبک باشید.
  • از یکی از دبیرستان‌ها، کالج‌ها، یا دانشگاه‌های معتبر در استان کبک در رشته‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی فارغ‌التحصیل شده‌باشید.
  • توسط یک کارفرمای معتبر در استان کبک برای یک کار موقت در زمینه‌ی حرفه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی استخدام شده‌باشید.

تنها در سه حالت فوق است که می‌توانید به عنوان یک نقاش، مجسمه‌ساز یا هنرمند دیگر هنرهای تجسمی  ماهر وارد کبک شوید. البته واضح است که باید دانش شفاهی شما در زبان فرانسه حداقل در سطح متوسط باشد. همچنین سن شما نیز باید بالای 18 سال باشد.

علاوه بر احراز شرایط بالا، برای این برنامه مهاجرتی اثبات علاقه‌مندی به کار و سکونت در استان کبک نیز از ضروریات است.

مهاجرت نقاشان به کانادا

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از برنامه خوداشتغالی فدرال

اگر قبل از مهاجرت به کانادا، در هر یک ازشهرهای ایران سابقه‌ی خوداشتغالی در زمینه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی داشته‌باشید یا یک نقاش، مجسمه‌ساز و هنرمند تجسمی شناخته‌ی شده در سطح بین‌المللی یا ملی باشید یا حداقل سابقه‌ی حضور در رویدادهای نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی در این دوسطح را داشته‌باشید، این روش بهترین روش برای مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا است.

برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی فدرال، باید شرایط کلی زیر را داشته‌باشد:

  • داشتن تجربیات کاری مرتبط در حوزه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی
  • علاقه به مشارکت فعال در ارتقای وضعیت هنر نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی در کشور کانادا

در صورتی که این ویژگی‌های کلی را داشته‌باشید، می‌توانید شرایط مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی را مورد بررسی قرار دهید.

شرایط لازم برای برنامه خوداشتغالی فدرال

نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خوداشتغالی فدرال، باید شرایط زیر را داشته‌باشند:

شرط اول: داشتن تجربه‌ی مرتبط با نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی

فرد متقاضی باید در یکی از زمینه‌های مختلف مرتبط با نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی دارای سابقه‌ی کاری باشد. البته یک سابقه‌ی کاری باید شرایط خاصی داشته‌باشد تا بتوان آن را یک سابقه‌ی کاری مرتبط با نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی قلمداد نمود. این شرایط از این قرار هستند:

  • فرد باید سابقه‌ی شرکت در فعالیت‌ها و رویدادهای نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی در سطح جهانی داشته‌باشد
  • با توجه به تجربیات کاری او در گذشته بتوان او را یک فرد خوداشتغال در زمینه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی به حساب آورد

دوره زمانی این سابقه‌ی کاری مرتبط باید حداقل دو سال باشد. این دوره‌ی دوساله باید حتما در یک دوره‌ی زمانی پنج ساله قرار گرفته‌باشد به این شکل که این دوره‌ی پنج سال باید پیش از روزی که تقاضایتان را ثبت کرده‌اید آغاز شده باشد و حداکثر تا روزی که در مورد تقاضای شما تصمیم‌گیری می‌شود پایان یابد. واضح است که اگر متقاضی تجربه‌ی کاری 3، 4 یا 5 سال داشته‌باشد، امتیاز بیشتری به دست خواهد آورد.

به علاوه این تجربه‌ی کاری مرتبطِ دوساله درزمینه‌ی نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی باید:

الف. شامل دو تجربه‌ی یک‌ساله خوداشتغالی در فعالیت‌های فرهنگی-هنری مربوط به نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی شود یا

 ب. شامل دو تجربه‌ی یک‌ساله مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی-هنری در زمینه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی در سطح جهانی شود یا

پ. مجموع یک تجربه‌ی کاری یک ساله از نوع تجربه‌ی الف و یک تجربه‌ی کاری یک ساله از نوع تجربه توصیف شده در ب باشد.

شرط دوم: علاقه به فعالیت خوداشتغالی در کانادا

متقاضی باید اشتیاق و انگیزه‌ی خود برای خوداشتغالی در کانادا را به اثبات برساند. در واقع او باید نشان دهد که علاقه مند است حرفه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی را در این کشور راه‌اندازی نماید و از همین طریق بدون هیچ نیازی به دولت کانادا، معاش خود و خانواده‌اش را تامین کند.

شرط سوم: به دست آوردن حداقلِ نمره از مجموعه معیارهای انتخاب

تقاضای خوداشتغالیِ هر متقاضی بر اساس یک سری معیار ارزیابی می‌شود. حداکثر امتیازی که می‌توان از این معیارها به دست آورد، 100 نمره است. در صورتی که متقاضی بتواند از این 100 امتیاز، 35 نمره را به دست آورد، درخواست مهاجرتش از طریق خوداشتغالی پذیرفته شده و پرونده‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد. معیارهایِ انتخاب به شرح زیر هستند:

  • تجربه
  • تحصیلات
  • سن
  • مهارت‌های زبان خارجی (یکی از دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیس یا فرانسوی)
  • میزان سازگاری با فرهنگ کانادا

شرط چهارم: احراز شرایط پزشکی، امنیتی و موارد مشابه

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از روش خوداشتغالی کانادا و جزئیات مربوط به آن، مقاله مهاجرت هنرمندان به کانادا-روش‌ها و شرایط ۲۰۲۰ در وبسایت رهپویان مهاجر را مطالعه نمایید.

مهاجرت نقاشان به کانادا

نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

درآمد علوم آزمایشگاهی در کانادا

بهترین گرایش MBA برای مهاجرت

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از برنامه خوداشتغالی کبک

در صورتی که به صورت خاص علاقه به خوداشتغالی درحرفه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی در استان کبک داشته باشید، باز هم باید مستقلا و از طریق وبسایت مهاجرت به کبک اقدام نمایید. البته کلیت برنامه خوداشتغالی کبک بسیار شبیه به برنامه خوداشتغالی فدرال است. اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی کلیک کنید.

شرایط لازم برای استفاده از برنامه خوداشتغالی کبک

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از برنامه خود اشتغالی کبک شرایط زیر را می‌طلبد:

شرط اول: پرداختن به حرفه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی

باید برای راه‌اندازی یک کسب و کار و یا یک کار حرفه‌ای در زمینه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی، تنها یا با مشارکت دیگران، با یا بدون کمک مالی، به کبک بیایید.

شرط دوم: سپرده‌گذاری

باید در یک موسسه‌ی مالی واقع در همان شهری از استان کبک که می‌خواهید در آنجا کسب و کارتان را راه بیاندازید، یک حساب باز کنید و مبلغی را در آنجا سپرده‌گذاری کنید:

  • برای راه‌اندازی کسب و کار در خارج از منطقه کلان‌شهری مونترال حداقل این مقدار سپرده باید 25 هزار دلار باشد
  • برای راه‌اندازی کسب و کار در خارج از منطقه کلان‌شهری مونترال حداقل این مقدار سپرده باید 50 هزار دلار باشد

شرط سوم: مالکیت بر حداقل دارایی خالص مورد نیاز

باید خودتان و همسر (قانونی یا عرفی‌)تان – در صورتی که به همراه همسرتان قصد مهاجرت به کانادا را دارید – حداقل به میزان 100 هزار دلار دارایی خالص داشته‌باشید. ضمنا لازم است ثابت کنید که این دارایی‌ها از طرق قانونی بدست آمده‌اند و منبع آنها نیز شناخته شده‌است.

شرط چهارم: تجربه در خوداشتغالی

باید بتوانید اثبات کنید که حداقل به مدت دو سال یک تجربه‌کاری خوداشتغالی در حرفه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی و یا مشاغل مرتبط با آن داشته‌اید.

شرط پنجم: گواهی تسلط بر ارزش‌های دموکراتیک و ارزش‌های مختص به استان کبک

بر اساس این شرط، باید تا زمان مشخصی (که به شما ابلاغ می‌گردد) گواهی‌ای را ارائه دهید مبنی بر اینکه در مورد ارزش‌های دموکراتیک و ارزش‌های استان کبک، اطلاعات کافی دارید و آموزش لازم را دیده‌اید. همچنین در صورتی که همسر(قانونی یا عرفی) شما که بیش از 16 سال سن دارد نیز به همراه شما قصد اقامت دائم در استان کبک را داشته‌باشد، او هم باید این گواهی را ارائه دهد. ضمنا در صورتی که تصمیم دارید فرزندانتان را هم با خود به کانادا و استان کبک بیاورید، ارائه‌ی این گواهی برای هرکدام از آنها که بیش از 18 سال سن داشته باشد نیز، ضروری است.

معیارهای امتیازدهی برنامه خوداشتغالی کبک

تقاضای شما بر اساس معیارهای زیر، امتیازدهی می‌شود:

  • سن متقاضی و سن همسر رسمی یا قانونی متقاضی (در صورتی که همراه متقاضی قصد مهاجرت به کبک و اخذ اقامت دائم کانادا را دارد)
  • سطح تحصیلات متقاضی و سطح تحصیلات همسر رسمی یا قانونی متقاضی (در صورتی که همراه متقاضی قصد مهاجرت به کبک و اخذ اقامت دائم کانادا را دارد)
  • میزان تسلط متقاضی و همسر رسمی یا قانونی متقاضی (در صورتی که همراه متقاضی قصد مهاجرت به کبک و اخذ اقامت دائم کانادا را دارد) به زبان انگلیسی و زبان فرانسوی
  • نقدینگی یا تمکن مالی متقاضی
  • سفر به کبک و دیدار از این استان
  • داشتن خویشاوندی که دارای شهروندی کانادا و کبک یا مقیم دائم استان کبک باشد

برای اینکه تقاضای خوداشتغالی شما در کبک مورد پذیرش قرار گیرد، متقاضیان مجرد حداقل 44 امتیاز و متقاضیان متاهل حداقل 51 امتیاز باید به دست آورند.

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از برنامه مهاجرتی آتلانتیک

طرح مهاجرتی آتلانتیک یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا است که اسکیل‌ورکرهای خارجی و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی را هدف می گیرد. این برنامه اصولا مختص مهاجرت به یکی از استان‌های نیوفاندلند، لابرادور، نوااسکوشیا یا نیوبرانزویک است.

طرح مهاجرتی آتلانتیک در واقع یک برنامه‌ی کارفرما-محور است که در قالب سه برنامه به اجرا در می‌آید:

  • برنامه‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی استان‌های آتلانتیک
  • برنامه‌ی نیروی کار ماهر خارجی
  • برنامه‌ی نیروی کار نیمه‌ماهر خارجی

شرط اساسی برای استفاده از این طرج مهاجرتی داشتن جاب آفر از یکی از کارفرماهای مورد تایید در استان‌های آتلانتیک است. به علاوه لازم است که مدارک لازم برای اثبات سطح زبان، سطح تحصیلات و سابقه‌ی کار خود را ارائه دهید و برای تامین خود و خانواده‌اتان در بدو ورود به کانادا پول کافی به همراه داشته باشید.

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا از طریق این طرح مهاجرتی تنها به دو روش اول ممکن است. برای استفاده از هر برنامه باید شرایط خاص آن را داشته باشید. در ادامه به طور خلاصه شرایط استفاده از دو برنامه‌ی مهاجرتی که نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی می‌توانند از آن استفاده کنند، بررسی می‌شود.

برنامه‌ی فارغ‌التحصیلان بین‌المللی آتلانتیک

شرایط زیر برای استفاده از این برنامه مهاجرتی ضروری هستند:

  • اخذ مدرک دیپلم یا هر نوع مدرک دانشگاهی در رشته‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی، از یکی از دانشگاه‌های دولتی در یکی از استان‌های آتلانتیک
  • سابقه‌ی زندگیِ حداقل 16 ماهه در یکی از استان‌های آتلانتیک دو سال قبل از فارغ‌التحصیلی
  • اثبات توانایی برقراری ارتباط با یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی با مدارک مستدل
  • اثبات تمکن مالی برای تامین معاش خود و خانواده‌اتان پس از ورود به کانادا

برنامه‌ی نیروی کار ماهر خارجی

با توجه به اینکه تمرکز این برنامه بر خلاف برنامه‌ی قبلی بر تحصیل و یا زندگی در استان‌های آتلانتیک نیست، به احتمال زیاد برای مخاطبین این مقاله مناسب‌تر خواهد بود. البته در صورتی که شرایط زیر را داشته‌باشید:

شرط اول: سابقه‌ی کار مرتبط در زمینه‌ی نقاشی، مجسمه‌سازی و دیگر هنرهای تجسمی

بر اساس این شرط، متقاضی باید در سه سال گذشته، حداقل 1560 ساعت سابقه‌ی کار مرتبط در زمینه‌ی نقاشی مجسمه‌سازی یا دیگر هنرهای تجسمی با وظایف تعریف شده برای این شغل در سیستم مشاغل ملی کانادا – که در همین مقاله تشریح شد – داشته‌باشد. توجه داشته‌باشید که سابقه‌ی کار به صورت خوداشتغالی، جزو سابقه‌ی کار شما در این قسمت محاسبه نمی‌شود.

شرط دوم: حداقل مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن

حداقل مدرکی که برای مهاجرت از طریق برنامه‌ی نیروی کار ماهر خارجی باید ارائه دهید مدرک دیپلم است. با این شرط که مدرک اخذ شده در خارج از کشور کانادا، باید حتما معادل‌سازی شود.

شرط سوم: مهارت‌های زبانی

متقاضی باید بتواند با ارائه‌ی مدارک مستدل اثبات کند که به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی در حد برقراری ارتباط مسلط است. برای این منظور حداقل CLB 4 مورد نیاز است.

شرط چهارم: تمکن مالی

در هنگام ورود به کانادا متقاضی باید نقدینگی لازم برای تامین هزینه‌های خود و خانواده‌اش در ماه‌های اول زندگی در کانادا را داشته‌باشد. متقاضیان این برنامه، از همان ابتدا با جاب آفر به کانادا می‌آیند و خوشبختانه لازم نیست سرمایه‌ی زیادی همراه خود بیاورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزئیات این طرح، توصیه می‌شود مقاله مهاجرت به استان‌های آتلانتیک کانادا را در وبسایت رهپویان مهاجر مطالعه کنید.

مهاجرت نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی به کانادا با استفاده از طرح مهاجرت به مناطق کم‌جمعیت

این طرح که به طور مختصرRNIP  نامیده می‌شود، یک برنامه‌ی مهاجرتیِ اجتماع‌محور است، با هدف جذب اسکیل ورکرهای خارجی به جوامع کوچک‌ترِ کانادا برای کمک به اقتصاد آنها برنامه‌ریزی شده‌است.

واضح است که این برنامه مهاجرتی هم مخصوص به مناطق خاصی از کانادا است. مناطق و جوامعِ شرکت‌کننده در طرح مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی کانادا را می‌توانید در فهرست زیر ببینید:

  • سادبِری، انتاریو
  • تیمینز، انتاریو
  • سو سَنت‌ماری، انتاریو
  • تاندر بِی، انتاریو
  • برندون، مانیتوبا
  • آلتونا/ راین‌لند، مانیتوبا
  • کلرزهولم،‌ آلبرتا
  • وِرنون، بریتیش کلمبیا
  • وِست کوتینا (تریل، کستلگار، راسلند، نلسون)، بریتیش کلمبیا

لازم به ذکر است نورث‌بِی، انتاریو و موس جا، ساسکاچوان نیز به زودی به این طرح می‌پیوندند.

متقاضیان این طرح مهاجرتی باید حتما از یکی از کارفرمایان معتبر در یکی از مناطق شرکت‌کننده در طرح، جاب آفر داشته باشند. متقاضیان تنها پس از دریافت جاب آفر می‌توانند برای مهاجرت به مناطق روستایی و شمالی کانادا درخواست بدهند.

شرایط استفاده از طرح مهاجرت به مناطق کم‌جمعیت

صلاحیت دریافت اقامت دائم از طریق طرح RNIP تنها به شرط احراز تمام شرایط عمومی مورد نیاز اداره‌ی مهاجرت کانادا ممکن می‌باشد.

این شرایط عبارت‌اند از:

شرط اول: سابقه‌ی کار مرتبط یا داشتن مدرک دانشگاهی از یکی از موسساتِ دولتی در منطقه‌ی مورد نظر

متقاضی باید در 3 سال گذشته، حداقل یک سال به صورت مستمر (حداقل 1650 ساعت) سابقه‌ی کار داشته باشد و این سابقه‌ی کار شامل کارِ خوداشتغالی نمی‌شود. نقاشان، مجسمه‌سازان و دیگر هنرمندان تجسمی انی که می‌خواهند ازاین روش مهاجرتی استفاده کنند باید بتوانند اثبات کنند که وظایفی که برای این حرفه در مشاغل ملی کانادا تعریف شده است– که در همین مقاله تشریح شد – را در طول دوره‌ی سابقه‌ی کاری خود به انجام رسانده‌اند.

شرط دوم: مهارت‌های زبانی

برای کسانی که به عنوان نقاش، مجسمه‌ساز و هنرمند دیگر رشته‌های تجسمی  قصد استفاده ازاین برنامه‌ی مهاجرتی را دارند و ناک شغلی آنها در گروه B قرار می‌گیرد،CLB 5  مورد نیاز است.

شرط سوم: مدرک تحصیلی

داشتن مدرک دیپلم برای این برنامه‌ی مهاجرتی کفایت می‌کند، البته به شرط اینکه مدرک دیپلم اخذشده در خارج از کانادا دراین کشور معادل‌سازی شود.

شرط چهارم: تمکن مالی

افرادی که تقاضای اقامت دائمشان در کانادا پذیرش می‌شود باید در بدو ورود به کانادا مقدار تعیین شده‌ای نقدینگی همراه داشته‌باشند تا بتوانند برای مدتی از عهده‌ی مخارج خود و خانواده‌اشان برآیند. البته در این روش مهاجرتی متقاضیان از همان ابتدا با جاب آفر وارد کشور می‌شوند و  لازم نیست سرمایه‌ی زیادی همراه خود بیاورند.

شرط پنجم: قصد زندگی در منطقه موردنظر

آنچه این شرط بیان می‌کند این است که متقاضی باید طرح و برنامه‌ی مشخصی برای زندگی در منطقه‌ی مورد نظرش داشته باشد.

شرط ششم: برآورده کردن شرایط خاص هر منطقه

علاوه بر شرایط تشریح‌شده، هرکدام از مناطقِ شرکت‌کننده در این طرح، شرایط خاصی هم برای خود دارند که متقاضیِ کار و زندگی در آن مناطق باید آن شرط‌‌ها را نیز برآورد. (شرایط هر منطقه در وب‌سایت آن منطقه ذکر شده است). برای اینکه متوجه شوید که می‌توانید از اینروش مهاجرتی استفاده کنید یا خیر حتما جزئیات بیشتر مرتبط با آن را در مقاله مهاجرت به مناطق کم‌جمعیت کانادا در وبسیات رهپویان مهاجر بخوانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.