مهاجرت روانشناس به استرالیا در سال 2022

0

مهاجرت روانشناسان به کشورهای استرالیا و کانادا در سال های اخیر با سیر صعودی همراه بوده است. در سال های اخیر کشور استرالیا به سومین مقصد تحصیلی و مهاجرتی محبوب متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است. بر این اساس مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر با تهیه  این مقاله به بررسی چگونگی شرایط مهاجرت روانشناس به استرالیا، شرایط کار و اشتغال و همچنین میزان حقوق و درآمد روانشناس پرداخته اند. برای اطلاع کامل از شرایط مهاجرت روانشناس به استرالیا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.  

اطلاعات کلی در مورد کار روانشناس در استرالیا

کشور استرالیا از بهترین مقاصد مهاجرت روانشناسان محسوب می شود و در سال های اخیر سیاست هایی را مبنی بر جذب این گروه شغلی اتخاذ کرده است. روانشناسی دانش حرفه ای به منظور کمک به افراد جامعه برای برخورداری از زندگی سالم و بهبود سلامت روان آن ها می باشد. رشته روانشناسی به دلیل ارتباط با طبیعت انسانی دارای ماربردهای فراوانی در مراقبت های بهداشتی، آموزشی و صنعت دارد.

  • نیاز کشور استرالیا به روانشناسان باتجربه در شهرهای کوچک و کم جمعیت و مناطق کمتر برخوردار موجب شده است تا مهاجرت به این کشور از گزینه های مهاجرت شغلی برای روانشناسان در سرتاسر جهان محسوب شود.
  • بسیاری از روانشناسان در کشور استرالیا در حوزه های شغلی، کیفری، آموزش و سلامت روان فعالیت می کنند.

دلایل مهاجرت روانشناسان به استرالیا چیست؟

برای مهاجرت روانشناسان به استرالیا دلایل فراوانی وجود دارد. از مهم ترین این دلایل می توان به بالا بودن سطح درآمد و حقوق و همچنین وجود فرصت های کاری متنوع اشاره کرد. علاوه بر این زندگی در آرامش و صلح در یک کشور پیشرفته و برخورداری از مزیت های اقامت در کشوری با بالاترین کیفیت زندگی و کار را می توان از دیگر دلایل روانشناسان برای مهاجرت به استرالیا ذکر کرد.

  • بالا بودن حقوق و درآمد، برخورداری از خدمات اجتماعی عالی و امکان اخذ اقامت دائم با کار و اشتغال در استرالیا را می توان از دلایل مهاجرت روانشناسان به این کشور ذکر کرد.
  • سالمند بودن جمعیت کشور استرالیا و نیاز به خدمات بهداشتی و پزشکی را می توان از دیگر دلایل مهاجرت روانشناسان به استرالیا نام برد.

مهاجرت روانشناسان به کانادا بهتر است یا استرالیا؟

بر اساس گزارش های معتبر کشور استرالیا نیازمند روانشناسان باسابقه برای جبران نیروی کاری خود در شهرهای کم جمعیت و کمتر برخوردار است. برای مهاجرت روانشناسان به استرالیا معیارهایی مانند سوابق کاری، تخصص حرفه ای و مهارت های زبان انگلیسی لازم است. کشور استرالیا بر اساس اولویت و نیاز ایالت های خود در فهرست مشاغل مورد نیاز اقدام به جذب روانشناسان از سرتاسر جهان می کند.

  • کشور استرالیا نیز همانند کشور کانادا مجوز کار و اقامت را برای روانشناسانی صادر می کند که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشند.
  • روانشناسان مهاجر دارای مدارک زیر کارشناسی ارشد نمی توانند مجوز کار استرالیا را دریافت کنند.
  • در کل شرایط مهاجرت روانشناسان به کشورهای کانادا و استرالیا مشابه می باشد.

آیا روانشناسی در استرالیا مورد تقاضا است؟

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت روانشناسان محسوب می شود. میزان اشتغال در رشته روانشناسی در استرالیا در حال افزایش است و پیش بینی می شود که در 5 سال آینده در حدود 20% افزایش فرصت های شغلی در این حوزه وجود داشته باشد. به طور کلی چشم انداز شغلی این رشته در استرالیا مثبت و مطلوب است. بر این اساس رشته روانشناسی در استرالیا در حال حاضر از پرتقاضاترین مشاغل موجود می باشد. بر اساس آمار و ارقام استخدام روانشناسان در چند سال گذشته در استرالیا با افزایش چشمگیری همراه بوده است. بر اساس حقوق و درآمد و شرایط کار و اشتغال می توان گفت که روانشناسی از مشاغل مورد تقاضا در استرالیا محسوب می شود.

گرایش های شغلی روانشناسی در استرالیا

متقاضیان برای مهاجرت شغلی در رشته روانشناسی به استرالیا با توجه به وجود گرایش های مختلف می توانند در این کشور فعالیت کنند. به طور کلی فرصت های شغلی موجود در استرالیا در حوزه روانشناسی در 3 زمینه تحقیق و آموزش علمی، بخش خدمات و بخش درمان وجود دارد. بر این اساس برخی از گرایش های شغلی رشته روانشناسی در استرالیا عبارت است از:

  • روانشناسی بالینی: تشخیص، بررسی، درمان اختلالات ذهنی، رفتاری و احساسی
  • روانشناسی تربیتی: بررسی آموزش و یادگیری
  • روانشناسی شناختی: بررسی و مطالعه افکار، ذهنیات و خاطرات افراد
  • روانشناسی تجربی: مطالعه واکنش انسان ها و حیوانات به محیط
  • روانشناسی سلامت: بررسی و مطالعه دلایل بیماری و روش های کنترل بیماری
  • روانشناسی ورزشی: بررسی روش های افزایش تمرکز، انگیزه و روحیه ورزشکاران
  • روانشناسی مدرسه: مشاوره با دانش آموزان و اولیا و کادر مدرسه و بررسی مشکلات یادگیری و تربیتی
  • روانشناسی مشاوره: بررسی مشکلات دانش آموزان در مدارس و بیماران در بیمارستان ها
  • روانشناسی عصب شناسی: بررسی و مطالعه ارتباط بین سیستم های مغزی و رفتار افراد

لیست مشاغل مورد تایید سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا

انجمن روانشناسان استرالیا Australian Psychological Society یا APS مسئولیت تطابق مدارک تحصیلی روانشناسان مهاجر را با استانداردهای سازمان ارزیابی به عهده دارد. در واقع این سازمان به معادل سازی مدارک علمی روانشناسان مهاجر می پردازد و آزمون ها و دوره های لازم را برگزار می کند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد تایید سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان مهاجر در استرالیا ارائه شده است:

کد ANZSCO

مشاغل

سازمان ارزیابی

272311

روانشناسی بالینی

سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا APS

272312

روانشناسی آموزشی

سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا APS

272313

روانشناسی سازمانی

سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا APS

272399

روانشناسی عمومی

سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا APS

وظایف سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان مهاجر به استرالیا

روانشناسان مشغول کار و تحصیل در کشورهای دیگر جهان با ارائه مدارک تحصیلی خود به سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا APS می توانند مراحل معادل سازی مدارک را انجام داده و برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. مسئولیت ها و وظایف سازمان ارزیابی مدارک روانشناسان استرالیا عبارت است از:

  • ارزیابی مدارک علمی متقاضیان مهاجرت به استرالیا
  • برگزاری دوره های آمادگی روانشناسی
  • ارائه ویزای اقامت به روانشناسان مهاجر
  • پذیرش روانشناسان در دانشگاه های معتبر
  • استخدام در سازمان ها و ارگان های رسمی
  • ارائه راهنمایی ها، اطلاعات و خدمات مشاوره ای
  • ارائه منابع علمی در حوزه های آموزش و پژوهش

آیا استرالیا مدرک روانشناسان ایرانی را قبول دارد؟

اگر متقاضی در دانشگاه های ایران در رشته روانشناسی تحصیل کرده است و مدرک تحصیلی خود را از این دانشگاه ها اخذ کرده اند، برای مهاجرت به استرالیا باید معادل سازی تحصیلی انجام دهند. معادل سازی تحصیلی را سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی روانشناسان استرالیا APS انجام می دهد. اگر مدارک علمی متقاضی مورد تایید این سازمان قرار گیرد، متقاضی ایرانی می تواند به استرالیا مهاجرت کند.

  • اگر متقاضی در دانشگاه های استرالیا و نیوزلند تحصیل کرده است و قصد کار و اشتغال در رشته روانشناسی در استرالیا را دارد، نیاز به ارسال مدارک به سازمان ارزیابی APS و اخذ تاییدیه لازم از این سازمان نمی باشد و با یافتن کار می توانند در این حوزه فعالیت کنند.

مهاجرت روانشناس به استرالیا و فرصت های کاری

روانشناسانی که با اخذ مجوز کار و اقامت در استرالیا موفق به یافتن شغلی در حوزه تحصیلی خود می شوند، می توانند در زمینه های شغلی گوناگون مشغول کار و فعالیت شوند. از جمله فرصت های شغلی برای کار روانشناسان در مقاطع تحصیلی مختلف در استرالیا موارد زیر را می توان برشمرد:

  • تدریس و تحقیق در دانشگاه ها، موسسه های آموزشی دولتی و خصوصی، موسسه های مشاوره ای و تحقیقی
  • کار در بخش خدمات اجتماعی، حفرظت و حمایت از نوجوانان و کودکان
  • کار در بخش سلامت افراد معلول و ناتوان
  • کار در بخش نوجوانان معتاد به الکل و مواد مخدر
  • کار در بیمارستان ها و کلینیک ها
  • کار در مدارس، مراکز اصلاح رفتار، بهزیستی، مراکز تبلیغی و ورزش
  • کار با وکلا برای بررسی پرونده های جنایی
  • کار با پزشکان در حوزه های عصب شناسی

مراحل ارزیابی تحصیلی مدرک تحصیلی روانشناسان در استرالیا

معادل سازی به طور کلی به ارزیابی مدرک تحصیلی و شرکت در آزمون ها و مصاحبه های علمی اطلاق می شود. در مرحله اول متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به کشور استرالیا ارسال کند. اگر استرالیا صحت علمی مدارک روانشناس را مورد ارزیابی و تائید قرار داد، وی می تواند با اخذ ویزای معادل سازی به استرالیا وارد شود. 

  • مدارک مورد نیاز برای معادل سازی، مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور استرالیا، سند ازدواج و شناسنامه فرزندان می باشد.
  • روانشناسان برای معادل سازی مدرک روانشناسی نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند.

آیا روانشناسی از مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 است؟

بخش مراقبت های پزشکی در حوزه جسمی و روحی روانی در استرالیا در طی 5 سال گذشته با بیشترین سطح رشد و توسعه خود مواجه شده است و انتظار می رود که این رشد تا سال 2022 ادامه داشته باشد. به طور کلی پیش بینی می شود که اشتغال در رشته روانشناسی از سال 2019 تا 2029 در حدود 3 برابر شود.

  • شغل روانشناسی در گرایش های مختلف از مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 و جزء فهرست 50 مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد.
  • عوامل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد استرالیا مقصدی مناسب برای کار و اقامت روانشناسان می باشد.
  • بر این اساس که صنعت پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از روانشناسان و کارکنان بخش پزشکی در حال بازنشستگی می باشند، تقاضا برای جبران کمبود روانشناسان ماهر و باتجربه و وجود فرصت های شغلی برای این بخش افزایش یافته است.

آینده شغلی روانشناسان در استرالیا چگونه است؟

در حال حاضر چشم انداز شغلی روانشناسان در استرالیا بسیار خوب است. در 5 سال گذشته تعداد روانشناسان شاغل در گرایش های مختلف شغلی در این کشور افزایش یافته است. پیش بینی می شود تا سال 2023  تعداد روانشناسان شاغل و مهاجر در استرالیا افزایش یابد. همه این آمارها و ارقام نشان از آینده شغلی خوب و چشم انداز مثبت و فعال شغل روانشناسی در استرالیا دارد.

بهترین گرایش شغلی روانشناسی در استرالیا کدام است؟

رشته روانشناسی بالینی در هر حوزه شغلی افراد بیشتری را مشغول کار در حوزه روانشناسی می کند. و بر این اساس تقاضای شغلی برای رشته روانشناسی بالینی و روانشناسی مشاوره در استرالیا از دیگر گرایش های شغلی رشته روانشناسی بیشتر است. فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بالینی در استرالیا به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های روحی و روانی و اختلالات روانی می پردازند. روانشناسان بالینی در حوزه های گسترده ای همچون کلینیک های بیماری های روحی و روانی، بیمارستان ها و بخش خصوصی در استرالیا می توانند مشغول کار شوند.

آیا امکان مهاجرت روانشناسان به استرالیا وجود دارد؟

روانشناسان با دارا بودن مدرک معتبر روانشناسی می توانند برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنند. مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان روانشناسی از دانشگاه های خارج از استرالیا باید از طرف سازمان ارزیابی مدرک روانشناسان مورد تایید و پذیرش قرار گیرد. به طور کلی روانشناسان با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا می توانند با دارا بودن شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنند.

  • بهترین رشته برای مهاجرت روانشناسان به استرالیا رشته روانشناسی بالینی Clinical Psychology می باشد.
  • جامعه استرالیا نیازمند روانشناسان بالینی باتجربه و ماهر در حوزه های کودکان و نوجوانان می باشد.
  • رشته روانشناسی از جمله مشاغل مورد نیاز در فهرست مشاغل طولانی-مدت و میان-مدت MLTSSL می باشد.

شرایط لازم برای مهاجرت روانشناس به استرالیا

رشته روانشناسی در زمره مشاغل مورد نیاز در فهرست مشاغل طولانی-مدت و میان-مدت استرالیا می باشد. بر این اساس ویزاهای اقامت بیشتری وجود دارد که روانشناسان می توانند برای اخذ آن ها اقدام کنند. اما در مرحله اول متقاضیان باید واجد شرایط باشند و در جدول امتیازبندی از معیارها و ملاک های لازم امتیاز لازم را دریافت کنند. معیارهای کسب امتیاز در جدول امتیازبندی عبارتند از:

  • سن
  • مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری و حرفه ای
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • تحصیل در دانشگاه های استرالیا
  • دارا بودن شرایط تحصیلی خاص
  • تسلط به زبان عمومی و معتبر جامعه NAATI
  • شرایط همسر یا شریک زندگی

روش های مهاجرت روانشناس به استرالیا

فارغ التحصیلان رشته روانشناسی دانشگاه های خارج از استرالیا می توانند برای مهاجرت شغلی به استرالیا از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر Skilled Worker استرالیا اقدام کنند. متقاضیان با اخذ ویزای کاری Sub Class 189 و ویزای کاری Sub Class 190 از زیرمجموعه های ویزای اسکیل ورکر می توانند به کشور استرالیا مهاجرت کنند. علاوه بر این روانشناسان می توانند با دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرماهای استرالیایی در این کشور به کار و طبابت بپردازند. از جمله روش های مهاجرت روانشناسان به استرالیا ویزاهای Sub Class زیر را می توان نام برد:

  • ویزای SUB Class 186
  • ویزای SUB Class 491
  • ویزای SUB Class 494
  • ویزای SUB Class 189
  • ویزای SUB Class 482
  • ویزای SUB Class 190
  • ویزای SUB Class 186

مهاجرت روانشناسان به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 189

روانشناسان پس از معادل سازی مدارک تحصیلی و اخذ تاییدیه علمی از انجمن روانشناسان استرالیا باید در جدول امتیازبندی ویزای 189 اسکیل ورکر در مجموع حداقل 85 امتیاز کسب کند. دارا بودن حداقل 95 امتیاز از جدول امتیازبندی برای معیارهای سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سوابق کاری برای مهاجرت روانشناسان از طریق اخذ ویزای 189 الزامی است.

  • متقاضیان با اخذ ویزای 198 استرالیا دارای مجوز کار، زندگی و تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه های این کشور می باشند.
  • حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق اخذ این ویزا در جدول امتیازبندی 65 می باشد.
  • اما در دور قبلی دعوتنامه ها دارا بودن 95 امتیاز احتمال صدور ویزای اقامت استرالیا را تا حد زیادی افزایش داد.

مهاجرت روانشناسان به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 190

روانشناسان با کسب امتیاز حداقل 65 تا 85 از جدول امتیازبندی ویزای اسکیل ورکر استرالیا می توانند از طریق ویزای Sub Class 190 ایالت کوئیزلند ویزای استرالیا را دریافت کنند. البته مدت زمان اخذ دعوتنامه برای این ویزا طولانی می باشد. اگر متقاضی دارای اسپانسر ایالتی باشد، 5 امتیاز به مجموع امتیازهای وی اضافه می شود. 

  • این ویزا نیز همانند ویزای 198 به متقاضی امکان زندگی، کار و تحصیل در دانشگاه های استرالیا را می دهد.
  • برای اخذ ویزای 190 استرالیا باید برای یک ایالت خاص درخواست دهید.
  • اگر فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا در حوزه روانشناسی برای یک ایالت مشخص استرالیا باشد، متقاضی باید بر اساس شرایط و معیارهای آن ایالت برای درخواست اخذ ویزا اقدام کند.

مهارت شغلی

کد ملی شغلی

مرجع ارزیابی مدارک تحصیلی

ویزای اقامت دائم 189

ویزای اقامت دائم 190

ویزای اسپانسر ایالتی 491

ویزای اسپانسر خانوادگی

491

ویزای اقامت دائم 186 DE

ویزای اقامت دائم 494

روانشناسی بالینی

272311

APS

امکان پذیر

امکان پذیر

امکان پذیر

امکان پذیر

امکان پذیر

امکان پذیر

 

 

 

مدت زمان رسیدگی 9 تا 12 ماه

مدت زمان رسیدگی 9 تا 12 ماه

 

 

مدت زمان رسیدگی 10 تا 15 ماه

مدت زمان رسیدگی 17 تا 19 ماه

مهاجرت روانشناسان به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 491

گرچه ویزای 491 یک ویزای اقامت دائمی نمی باشد اما می تواند منجر به اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا یا ویزای 190 شود. با اخذ ویزای 491 استرالیا می توانید در این کشور زندگی، کار و تحصیل کنید. با کسب حداقل 65 امتیاز در جدول امتیازبندی می توانید برای مهاجرت به استرالیا از این روش اقدام کنید. برای کاندید ایالتی باید فهرست مشاغل ایالتی استرالیا را بررسی کنید و همه شرایط این مشاغل را در نظر بگیرید. اگر دوستان و بستگان به عنوان اسپانسر شما می باشند، آن ها باید در همان شهر و ایالت مورد نظر استرالیا سکونت داشته باشند.

مهاجرت روانشناسان به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 186

ویزای اقامت 186 استرالیا یک ویزای اقامت دائم می باشد و به متقاضی مجوز کار، زندگی و تحصیل در دانشگاه های استرالیا را می دهد. به منظور دارا بودن شرایط لازم برای اخذ ویزای 186 روانشناسان باید دارای حداقل 3 سال تجربه کاری در حوزه روانشناسی باشند. علاوه بر این دارا بودن مهارت های کاری مثبت در روند اخذ این ویزا بسیار موثر است. اگر متقاضی دارای ویزای 457 یا ویزای TSS باشد، می تواند پس از حداقل 3 سال کار برای کارفرمای استرالیایی ویزای 186 را دریافت کند.

مهاجرت روانشناسان به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 494

روانشناسانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های خارج از استرالیا دریافت کرده اند و قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، از طریق اخذ ویزای 494 می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در صورتی متقاضی می تواند برای اخذ ویزای 494 استرالیا اقدام کند که از کارفرمای بومی استرالیا دعوتنامه داشته باشد.

از مهم ترین شرایط اخذ ویزای 494 استرالیا دارا بودن 3 حداقل 3 سال تجربه کاری در حوزه روانشناسی و دارا بودن مهارت های کاری و حرفه ای مربوط می باشد. علاوه بر این متقاضی فقط می تواند برای کارفرمایی کار کند که اسپانسر او برای مهاجرت به استرالیا شده است.

مهاجرت روانشناسان به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 191

ویزای 191 استرالیا که از تاریخ 16 نوامبر 2022 برای متقاضیان فعال خواهد شد، برای متقاضیانی است که دارای ویزای 494 و 491 استرالیا می باشند. با اخذ ویزای 191 متقاضیان می توانند در کشور استرالیا کار کنند، زندگی کنند و در دانشگاه های مورد نظر تحصیل کنند. متقاضیان با اخذ این ویزا می توانند در مناطق مشخص شده به مدت 3 سال با حقوق بالاتر از 53.900 دلار استرالیا کار کنند. با اخذ این ویزا مجوز اقامت دائم و تحصیل به متقاضی اعطا خواهد شد.

مراحل مهاجرت روانشناس به استرالیا

به طور کلی نحوه مهاجرت روانشناس به استرالیا بر اساس نوع ویزای انتخاب شده متفاوت است. روانشناسان برای مهاجرت به استرالیا باید مراحل زیر را پشت سر بگذرانند:

  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 7 در هر 4 مهارت
  • ارائه مدارک و سوابق تحصیلی و شغلی به سازمان ارزیابی مدارک علمی
  • اخذ تاییدیه مدارک علمی از سازمان ارزیابی مدارک
  • شرکت در دوره های آمادگی برای کار روانشناسی
  • ارائه درخواست ویزای اقامت دائم استرالیا

شرایط تحصیل روانشناسی در استرالیا

متقاضیان برای تحصیل در رشته روانشناسی استرالیا باید دارای شرایط و مدارک لازم باشند. یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در رشته روانشناسی استرالیا دارا بودن مدرک زبان آیلتس 6.5 تا 7 می باشد. از دیگر شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل روانشناسی در استرالیا موارد زیر را می توان نام برد:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدرک زبان آیلتس 6.5 تا 7
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پاسپورت و گواهی سلامت پزشکی

برترین دانشگاه های روانشناسی استرالیا

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های روانشناسی استرالیا پس از فارغ التحصیلی از مزیت اخذ اقامت این کشور برخوردار می شوند. دانشگاه های  استرالیا با دارا بودن استانداردهای بین المللی آموزشی در سطح عالی در میان برترین دانشگاه های روانشناسی جهان قرار دارند. متقاضیان می توانند در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی در استرالیا تحصیل کنند. بهترین دانشگاه های دشته روانشناسی استرالیا عبارت است از:

  • دانشگاه ملی استرالیا
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه کوئیزلند
  • دانشگاه سیدنی

هزینه های تحصیل روانشناسی در دانشگاه های استرالیا

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم و مدارک مورد نیاز می توانند در برترین دانشگاه های استرالیا به تحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی بپردازند. بسیاری از دانشگاه های روانشناسی استرالیا در زمره برترین دانشگاه های جهان و استرالیا می باشند.

  • متوسط هزینه های تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه های استرالیا سالانه در حدود 30.000 دلار استرالیا می باشد.
  • متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا ماهانه در حدود 1300 تا 1500 دلار استرالیا می باشد.
  • هزینه های خورد و خوراک ماهانه در استرالیا در حدود 500 دلار، اجاره بهای خوابگاه دانشجویی در حدود 500 تا 700 دلار و حمل و نقل عمومی در حدود 150 تا 200 دلار استرالیا در هر ماه می باشد.

میزان حقوق و درآمد روانشناسان در استرالیا در سال 2021

میزان حقوق و درآمد روانشناسان در استرالیا در سطح مطلوب و رضایت بخشی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان قرار دارد. کشور استرالیا با دارا بودن سیستم پزشکی در حوزه روانشناسی و خدمات درمانی بسیار پیشرفته برای روانشناسان این کشور اهمیت ویژه ای قائل است و بر این اساس میزان حقوق و درآمد این قشر در این کشور در سطح بسیار خوب و بالایی است.

  • به طور کلی میزان حقوق و درآمد روانشناسان بر اساس سوابق کاری، سوابق تحصیلی و جنسیت آن ها متفاوت است.
  • میزان درآمد و حقوق سالانه یک روانشناس در کشور استرالیا از 90.000 دلار استرالیا شروع می شود.
  • متوسط میزان حقوق و درآمد یک روانشناس بالینی در استرالیا سالانه در حدود 108.583 دلار استرالیا می باشد.
  • میزان حقوق و درآمد یک روانشناس تازه کار در استرالیا سالانه در حدود 105.000 دلار استرالیا و روانشناسان باتجربه سالانه از 129.500 دلار استرالیا به بالا می باشد.

جدیدترین فرصت های شغلی و حقوق روانشناسان در استرالیا 2021

در این بخش از مقاله به ارائه جدیدترین فرصت های شغلی برای روانشناسان در استرالیا در سال 2021 می پردازیم. میزان درآمد و حقوق، مزایای شغلی و همچنین وظایف شغلی و محل کار در استرالیا در این جدول ارائه شده است. از تاریخ بارگذاری برخی از این مشاغل در سایت مشاغل روانشناسی در استرالیا تنها چند روز می گذرد:

شغل

محل کار

شهر/ ایالت

مزایا و وظایف شغلی

حقوق و درآمد در سال 2021

مشاور و روانشناس

Konekt Work care

داروین

کار انعطاف پذیر-کار با گروه پشتیبانی گسترده

سالانه در حدود 70.000 تا 100.000 دلار استرالیا

روانشناس کودک و نوجوان

Central Australian Psychologist

آلیس اسپرینگ

کار دائمی و تمام وقت به همراه 6 هفته مرخصی

سالانه در حدود 104.949 تا 130.045 دلار استرالیا

مشاور و حامی دانش آموزان

دانشگاه نیوانگلند

Armadale

عضویت در انجمن سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی روانشناسان

سالانه در حدود 100.195 تا 116.279 دلار استرالیا

روانشناس بالینی

بخش قضایی و امنیت جامعه

ویکتوریا

کار تمام وقت و امکان توسعه کار

سالانه در حدود 88.955 تا 100.930 دلار استرالیا

روانشناس حرفه ای سطح 3

 

ACT Government Health

کانبرا

کار با روانشناسان ارشد

سالانه در حدود 97.177 تا 107.476 دلار استرالیا

روانشناس ارشد بالینی

بخش قضایی و امنیت جامعه

ویکتوریا

کار با روانشناسان متخصص و حرفه ای استرالیا

سالانه در حدود 102.637 تا 124.183 دلار استرالیا

روانشناس AH3

بخش آموزش و پرورش

ملبورن

کار گروهی با مددکاران اجتماعی و روانشناسان حرفه ای

سالانه در حدود 87.640 تا 99.438 دلار استرالیا

روانشناس/ مددکار اجتماعی

ACT Government

کانبرا

بررسی درمان  تروما برای کودکان و نوجوانان

سالانه در حدود 103.735 تا 109.018 دلار استرالیا

روانشناس AEE1

ASIO

کانبرا

کار با روانشناسان انجمن سازمان ارزیابی مدارک

سالانه در حدود 120.282 تا 134.407 دلار استرالیا

مشاور/ خدمات دانش آموزی و رفاه

دانشگاه تکنولوژی کوئیزلند

بریزبن

حمایت مجزا از دانش آموزان بومی و بین المللی

سالانه در حدود 99.693 تا 112.997 دلار استرالیا

معایب مهاجرت روانشناس به استرالیا

رشته روانشناسی از بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کشور استرالیا محسوب می شود. زیر گروه های رشته روانشناسی نیز برای اشتغال در استرالیا پرتقاضا می باشند. اما از مهم ترین معایب مهاجرت روانشناسان به استرالیا این است که مدرک تحصیلی قابل تایید و پذیرش برای صدور مجوز کار در این کشور مدرک کارشناسی ارشد به بالا در حوزه روانشناسی است. در واقع روانشناسانی که دارای مدرک کارشناسی روانشناسی می باشند باید در ابتدا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا اقدام کنند.

  • با تحصیل در دانشگاه های استرالیا یا نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا روانشناسی نیاز به ارسال مدارک برای سازمان ارزیابی مدارک علمی استرالیا نمی باشد و فارغ التحصیلان می توانند برای کار و اشتغال در حوزه روانشناسی درخواست دهند.

مهاجرت روانشناس به استرالیا و اخذ اقامت

روانشناسان پس از اخذ ویزای کار استرالیا و کار و اشتغال مستمر به مدت ۵ سال در این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در واقع پس از 3 تا 4 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات ها به موقع و منظم روانشناسان می توانند برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. پس از گذشت ۳ سال از دریافت مجوز اقامت دائم استرالیا به شرط زندگی و اقامت در این کشور روانشناس مهاجر می تواند برای اخذ پاسپورت استرالیا اقدام کند.

خدمات موسسه مهاجرتی رهپویان مهاجر برای مهاجرت روانشناس به استرالیا

متقاضیانی که دارای سوابق کاری روانشناسی می باشند و قصد مهاجرت به کشور استرالیا در سال 2021 را دارند، می توانند با مراجعه به موسسه های مهاجرتی برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند. مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر با ارائه مشاوره های مهاجرتی سودمند کمک می کنند تا متقاضی بهترین گزینه مهاجرتی را انتخاب کند.

این موسسه با برخورداری از وکلای برجسته در کشورهای استرالیا، کانادا و ایران و با پیگیری پرونده های مهاجرتی در داخل و خارج از ایران به نوعی احتمال اخذ ویزای مهاجرتی به کشورهای استرالیا و کانادا را تضمین می کند.

از جمله خدمات ارزنده این موسسه مهاجرتی و حقوقی می توان به ارسال مدارک متقاضی به کشور استرالیا، اخذ پذیرش کاری و پیگیری پرونده های مهاجرتی در داخل ایران و استرالیا اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله مهاجرت روانشناسان به استرالیا در سال 2021 ارائه شد. بیشتر مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 در حوزه های پزشکی، پرستاری و روانشناسی می باشد. از این رو متقاضیانی که دارای مهارت و تجربه کاری در این حوزه های می باشند، بهتر می توانند برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند.

اگر در مورد مهاجرت کاری به استرالیا، مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 و مهاجرت به استرالیا نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، با مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر مشاوره کنید. مشاوران این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، مشهد و کرج در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه خدمات مهاجرتی به متقاضیان گرامی می باشند.

10 سوال متداول در مورد مهاجرت روانشناس به استرالیا

  1. کشور کانادا برای مهاجرت روانشناسان بهتر است یا استرالیا؟

کشور استرالیا بر اساس اولویت و نیاز ایالت های خود در فهرست مشاغل مورد نیاز اقدام به جذب روانشناسان از سرتاسر جهان می کند. کشور استرالیا نیز همانند کشور کانادا مجوز کار و اقامت را برای روانشناسانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا می باشند، صادر می کند و روانشناسان مهاجر دارای مدارک زیر کارشناسی ارشد نمی توانند مجوز کار در این کشور را دریافت کنند. در کل شرایط مهاجرت روانشناسان به کشورهای کانادا و استرالیا مشابه می باشد. 

  1. آیا روانشناسی در استرالیا مورد تقاضا است؟

کشور استرالیا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت روانشناسان محسوب می شود. بر این اساس رشته روانشناسی در استرالیا در حال حاضر از پرتقاضاترین مشاغل موجود می باشد. بر اساس آمار و ارقام استخدام روانشناسان در چند سال گذشته در استرالیا با افزایش چشمگیری همراه بوده است. بر اساس حقوق و درآمد و شرایط کار و اشتغال می توان گفت که روانشناسی از مشاغل مورد تقاضا در استرالیا محسوب می شود.

  1. آیا استرالیا مدرک روانشناسان ایرانی را قبول دارد؟

اگر متقاضی در دانشگاه های ایران در رشته روانشناسی تحصیل کرده است و مدرک تحصیلی خود را از این دانشگاه ها اخذ کرده اند، برای مهاجرت به استرالیا باید معادل سازی تحصیلی انجام دهند. معادل سازی تحصیلی را سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی روانشناسان استرالیا APS انجام می دهد. اگر مدارک علمی متقاضی مورد تایید این سازمان قرار گیرد، متقاضی ایرانی می تواند به استرالیا مهاجرت کند.

  1. فرصت های کاری برای روانشناس مهاجر به استرالیا کدامند؟
  • تدریس و تحقیق در دانشگاه ها، موسسه های آموزشی دولتی و خصوصی، موسسه های مشاوره ای و تحقیقی
  • کار در بیمارستان ها و کلینیک ها
  • کار در مدارس، مراکز اصلاح رفتار، بهزیستی، مراکز تبلیغی و ورزش
  • کار با وکلا برای بررسی پرونده های جنایی
  • کار با پزشکان در حوزه های عصب شناسی
  1. آیا روانشناسی از مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 است؟

بله. بخش مراقبت های پزشکی در حوزه جسمی و روحی روانی در استرالیا در طی 5 سال گذشته با بیشترین سطح رشد و توسعه خود مواجه شده است و انتظار می رود که این رشد تا سال 2022 ادامه داشته باشد. شغل روانشناسی در گرایش های مختلف از مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 و جزء فهرست 50 مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد.

  1. آینده شغلی روانشناسان در استرالیا چگونه است؟

در حال حاضر چشم انداز شغلی روانشناسان در استرالیا بسیار خوب است. در 5 سال گذشته تعداد روانشناسان شاغل در گرایش های مختلف شغلی در این کشور افزایش یافته است. پیش بینی می شود تا سال 2023  تعداد روانشناسان شاغل و مهاجر در استرالیا افزایش یابد. همه این آمارها و ارقام نشان از آینده شغلی خوب و چشم انداز مثبت و فعال شغل روانشناسی در استرالیا دارد.

  1. آیا امکان مهاجرت روانشناسان به استرالیا وجود دارد؟

بله. روانشناسان با دارا بودن مدرک معتبر روانشناسی می توانند برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنند. مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان روانشناسی از دانشگاه های خارج از استرالیا باید از طرف سازمان ارزیابی مدرک روانشناسان مورد تایید و پذیرش قرار گیرد. به طور کلی روانشناسان با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و دکترا می توانند با دارا بودن شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنند. بهترین رشته برای مهاجرت روانشناسان به استرالیا رشته روانشناسی بالینی Clinical Psychology می باشد.

  1. هزینه های تحصیل روانشناسی در دانشگاه های استرالیا چقدر است؟

متوسط هزینه های تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه های استرالیا سالانه در حدود 30.000 دلار استرالیا می باشد. متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در استرالیا ماهانه در حدود 1300 تا 1500 دلار استرالیا می باشد.

  • هزینه های خورد و خوراک ماهانه در استرالیا در حدود 500 دلار، اجاره بهای خوابگاه دانشجویی در حدود 500 تا 700 دلار و حمل و نقل عمومی در حدود 150 تا 200 دلار استرالیا در هر ماه می باشد.
  1. میزان حقوق و درآمد روانشناسان در استرالیا در سال 2021

میزان حقوق و درآمد روانشناسان در استرالیا در سطح مطلوب و رضایت بخشی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان قرار دارد.

  • به طور کلی میزان حقوق و درآمد روانشناسان بر اساس سوابق کاری، سوابق تحصیلی و جنسیت آن ها متفاوت است.
  • میزان درآمد و حقوق سالانه یک روانشناس در کشور استرالیا از 90.000 دلار استرالیا شروع می شود.
  1. معایب مهاجرت روانشناس به استرالیا چیست؟

مهم ترین عیب مهاجرت روانشناسان به استرالیا این است که مدرک تحصیلی قابل تایید و پذیرش برای صدور مجوز کار در این کشور مدرک کارشناسی ارشد به بالا در حوزه روانشناسی است. در واقع روانشناسانی که دارای مدرک کارشناسی روانشناسی می باشند باید در ابتدا برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا اقدام کنند.

با تحصیل در دانشگاه های استرالیا یا نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا روانشناسی نیاز به ارسال مدارک برای سازمان ارزیابی مدارک علمی استرالیا نمی باشد و فارغ التحصیلان می توانند برای کار و اشتغال در حوزه روانشناسی درخواست دهند.

این مقاله به بررسی مهاجرت روانشناس به استرالیا 2021 پرداخت. اگر در مورد برترین مشاغل استرالیا 2021، مشاغل پرتقاضا استرالیا 2021، شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا و شرایط مهاجرت به استرالیا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، به وب سایت موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر www.rahpoyan-mohajer.ir مراجعه کنید و یا با مشاوران این موسسه مشاوره نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.