مهاجرت ماما به استرالیا و شرایط آن در 2022

0

کشور استرالیا یکی از مقاصد عالی و بی نظیر برای مهاجرت شغلی ماماهای ایرانی است. بر این اساس در این مقاله که به همت گروه مشاوران موسسه مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر تهیه شده است، با شرایط مهاجرت ماما به استرالیا، شرایط کار و اشتغال و همچنین میزان حقوق و درآمد ماماها در این کشور آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

اطلاعات کلی در مورد کار ماما در استرالیا

کشور استرالیا از بهترین مقاصد مهاجرت برای ماماها و پرستاران محسوب می شود و در سال های اخیر سیاست هایی را مبنی بر جذب این دو گروه شغلی اتخاذ کرده است. نیاز کشور استرالیا به پرستاران و ماماهای ماهر در شهرهای کوچک و کم جمعیت و مناطق کمتر برخوردار موجب شده است تا مهاجرت پرستاران و ماماها به این کشور از گزینه های مهاجرت شغلی برای این مشاغل در سرتاسر جهان محسوب شود.

  • تعداد ماماهای ثبت شده رسمی در استرالیا 2021 در حدود 72.000 می باشد که در حدود 6.500 ماما دارای ریجستری می باشند.
  • مامایی و پرستاری از جمله مشاغل موجود در فهرست مشاغل مهارتی بلند مدت استراتژیک MLTSSL استرالیا می باشد.
  • مشاغل موجود در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا می توانند از طریق اخذ ویزای موقت و ویزای دائمی استرالیا برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.
  • مامایی و پرستاری در فهرست مشاغل مهارتی کوتاه-مدت STSOL نیز وجود دارد و با اخذ ویزاهای مختلف می توان به استرالیا مهاجرت شغلی کرد.

دلایل مهاجرت ماما به استرالیا چیست؟

ماماها و پرستارها با تحصیل و کار در شرایط سخت و اقتصادی ایران انتظار دارند با درآمد و حقوق عالی در فرصت های شغلی مرتبط مشغول به کار شوند. اما متاسفانه تورم و بیکاری و عدم اطمینان از آینده شغلی موجب شده است تا بسیاری از ماماها و پرستارها کشور خود را برای زندگی بهتر و حقوق و درآمد و امنیت شغلی بهتر ترک کنند و در پی مهاجرت به استرالیا و کانادا و کشورهای اروپایی باشند.

برای مهاجرت ماماها و پرستاران به استرالیا دلایل فراوانی وجود دارد. از مهم ترین این دلایل می توان به سالمند بودن جمعیت کشور استرالیا و نیاز به خدمات بهداشتی و پزشکی را نام برد.

بالا بودن سطح درآمد و حقوق، فرصت های کاری گوناگون، زندگی در یک کشور پیشرفته، ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی و زندگی و اقامت در کشوری با بالاترین کیفیت زندگی و کار از دیگر دلایل مهاجرت ماماها و پرستارها به استرالیا می باشد.

مهاجرت ماما به کانادا یا استرالیا؟

بر اساس گزارش های معتبر کشور استرالیا نیازمند ماماها و پرستاران باسابقه برای جبران نیروی کاری خود در شهرهای کم جمعیت و کمتر برخوردار است. شغل مامایی و پرستاری در استرالیا با تقاضای بسیاری روبه رو می باشد. ماماها چه دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی باشند و چه در حال تحصیل در دانشگاه می توانند برای مهاجرت شغلی به استرالیا اقدام کنند.

  • برای مهاجرت ماماها به استرالیا متقاضی باید دارای سوابق کاری، تخصص حرفه ای و مهارت های زبان انگلیسی باشد.
  • کشور استرالیا بر اساس اولویت و نیاز ایالت های خود در فهرست مشاغل مورد نیاز اقدام به جذب ماماها و پرستاران از سرتاسر جهان می کند.
  • در واقع بر اساس نیاز شدید این کشور به کار این رده شغلی مهاجرت ماماها به استرالیا در مقایسه با کانادا بهتر است.

آیا استرالیا مدرک ماماهای ایرانی را پذیرش می کند؟

ماماها و پرستاران ایرانی برای کار، اشتغال و یا تحصیل در استرالیا باید مدارک تحصیلی خود را به سازمان ارزیابی مدارک پرستاران و ماماها در استرالیا ارائه دهند. اگر پرستار و ماما در آزمون های ارزیابی امتیاز لازم را کسب کنند و گواهی شرکت در دوره های کارآموزی را نیز کسب کنند، مدرک تحصیلی آن ها مورد پذیرش سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی پرستاران و ماماها در استرالیا قرار می گیرد.

آیا کشور استرالیا با کمبود ماما مواجه است؟

در حال حاضر در حدود 680 فرصت شغلی مهم و ضروری برای ماماها و پرستارها در بیمارستان های نیوساوث ولز استرالیا وجود دارد. پرستاران و ماماهای انجمن نیوساوث ولز استرالیا NSWNMA اعلام کرده اند که کمبود ماماها در این بیمارستان ها به معنای این است که مادران جدید آن سطح مناسب مراقبت را دریافت نکرده اند و نیازمند ماما و پرستار برای این خدمات مراقبتی و محافظتی می باشند.

آیا مامایی از مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 است؟

در حال حاضر کشور استرالیا با رشد فزاینده ای در مورد تقاضا برای نیروی کاری در حوزه مشاغل مامایی و پرستاری مواجه است. وجود فرصت های شغلی در بخش سلامت و بهداشت جامعه نشان از افزایش 25% اشتغال به کار مامایی و پرستاری در این کشور می باشد. در واقع می توان گفت که تاکنون هرگز تقاضا و شرایط برای مهاجرت به استرالیا به عنوان ماما و پرستار این قدر مناسب و عالی نبوده است.

  • رشته شغلی مامایی از جمله مشاغل مورد تقاضا در استرالیا با کد AVZSCO 254111 می باشد.
  • به دلیل افزایش روزافزون پیشرفت های علمی در صنعت پزشکی و بازنشستگی بسیاری از ماماها و پرستاران، تقاضا برای جبران کمبود ماماها و پرستاران و وجود فرصت های شغلی برای این بخش افزایش یافته است.

آینده شغلی کار ماما در استرالیا چگونه است؟

برخلاف پرستارها که با افرادی سر و کار دارند که بیمار و مریض و رنجورند، ماماها با سلامت زنانی سر و کار دارند که با امید به آینده در حال سپری کردن دوران بارداری خود هستند. در یک دهه گذشته فرصت های شغلی برای ماماها در استرالیا با رشد شگرفی همراه بوده است. و از آمارها و ارقام معتبر این طور گزارش می شود که این رشد و توسعه به همین منوال در چند سال آینده ادامه خواهد داشت.

  • از آنجا که آینده شغلی خوبی در انتظار ماماها در استرالیا می باشد، می توان گفت که شغل مامایی از جمله مشاغل خوب و آینده دار استرالیا محسوب می شود.
  • پرستار ماماها در سال های آینده رشد قابل توجهی را در فرصت های شغلی این گروه شغلی خواهند دید.

مهاجرت ماما به استرالیا و وظایف شغلی

مراقب از زنان باردار از اولین ماه های بارداری تا 6 هفته پس از زایمان از جمله مسولیت های ماماها در استرالیا می باشد. علاوه بر این مراقبت از نوزاد متولد شده و مادر زایمان کرده در خانه و یا درمانگاه و بیمارستان نیز از جمله وظایف ماماها در استرالیا می باشد. ماماهای مهاجر می توانند در استرالیا یا به صورت شخصی و یا در گروه های کاری به کار و اشتغال بپردازند.

  • ماماهای ثبت شده در کشور استرالیا برای زن باردار نوع زایمان را تعیین می کنند، در تمام مدت زایمان در کنار زن باردار می مانند و مراقبت های قبل و بعد از زایمان را مدیریت می کنند.
  • ماماهای ثبت شده در استرالیا به عنوان یک شغل و حرفه مستقل از همه حقوق و مزایای رده شغلی خود برخوردار می باشند.
  • از جمله وظایف شغلی ماماها در استرالیا می توان به مراقبت های اولیه قبل و بعد از زایمان، مشاوره های رژیم غذایی و ورزشی و شیردهی، مراقبت از نوزادان متولد شده و مراقبت از مادران تازه زایمان کرده اشاره کرد.
  • علاوه بر این برنامه ریزی برای انجام زایمان طبیعی و انجام آزمایش های مربوط به دوران بارداری و پس از زایمان نیز در حیطه شغلی ماماها در استرالیا می باشد.

مشاغل مرتبط با مامایی در استرالیا

ماماها برای مهاجرت به استرالیا باید بر اساس تخصص خود در فهرست مشاغل مورد نیاز پرستاری برای درخواست ویزای کار استرالیا اقدام کنند. در واقع انتخاب کد شغلی مناسب نقش زیادی در موفقیت پرونده مهاجرتی پرستاران دارد. فرصت های شغلی برای ماماها در استرالیا شامل مامای رجیسترشده، مامای ثبت شده، پرستار ماما و مامای ارشد می باشد.

آیا امکان مهاجرت ماما به استرالیا وجود دارد؟

برای مهاجرت شغلی به استرالیا به عنوان ماما، متقاضیان باید درخواست مهاجرت شغلی خود را ارائه دهند و در برد تخصصی ماماها و پرستاران استرالیا NMBA به طور قانونی ثبت شوند. به منظور ارائه درخواست مهاجرت شغلی ماماها باید مدارک تحصیلی خود را به انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC ارسال کنند.

مهاجرت ماما به استرالیا و انجمن ارزیابی ANMAC

انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC مسئولیت ارزیابی مدارک تحصیلی و سوابق کاری ماماها برای مهاجرت شغلی به این کشور را به عهده دارد. کار انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC به همراه اداره تنظیم مقررات بهداشتی در استرالیا AHPRA ارزیابی مدارک ماماها و پرستارها بر اساس استانداردهای استرالیا و کسب اطمینان از صلاحیت علمی این دو گروه شغلی برای کار و اشتغال در استرالیا می باشد.

  • سازمان برد تخصصی ماماها و پرستارها در استرالیا NMBA بر اساس قوانین و مقررات استرالیا و با توجه به سوابق کاری در مورد تایید و یا عدم تایید مدارک ماما برای مهاجرت به استرالیا تصمیم گیری می کند.
  • از اولین اقدامات لازم برای مهاجرت ماماها به استرالیا ثبت نام در برد تخصصی ماماها و پرستارها در استرالیا NMBA می باشد.

مراحل ارزیابی تحصیلی و شغلی انجمن ارزیابی ANMAC استرالیا

از مهم ترین مراحل ارزیابی مدارک علمی و شغلی ماماها در انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC برگزاری آزمون ها و مصاحبه های علمی می باشد. در مرحله اول متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC ارسال کند. اگر انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC صحت علمی مدارک ماما را مورد تائید قرار داد، ماما می تواند با اخذ ویزای معادل سازی به استرالیا وارد شود. 

  • مدارک مورد نیاز برای ارسال به انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC، مدرک تحصیلی لیسانس مامایی از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور استرالیا، مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح مامایی، سند ازدواج و شناسنامه فرزندان می باشد.
  • متقاضی برای معادل سازی مدرک مامایی نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد.

آیا ثبت نام در NMBA برای همه ماماها الزامی است؟

ماماها و پرستارهای بین المللی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و دارای شرایط الزامی می باشند، می توانند در NMBA ثبت نام کنند. علاوه بر این فارغ التحصیلان دوره مامایی و پرستاری در دانشگاه های استرالیا و نیوزلند و دانشجویان دوره های مامایی و پرستاری در حال تحصیل در دانشگاه های استرالیا و نیوزلند می توانند در برد تخصصی ماماها و پرستارها در استرالیا NMBA ثبت نام کنند.

  • دارا بودن شرایط لازم و معیارهای ویژه برای مهاجرت شغلی به استرالیا در زیر گروه مشاغل پرستاری و مامایی از جمله مهم ترین شرایط ثبت نام در NMBA می باشد.

ملاک های ارزیابی انجمن ارزیابی ANMAC استرالیا

ماماها و پرستارهای بین المللی برای مهاجرت شغلی به استرالیا باید دارای ملاک های مشخص شده ارزیابی باشند. 5 ملاک ارزیابی به منظور تعیین صلاحیت علمی ماماها و پرستارها برای مهاجرت به استرالیا عبارت است از:

  1. اثبات هویت
  2. اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  3. اثبات دارا بودن سوابق کاری
  4. اثبات دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر
  5. اثبات fitness to Practice

مهاجرت ماما به استرالیا و اثبات تسلط به زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت شغلی ماماها به استرالیا دارا بودن مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. بر این اساس دارا بودن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 یا مدرک تافل حداقل 94، مدرک PTE حداقل در سطح B و یا مدرک OET حداقل 65 الزامی است.

مهاجرت ماما به استرالیا و اثبات دارا بودن سوابق کاری

ماماها و پرستارها برای مهاجرت شغلی به استرالیا باید دارای سوابق کاری حرفه ای مرتبط با شغل مامایی باشند. مدارک سوابق کاری ماماها باید دارای سربرگ رسمی باشند و همچنین سوپروایزری که یا پرستار و یا ماما باشد، صحت این سوابق کاری را تایید و امضا کرده باشد. ماماها برای مهاجرت شغلی به استرالیا باید دارای سوابق کاری زیر باشند:

  • دارا بودن حداقل یک سال سابقه کار با حقوق در استرالیا یا
  • دارا بودن حداقل 3 سال سابقه کار با حقوق در ایران یا
  • دارا بودن 5 سال سابقه کار به عنوان ماما یا پرستار

مهاجرت ماما به استرالیا و اثبات دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر

از جمله مهم ترین مدارک ارسال شده به ANMAC برای مهاجرت شغلی ماماها و پرستارها دارا بودن مدرک تحصیلی معتبر در دانشگاه های مورد تایید استرالیا می باشد. ماماها برای مهاجرت شغلی باید مدارک تحصیلی معتبر را به همراه ترجمه مدارک و همچنین ریزنمره های تحصیلی به ANMAC ارسال کنند. علاوه بر این ماماها باید گواهی شرکت در دوره های عملی و کارورزی را ارائه دهند.

مهاجرت ماما به استرالیا و اثبات fitness to Practice

ماماها و پرستارها برای مهاجرت به استرالیا باید دارای نامه تاییدیه ثبت به عنوان ماما و پرستار رسمی و یا نامه Letter of Good Standing از مراجع قانونی و نظارتی باشند. برای مهاجرت به استرالیا ارائه کپی و یا اسکن این نامه قابل پذیرش نمی باشد و ارائه اصل این نامه الزامی است.

روش های مهاجرت ماما به استرالیا

ماماها و پرستاران می توانند برای مهاجرت شغلی به استرالیا از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر Skilled Worker استرالیا اقدام کنند. از جمله ویزاهای برنامه اسکیل ورکر استرالیا می توان ویزای کاری Sub Class 189 و ویزای کاری Sub Class 190 را نام برد. علاوه بر این ماماها و پرستاران می توانند با دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرماهای استرالیایی در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. از جمله روش های مهاجرت ماماها و پرستاران به استرالیا ویزاهای Sub Class زیر را می توان نام برد:

  • ویزای SUB Class 186
  • ویزای SUB Class 489
  • ویزای SUB Class 485
  • ویزای SUB Class 457
  • ویزای SUB Class 189
  • ویزای SUB Class 407
  • ویزای SUB Class 190
  • ویزای SUB Class 186

مهاجرت ماما به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 189

ماماها و پرستارها پس از معادل سازی مدارک تحصیلی و اخذ تاییدیه علمی از انجمن ارزیابی مدارک علمی و سوابق کاری ماماها و پرستارها در استرالیا باید در جدول امتیازبندی ویزای 189 اسکیل ورکر در مجموع حداقل 85 امتیاز کسب کند. دارا بودن حداقل 85 امتیاز از جدول امتیازبندی برای معیارهای سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سوابق کاری برای مهاجرت پرستاران از طریق اخذ ویزای 189 الزامی است.

مهاجرت ماما به استرالیا از طریق ویزای Sub Class 190

ماماها و پرستاران با کسب امتیاز حداقل 85 از جدول امتیازبندی ویزای اسکیل ورکر استرالیا می توانند از طریق ویزای Sub Class 190 ایالت کوئیزلند ویزای استرالیا را دریافت کنند. البته مدت زمان اخذ دعوتنامه برای این ویزا طولانی می باشد. اگر متقاضی دارای اسپانسر ایالتی باشد، 5 امتیاز به مجموع امتیازهای وی اضافه می شود. 

مراحل مهاجرت ماما به استرالیا

به طور کلی نحوه مهاجرت پرستاران و ماماها به استرالیا بر اساس نوع ویزای انتخاب شده متفاوت است. ماماها و پرستاران برای مهاجرت به استرالیا باید مراحل زیر را پشت سر بگذرانند:

  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس حداقل 7 در هر 4 مهارت
  • ارائه مدارک و سوابق تحصیلی و شغلی به انجمن ارزیابی مدارک ماماها و پرستاران در استرالیا ANMAC
  • اخذ تاییدیه لازم از انجمن ارزیابی مدارک ماماها و پرستارها در استرالیا ANMAC
  • اخذ ویزای موقت استرالیا برای شرکت در مراحل ارزیابی علمی و معادل سازی
  • شرکت در دوره 2 ماهه تئوری و عملی Bridging Program در شهر آدلاید استرالیا
  • کسب نمره لازم در دوره Bridging Program
  • رجیستر شدن در استرالیا
  • اقدام برای اخذ ویزای اقامت دائم استرالیا

شرایط تحصیل مامایی در استرالیا

تحصیل در رشته مامایی و پرستاری در استرالیا از پرتقاضاترین مشاغل در این کشور محسوب می شود. دانشگاه های مامایی و پرستاری استرالیا با دارا بودن بالاترین استانداردهای بین المللی آموزشی در میان برترین دانشگاه های علوم پزشکی جهان قرار دارند. متقاضیان می توانند در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد مامایی و پرستاری در استرالیا تحصیل کنند. شرایط و مدارک مهم و مورد نیاز برای تحصیل مامایی و پرستاری در استرالیا عبارت است از:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدرک زبان آیلتس 6.5 تا 7
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پاسپورت و گواهی سلامت پزشکی

مزایای تحصیل مامایی در استرالیا چیست؟

متقاضیان در حین تحصیل مامایی در استرالیا می توانند با اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی ضمن کسب درآمد و کمک به تامین هزینه های تحصیل و زندگی زمینه لازم در جهت اشتغال و کسب تجربه کاری را نیز فراهم کنند. دیگر مزیت تحصیل مامایی در استرالیا این است که  دانشجویان در حین تحصیل می توانند با درخواست ویزای همراه دانشجویی، برای همسر و فرزندان خود مجوز اقامت و کار دریافت کنند.

  • با تمام شدن دوره تحصیل مامایی، فارغ التحصیلان می توانند با اخذ مجوز کار پس از تحصیل با جستجوی کار مناسب، مجوز اقامت استرالیا را دریافت کنند.
  • فارغ التحصیلان مامایی با اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی میتوانند کارفرمای خود را انتخاب کنند و در شغل مامایی به کار مشغول شوند.
  • فارغ التحصیلان با دریافت مدرک تحصیلی از موسسه های آموزشی و دانشگاه های استرالیا و نیوزلند و اخذ مجوز کار پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط اخذ مجوز اقامت دائم استرالیا می شوند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های مامایی استرالیا می توانند در بیمارستان ها و یا کلینیک های پزشکی این کشور مشغول کار شوند.
  • ماماهایی که مدرک تحصیلی خود را خارج از کشور استرالیا دریافت کرده اند، باید مدارک تحصیلی مامایی خود را در استرالیا ارزیابی کنند و پس از ارزیابی علمی و تحصیلی مجوز کار در استرالیا را دریافت کنند.

تحصیل مامایی در برترین دانشگاه های استرالیا

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم و مدارک مورد نیاز می توانند در برترین دانشگاه های استرالیا به تحصیل رشته مامایی و پرستاری بپردازند. بسیاری از دانشگاه های مامایی و پرستاری استرالیا در زمره برترین دانشگاه های جهان و استرالیا می باشند:

  • دانشگاه سیدنی با رتبه 2 ملی و رتبه 84 جهانی
  • دانشگاه ملبورن با رتبه 3 ملی و رتبه 89 جهانی
  • دانشگاه کوئیزلند با رتبه 4 ملی و رتبه 127 جهانی
  • دانشگاه موناش با رتبه 6 ملی و رتبه 160 جهانی
  • دانشگاه آدلاید با رتبه 7 ملی و رتبه 170 جهانی

میزان حقوق و درآمد ماما در استرالیا در سال 2021

میزان حقوق و درآمد ماماها و پرستارها در استرالیا در بالاترین سطح خود در میان کشورهای دیگر قرار دارد. کشور استرالیا با دارا بودن سیستم بهداشتی و خدمات درمانی بسیار پیشرفته برای کادر پزشکی و مامایی و پرستاری این کشور اهمیت ویژه ای قائل است و بر این اساس میزان حقوق و درآمد این قشر در این کشور در سطح بسیار خوب و بالایی است.

میزان حقوق پرستار ماما

سالانه در حدود 88.400 دلار استرالیا

میزان حقوق کمک پرستار

سالانه در حدود 68.900 دلار استرالیا

متوسط حقوق ماما

سالانه در حدود 93.474 دلار استرالیا

میزان حقوق مامای تازه کار

سالانه در حدود 77.386 دلار استرالیا

میزان حقوق مامای باتجربه

سالانه در حدود 121.934 دلار استرالیا

جدیدترین فرصت های شغلی و حقوق ماماها در استرالیا 2021

در این بخش از مقاله به ارائه جدیدترین فرصت های شغلی برای ماماها در استرالیا در سال 2021 می پردازیم. میزان درآمد و حقوق، مزایای شغلی و همچنین وظایف شغلی و محل کار در استرالیا در این جدول ارائه شده است. از تاریخ بارگذاری برخی از این مشاغل در سایت مشاغل مربوط به مامایی در استرالیا تنها چند روز می گذرد:

شغل

محل کار

شهر/ ایالت

وظایف شغلی

حقوق و درآمد در سال 2021

مامای رجیستر شده

Western NSW local Health District

Bathurst

مامای رجیستر شده به عنوان بخشی از گروه مامایی و ارائه دهنده خدمات به مادران جدید

در هر ساعت در حدود 33.13 تا 46.52 دلار استرالیا

مامای رجیستر شده سطح 2

ACT Government Health

کانبرا

حمایت از نقش مدیریت در شناسایی مشکلات / فعالیت به عنوان ماما و پرستار رجیستر شده

سالانه در حدود 94.409 تا 100.061 دلار استرالیا

مامای تازه فارغ التحصیل شده

Calvary

استرالیا

مامای رجیسترشده تازه فارغ التحصیل شده برای برنامه ریزی

سالانه در حدود 71.635 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده سطح 2/ خدمات مامایی

ACT Government

کانبرا

واجد شرایط رجیستری در آژانس مقررات کاربردی سلامت استرالیا

سالانه در حدود 94.409 تا 100.061 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده

تاسمانی

هوبارت

کار تمام وقت و دائمی

سالانه در حدود 66.421 تا 91.807 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده

Hunter New England Local Health District

Moree

کار تمام وقت و دائمی

سالانه در حدود 65.693 تا 92.236 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده

Healthcare Australia

کانبرا

ماما با 2 سال تجربه کاری / توانایی مراقبت و حمایت از مادران جدید

سالانه در حدود 80.000 تا 150.000 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده

Western Sydney Local Health District

Black town

ارائه مراقبت های بیمار-محور ایمن

در هر ساعت 33.13 تا 46.51 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده

Bendigo Health

Bendigo

توانایی و مهارت ارائه مراقبت های باکیفیت

سالانه در حدود 34.03 تا 45.50 دلار استرالیا

مامای رجیسترشده

Calvary

استرالیا

شیفت های چرخشی در روزهای تعطیل و شیفت شب

سالانه در حدود 100.759 دلار استرالیا

مهاجرت ماما به استرالیا و اخذ اقامت

ماماها و پرستارها پس از اخذ ویزای کار استرالیا و کار و اشتغال مستمر به مدت ۵ سال در این کشور می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند. در واقع پس از 3 تا 4 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات ها به موقع و منظم ماماها و پرستارها می توانند برای اخذ اقامت دائم استرالیا درخواست دهند. پس از گذشت ۳ سال از دریافت مجوز اقامت دائم استرالیا به شرط زندگی و اقامت در این کشور ماما و پرستار مهاجر می تواند برای اخذ پاسپورت استرالیا اقدام کند.

خدمات موسسه مهاجرتی رهپویان مهاجر برای مهاجرت ماما به استرالیا

متقاضیانی که دارای سوابق کاری مامایی و پرستاری می باشند و قصد مهاجرت به کشور استرالیا در سال 2021 را دارند، می توانند با مراجعه به موسسه های مهاجرتی برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند.  مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر با ارائه مشاوره های مهاجرتی سودمند کمک می کنند تا متقاضی بهترین گزینه مهاجرتی را انتخاب کند.

این موسسه با برخورداری از وکلای برجسته در کشورهای استرالیا، کانادا و ایران و با پیگیری پرونده های مهاجرتی در داخل و خارج از ایران به نوعی احتمال اخذ ویزای مهاجرتی به کشورهای استرالیا و کانادا را تضمین می کند.

از جمله خدمات ارزنده این موسسه مهاجرتی و حقوقی می توان به ارسال مدارک متقاضی به کشور استرالیا، اخذ پذیرش کاری و پیگیری پرونده های مهاجرتی در داخل ایران و استرالیا اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله مهاجرت ماما به استرالیا در سال 2021 ارائه شد. بیشتر مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 در حوزه های پزشکی، مامایی و پرستاری می باشد. از این رو متقاضیانی که دارای مهارت و تجربه کاری در این حوزه های می باشند، بهتر می توانند برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند.

اگر در مورد مهاجرت کاری به استرالیا، مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 و مهاجرت به استرالیا نیازمند اطلاعات بیشتری می باشید، با مشاوران موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر مشاوره کنید. مشاوران این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، مشهد و کرج در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه خدمات مهاجرتی به متقاضیان گرامی می باشند.

10 سوال متداول در مورد مهاجرت ماما به استرالیا

  1. آیا استرالیا مدرک ماماهای ایرانی را پذیرش می کند؟

بله. ماماها و پرستاران ایرانی برای کار، اشتغال و یا تحصیل در استرالیا باید مدارک تحصیلی خود را به سازمان ارزیابی مدارک پرستاران و ماماها در استرالیا ارائه دهند. اگر پرستار و ماما در آزمون های ارزیابی امتیاز لازم را کسب کنند و گواهی شرکت در دوره های کارآموزی را نیز کسب کنند، مدرک تحصیلی آن ها مورد پذیرش سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی پرستاران و ماماها در استرالیا قرار می گیرد.

  1. آیا کشور استرالیا با کمبود ماما مواجه است؟

در حال حاضر در حدود 680 فرصت شغلی مهم و ضروری برای ماماها و پرستارها در بیمارستان های نیوساوث ولز استرالیا وجود دارد. پرستاران و ماماهای انجمن نیوساوث ولز استرالیا NSWNMA اعلام کرده اند که کمبود ماماها در این بیمارستان ها به معنای این است که مادران جدید آن سطح مناسب مراقبت را دریافت نکرده اند و نیازمند ماما و پرستار برای این خدمات مراقبتی و محافظتی می باشند.

  1. آیا مامایی از مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 است؟

در حال حاضر کشور استرالیا با رشد فزاینده ای در مورد تقاضا برای نیروی کاری در حوزه مشاغل مامایی و پرستاری مواجه است. وجود فرصت های شغلی در بخش سلامت و بهداشت جامعه نشان از افزایش 25% اشتغال به کار مامایی و پرستاری در این کشور می باشد. در واقع می توان گفت که تاکنون هرگز تقاضا و شرایط برای مهاجرت به استرالیا به عنوان ماما و پرستار این قدر مناسب و عالی نبوده است.

  1. آینده شغلی ماما در استرالیا چگونه است؟

برخلاف پرستارها که با افرادی سر و کار دارند که بیمار و مریض و رنجورند، ماماها با سلامت زنانی سر و کار دارند که با امید به آینده در حال سپری کردن دوران بارداری خود هستند. در یک دهه گذشته فرصت های شغلی برای ماماها در استرالیا با رشد شگرفی همراه بوده است. و از آمارها و ارقام معتبر این طور گزارش می شود که این رشد و توسعه به همین منوال در چند سال آینده ادامه خواهد داشت.

  1. آیا امکان مهاجرت ماما به استرالیا وجود دارد؟

بله. برای مهاجرت شغلی به استرالیا به عنوان ماما، متقاضیان باید درخواست مهاجرت شغلی خود را ارائه دهند و در برد تخصصی ماماها و پرستاران استرالیا NMBA به طور قانونی ثبت شوند. به منظور ارائه درخواست مهاجرت شغلی ماماها باید مدارک تحصیلی خود را به انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC ارسال کنند.

  1. وظایف انجمن ارزیابی ANMAC استرالیا چیست؟

انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC مسئولیت ارزیابی مدارک تحصیلی و سوابق کاری ماماها برای مهاجرت شغلی به این کشور را به عهده دارد. کار انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC به همراه اداره تنظیم مقررات بهداشتی در استرالیا AHPRA ارزیابی مدارک ماماها و پرستارها بر اساس استانداردهای استرالیا و کسب اطمینان از صلاحیت علمی این دو گروه شغلی برای کار و اشتغال در استرالیا می باشد.

  1. مراحل ارزیابی تحصیلی و شغلی انجمن ارزیابی ANMAC استرالیا کدامند؟

از مهم ترین مراحل ارزیابی مدارک علمی و شغلی ماماها در انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC برگزاری آزمون ها و مصاحبه های علمی می باشد. در مرحله اول متقاضی باید مدارک تحصیلی خود را به انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC ارسال کند. اگر انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC صحت علمی مدارک ماما را مورد تائید قرار داد، ماما می تواند با اخذ ویزای معادل سازی به استرالیا وارد شود. 

  1. مدارک لازم برای ارسال به انجمن ارزیابی مدارک مامایی استرالیا کدامند؟

مدارک مورد نیاز برای ارسال به انجمن ارزیابی مدارک پرستاری و مامایی در استرالیا ANMAC، مدرک تحصیلی لیسانس مامایی از دانشگاه های معتبر، گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل در کشور استرالیا، مدارک لازم مبنی بر تمام شدن دوره طرح مامایی، سند ازدواج و شناسنامه فرزندان می باشد. متقاضی برای معادل سازی مدرک مامایی نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشد.

  1. آیا ثبت نام در NMBA استرالیا برای همه ماماها الزامی است؟

ماماها و پرستارهای بین المللی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند و دارای شرایط الزامی می باشند، می توانند در NMBA ثبت نام کنند. علاوه بر این فارغ التحصیلان دوره مامایی و پرستاری در دانشگاه های استرالیا و نیوزلند و دانشجویان دوره های مامایی و پرستاری در حال تحصیل در دانشگاه های استرالیا و نیوزلند می توانند در برد تخصصی ماماها و پرستارها در استرالیا NMBA ثبت نام کنند. دارا بودن شرایط لازم و معیارهای ویژه برای مهاجرت شغلی به استرالیا در زیر گروه مشاغل پرستاری و مامایی از جمله مهم ترین شرایط ثبت نام در NMBA می باشد.

  1. روش های مهاجرت ماما به استرالیا کدامند؟

ماماها و پرستاران می توانند برای مهاجرت شغلی به استرالیا از طریق برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر Skilled Worker استرالیا اقدام کنند. از جمله ویزاهای برنامه اسکیل ورکر استرالیا می توان ویزای کاری Sub Class 189 و ویزای کاری Sub Class 190 را نام برد. علاوه بر این ماماها و پرستاران می توانند با دریافت پیشنهاد کاری Job Offer از کارفرماهای استرالیایی در این کشور به کار و اشتغال بپردازند. از جمله روش های مهاجرت ماماها و پرستاران به استرالیا ویزاهای Sub Class زیر را می توان نام برد:

  • ویزای SUB Class 186
  • ویزای SUB Class 489
  • ویزای SUB Class 485
  • ویزای SUB Class 457
  • ویزای SUB Class 189
  • ویزای SUB Class 407
  • ویزای SUB Class 190
  • ویزای SUB Class 186

این مقاله به بررسی مهاجرت ماما به استرالیا 2021 پرداخت. اگر در مورد برترین مشاغل استرالیا 2021، مشاغل پرتقاضا استرالیا 2021، شرایط اخذ اقامت دائم استرالیا و شرایط مهاجرت به استرالیا نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید، به وب سایت موسسه مهاجرتی و حقوقی رهپویان مهاجر آتی نگر www.rahpoyan-mohajer.ir مراجعه کنید و یا با مشاوران این موسسه مشاوره نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.