تمدید یک ساله ویزای کار در تعطیلات

0

دارندگان ویزای کاری در تعطیلات که سفرشان به دلیل شرایط پاندمی کنسل شده بود، شانس دیگری برای استفاده از این ویزا و سفر به کانادا را دارند.

به طور معمول ویزای کاری در تعطیلات یک قرارداد یک بار برای همیشه است؛ یعنی اگر کسی بتواند این ویزا را به دست بیاورد، باید تا قبل از انقضا از آن استفاده کند در غیر این صورت باطل خواهد شد.

با این همه به خاطر شرایط خاصی که در نتیجه شیوع کورونا در کشور حاکم بود، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا این استثنا را قائل شده است.

بنا بر این اعلام جدید، دارندگان ویزای کاری در تعطیلات که معرفی نامه یا LOI آنها نزدیک به منقضی شدن است و در حال حاضر شرایط سفر به کانادا را ندارند، ممکن است بتوانند مدت زمان اعتبار ویزای خود را تمدید کنند.

لازم به ذکر است که این امکان تنها برای ویزاهایی وجود دارد که بین اول ژانویه 2019 تا 30 آپریل 2020 صادر شده باشند.

همچنین در صورتی که فردی یک بار دیگر ویزای کاری در تعطیلات خود را تمدید کرده باشد، اما تاریخ انقضای معرفی نامه‌ای (LOI ) که در حال حاضر در دست دارد تا قبل از 21 دسامبر باشد هم، می‌تواند مجددا تقاضای تمدید ویزا کند.

به علاوه افرادی که LOI آنها منقضی شده است نیز می‌توانند تقاضای خود را برای تمدید ویزای کاری در تعطیلات ارائه دهند.

این امکان که از 30 جولای فعال شده است تا 31 دسامبر 2021 برای واجدین شرایط فراهم می‌باشد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبسایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا درخواست خود را به ثبت برسانند.

ویزای کاری در تعطیلات چیست؟

ویزای کاری در تعطیلات نوعی مجوز اقامت به همراه کار موقت در کانادا است و به افرادی داده می‌شود که به کانادا سفر می‌کنند اما تمایل دارند در مدت اقامت خود در این کشور کار کنند.

هدف متقاضیان از دریافت این نوع ویزا عموما این است که هزینه‌های سفرخود را از طریق کار کردن در کانادا تامین کنند.

به علاوه برای افرادی که قصد دریافت اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند اما شناخت خوبی از این کشور ندارند، اقامت موقت در کانادا همراه با کار کردن می‌تواند تجربه و شناخت خوبی به آنها بدهد تا بهترین روش را برای مهاجرت به کانادا برگزینند.

منبع خبر: CIC NEWS

تهیه و تنظیم: مرجان افشاری راد؛ دبیر سرویس خبر موسسه رهپویان مهاجر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.