یک خطای تکنیکی منجر به پذیرش بیش از 7000 تقاضانامه اضافه شد

0

به دلیل خطای تکنیکی وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا 7300 تقاضای اضافی از دانشجویان بین المللی مورد پذیرش قرار گرفت.

بر اساس گزارشی که توسط سی آی سی تهیه شده است وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا 7307 تقاضانامه اضافه در شاخه دانشجویان بین المللی از برنامه مهاجرتی تی آر به پی آر دریافت نموده است.

روش مهاجرتی تی آر به پی آر شامل شش برنامه مهاجرتی خاص است که به نیروی کار حیاتی، فرانسه زبانان و دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی در کانادا اجازه می‌دهد درخواست خود برای مهاجرت به کانادا را ارائه دهند.

آخرین مهلت ارائه تقاضا برای این برنامه‌ها که از 6 می سال جاری استارت خوردند روز 5 نوامبر می‌باشد؛ البته هر برنامه ای که به ظرفیت تعیین شده‌اش برسد، بسته خواهد شد.

ظرف 25 ساعت از آغاز برنامه مهاجرتیِ تی آر به پی آر – یا تبدیل اقامت موقت به اقامت موقت – کانادا به ظرفیت تعیین شده خود یعنی  40000 دانشجوی بین المللی رسید.

سپس مشخص شد که تقاضانامه‌های پذیرش شده بیش از ظرفیت تعیین شده بودند.

همانطور که در ابتدا هم توضیح داده شد، پذیرش بیش از اندازه تقاضانامه ها در برنامه مهاجرتی دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی ناشی از یک خطای تکنیکی در سیستم الکترونیک بوده است.

راه حل دپارتمان مهاجرت برای خطای تکنیکی رخ داده

بعد از رخ دادن این خطا دپارتمان مهاجرت از وزارت مهاجرت مارکو مندچینو درخواست کرد که با یک سیاست موقت برای بررسی این تقاضانامه ها موافقت کند.

مارکو مندچینو در رزو 28 ژوئن با این درخواست موافقت کرد و اجازه داد که این 7307 تقاضانامه اضافه نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

لازم به یادآوری است که موافقت با بررسی تقاضانامه‌های اضافه بر ظرفیت به معنی بازگشایی این مسیر مهاجرتی نیست و یک سیاست موقت می‌باشد.

منبع خبر: CIC NEWS

تهیه و تنظیم: مرجان افشاری راد؛ دبیر سرویس خبر موسسه رهپویان مهاجر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.