دانشگاه آلبرتا

0

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه های برجسته کانادا است که به دلیل تحقیقات در سطح جهانی و کشفیات ابتکاری شناخته شده است. این دانشگاه در میان 5 دانشگاه برتر کانادا و در میان 120 دانشگاه برتر دنیا جای دارد. از همین رو سالانه دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه آلبرتا اقدام می نمایند.

در حال حاضر در حدود 40 هزار دانشجو در University of Alberta مشغول به تحصیل هستند. در حدود یک چهارم که معادل 10 هزار نفر را دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا تشکیل می دهند. در حدود 38 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و 62 درصد از دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل می پردازند.

این دانشگاه که در ادمونتون، آلبرتا واقع شده است، بهترین سبک زندگی در شهر و محیطی زیبا در فضای باز را ارائه می دهد، پارک ها و دره رودخانه پردیس شمالی را احاطه کرده است. ادمونتون قطب اصلی صنایع پر رونق آلبرتا است و فرصت های شغلی بسیار خوبی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان فراهم می کند. پردیس اصلی در مرکز واقع شده است و یک ایستگاه مترو امکان دسترسی آسان به جاذبه های سراسر شهر را دارد.

دانشگاه آلبرتا دارای یک لیست طولانی از فارغ التحصیلان برجسته از جمله جو کلارک نخست وزیر سابق کانادا، بورلی مک لاچلین حقوقدان کانادایی، جورج استنلی مورخ کانادایی، داریل کاتز تاجر کانادایی، رونا آمبروز عضو سابق مجلس کانادا عوام، جان بل ایمونولوژیست کانادایی، منجیت مینهاس کارآفرین کانادایی، جیندر محل کشتی گیر حرفه ای، احد رازا میر بازیگر و سارا کنینگ بازیگر کانادایی است.

 

دانشگاه آلبرتا

 

شرایط پذیرش دانشگاه آلبرتا

نرخ پذیرش در دانشگاه آلبرتا معادل 52درصد است که این نرخ شانس دانشجویان بین المللی را برای ورود به این دانشگاه افزایش می دهد. ثبت نام در این موسسه به نمرات عالی، نمرات آزمون و تکمیل دروس مورد نیاز بستگی دارد. با نرخ اشتغال در حدود 98٪، این سازمان یکی از مهمترین عوامل اقتصادی آلبرتا است و در 6 ماه پس از اتمام دوره های تحصیلات، فارغ التحصیلان خود را در زمینه های مختلف تضمین می کند. مراحل ثبت نام در دانشگاه آلبرتا به صورت آنلاین صورت می گیرد و دانشجویان می بایست مراحل زیر را برای اخذ پذیرش طی نمایند:

  • پس از بررسی گزینه های برنامه و سایر شرایط پذیرش، به صورت آنلاین ثبت نام نمایید.
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش را ارسال نمایید.
  • پس ارسال مدارک، موظف به پرداخت اپلیکیشن فی می باشید.
  • فرصت های بورس تحصیلی دانشگاه آلبرتا را کاوش کنید.
  • در اولین فرصت برای مجوز تحصیل درخواست خود را ارسال نمایید.

 

شرایط پذیرش دانشگاه آلبرتا

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا ملزم به ارسال مدارک مورد نیاز در بازه های زمانی مقرر که توسط دانشگاه تعیین می گردد، می باشند. لیست مدارک مورد نیاز متناسب با رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. از همین می بایست متناسب با شرایط و انتخاب رشته تحصیلی و با مراجعه به سایت دانشگاه، مدارک را تهیه و ارسال نمود. در ادامه به بارز ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا اشاره می شود.

  • مدرک زبان: دوره های تحصیلی در دانشگاه آلبرتا به زبان انگلیسی ارائه می گردد، از همین رو دانشجویان برای اخذ پذیرش ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان می باشند. آزمون و مدرک آیلتس به عنوان مدرک مورد تایید دانشگاه آلبرتا محسوب می گردد.
  • مدارک تحصیلی: متناسب با مقطع تحصیلی ارائه سوابق آموزشی به همراه ریز نمرات الزامی می باشد.
  • توصیه نامه: توصیه نامه از اساتید قبلی دانشجویان برای تایید توانمندی دانشجو دریافت و برای دانشگاه ارسال می گردد.
  • انگیزه نامه: در انگیزه نامه، دانشجویان دلایل خود را برای انتخاب دانشگاه و یا رشته مورد نظر عنوان می نمایند.
  • مدارک هویتی: مدارک هویتی شامل پاسپورت و دو قطعه عکس می شود.

 

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

دانشکده های دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا شامل  پنج پردیس از جمله پردیس شمالی، پردیس جنوبی، پردیس سنت ژان، پردیس آگوستانا و میدان Enterprise است. پردیس شمالی واقع در ساحل رودخانه ساسکاچوان شمالی، پردیس اصلی است که در 200 هکتار زمین گسترش یافته است. این دانشگاه بیش از 150 ساختمان را تشکیل می دهد. این بنا توسط بارتون میرز در سال 1969 ساخته شده است. تمام پردیس های دانشگاه محل اقامت را با تمام امکانات لازم برای راحتی دانشجویان فراهم می کنند.

دانشگاه آلبرتا کانادا دارای 18 دانشکده است که بیشتر به مدارسی تقسیم می شوند که دوره ها و موضوعات مختلفی را ارائه می دهند. این دانشکده ها شامل دانشکده علوم کشاورزی، زندگی و محیط زیست، دانشکده تجارت آلبرتا، دانشکده هنر، پردیس آگوستانا، پردیس سنت ژان، دانشکده آموزش، دانشکده فنی، دانشکده ترویج، دانشکده تحصیلات تکمیلی و تحقیقات، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، دانشکده مطالعات بومی، دانشکده پرستاری، دانشکده داروسازی و علوم دارویی، دانشکده حرکت شناسی، ورزش و تفریح​​، دانشکده توانبخشی، دانشکده بهداشت عمومی و دانشکده علوم می شود.

برترین رشته های دانشگاه

نوشته های مرتبط

آزمون GRE چیست؟

دانشگاه ویکتوریا

نوشته های مرتبط

آزمون GRE چیست؟

دانشگاه ویکتوریا

از برترین رشته های تحصیلی دانشگاه می توان به رشته های مهندسی نفت، رشته مرتبط با ورزش، مهندسی معدن، پرستاری، آناتومی و فیزیولوژی، ژئوفبزیک، زمین شناسی، باستان شناسی، کشاورزی و جنگل داری اشاره کرد. رشته های عنوان شده در سایت های رتبه بندی همانند QS از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند.

تنوع رشته های تحصیلی و امکان دسترسی راحت به تمامی رشته های تحصیلی به عنوان یکی از برترین مزایای تحصیل در این دانشگاه به شمار می رود. دانشجویان علاقه مند به رشته های عنوان شده و سایر رشته های موجود در دانشگاه قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در بخش بعدی به آنها اشاره می شود برای ادامه تحصیل در دانشگاه آلبرتا اقدام نمایند.

هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا

یکی از برترین مزایای تحصیل در دانشگاه آلبرتا، هزینه های پایین در دانشگاه به شمار می رود. به صورت میانگین دانشجویان به ازای هر کردیت مبلغ 2.450 دلار کانادا پرداخت می نمایند. این هزینه متناسب با رشته تحصیلی متغیر است و رشته های مرتبط با دانشکده پزشکی و دندانپزشکی به مراتب بالاتر است. در رشته های پزشکی میزان هزینه به ازای هر واحد 5 هزار دلار تعیین گشته است.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه آلبرتا به همراه هزینه های تحصیل ملزم به پرداخت سایر هزینه های جانبی می باشند. از مهم ترین هزینه های جاری می توان به هزینه های زندگی که در ادامه به آنها اشاره می شود، عنوان کرد. لازم به ذکر است که با توجه به حق کارهای در نظر گرفته شده می توان بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را پوشش داد.

شرایط اسکان

دانشگاه آلبرتا گزینه های مختلفی برای مسکن در 12 محل اقامت مختلف به دانشجویان ارائه می دهد. دانشجویان می توانند بین واحدهای خوابگاهی، آپارتمان های استودیویی و آپارتمان های اتاق خواب یکی را انتخاب نمایند. تمام گزینه های عنوان شده، امکانات رفاهی کامل را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشجویان پس از دریافت پذیرش از دانشگاه قادر خواهند بود برای محل سکونت اقدام نمایند. به صورت معمول فاصله زمانی و مکانی خوابگاه های عنوان شده با دانشگاه بسیار کوتاه است و دانشجویان به راحتی و بدون پرداخت هزینه می توانند در این مسیر تردد داشته باشند.

متوسط هزینه های زندگی در ایالت آلبرتا در مقایسه با ایالت های اونتاریو و بریتیش کلمبیا به مراتب پایین تر است. از همین رو دانشجویان قادر خواهند بود با پرداخت ماهانه بین 900 تا 1100 دلار کانادا، شرایط زندگی مناسبی را تجربه کنند. این هزینه های عنوان شده، هزینه های مسکن، رفت و آمد، خوراک و هزینه های جانبی را در بر می گیرد.

حق کار دانشجویی

دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه آلبرتا از حق کار دانشجویی برخوردار می باشند. میزان کار دانشجویی به صورت میانگین بین 20 تا 30 ساعت در هفته متناسب با مقطع تحصیلی تعیین گشته است. دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه برای تسهیل و تسریع در پیدا کردن کار به دانشجویان خدمات ارائه می دهد. با درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می توان بخش عمده ای از هزینه های تحصیل در دانشگاه آلبرتا را تامین نمود.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا

بورسیه دانشگاه آلبرتا

یکی از فاکتورهای حائز اهمیت برای دانشجویان بین المللی، شرایط کمک هزینه های تحصیلی است. دانشگاه آلبرتا به دانشجویان واجد شرایط بورسیه های مختلفی را اعطا می کند. بورسیه های تحصیلی بخش عمده ای از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. دانشجویان در زمان ارسال مدارک، درخواست خود را برای دریافت بورسیه به دانشگاه ارسال می نمایند. دانشگاه متناسب با رزومه های علمی دانشجویان، انواع بورسیه های قابل دسترس را به دانشجویان پیشنهاد می دهد. برخی از مهم ترین بورسیه های دانشگاه آلبرتا به شرح زیر می باشد:

  1. International Entrance Leadership Scholarship: پنج هزار دلار تخفیف شهریه برای دانشجویان دوره کارشناسی
  2. International Student Scholarship: دانشجویان برتر با ارائه رزومه ایده آل قادر خواهند بود برای این بورسیه تحصیلی به میزان 9 هزار دلار سالانه در مقطع کارشناسی اقدام نمایند.
  3. Master’s Entrance Scholarship: دانشجویان برای دوره کارشناسی ارشد با معدل حداقل 3.7 قادر خواهند برای این بورسیه تحصیلی اقدام نمایند.
  4. Andrew Stewart Memorial Graduate Prize: بورسیه برای دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آلبرتا

 

بورسیه دانشگاه آلبرتا

مزایای تحصیل در دانشگاه آلبرتا

دانشجویان برای انتخاب یک دانشگاه به فاکتورهای متعددی همچون کیفیت آموزشی، رتبه جانی، شانس ورود به بازار و … توجه می نمایند. دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور کانادا این امکان را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد که بدون هیچ محدودیتی و با درصد شانس بسیار بالا برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. برخی از برترین مزایای تحصیل در دانشگاه آلبرتا به شرح زیر می باشد.

  1. تحصیل به زبان انگلیسی
  2. هزینه های پایین تحصیل
  3. تنوع رشته های تحصیلی
  4. امکان کار دانشجویی و کسب تجربه
  5. امکان ورود به بازار کار با شانس بالای 90 درصد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.