مهاجرت پزشکان به اسپانیا در سال 2022

0

اطلاع از شرایط مهاجرت و شرایط کاری برای تحقق امر مهاجرت پزشکان به اسپانیا یکی از مواردی است که برای اقشار جامعه پزشکی دغدغه ای خاص محسوب می شود. دغدغه و شرایط مربوط به امر مهاجرت پزشکان به کشور اسپانیا، در رابطه با ارزش مدارک تحصیلی، شرایط راه اندازی مرکز درمان یا مطب و در کل شرایط تخصص پزشکی، همواره برای قشر پزشک مطرح بوده است.

مهاجرت کاری به اسپانیا در رابطه با متخصصین پزشکی، امری است که همانند سایر رشته های حیاتی و خاص،  نیازمند بررسی های دقیق و کامل است. در ابتدا این را در نظر داشته باشید که به طور معمول شرایط متخصصین پزشکی و شرایط متخصصین دندانپزشکی در بیشترین حالت ممکن، شبیه به هم است.

ما در این بخش به بررسی نحوه شرایط پذیرش پزشک در اسپانیا خواهیم پرداخت. اگر خودتان پزشک هستید یا کسی را می شناسید که با داشتن این تخصص مایل به مهاجرت به اسپانیا است، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

کلیات شرایط مهاجرت پزشکان به اسپانیا

قبل از بررسی شرایط مهاجرت پزشکان، لازم است کمی در رابطه با کشور اسپانیا بیشتر بدانید. اسپانیا در قاره اروپا و در محدوده اتحادیه اروپا ناحیه شینگن واقع شده است که جمعیتی بالغ بر 46 میلیون نفر دارد.

مردم اسپانیا به زبان اسپانیایی سخن می گویند. از همین رو دانستن این زبان برای متقاضیان کار پزشکی، باید در نظر گرفته شود. همچنین واحد پولی یورو به عنوان پول رسمی کشور اسپانیا شناخته می شود. اسپانیا کشوری مملو از انواع فرهنگ ها و ادیان های گوناگون است که به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. آزادی انتخاب دین، آب و هوای چهار فصل و پذیرش چند ملیتی ها از موارد جذاب برای مهاجرین به اسپانیا به حساب می آید.

در رابطه با مهاجرت پزشکان به اسپانیا باید بدانید که پزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در اسپانیا محسوب می شود به طوری که متخصصین قلب و عروق در کشور اسپانیا درآمدی ماهیانه برابر با 19 هزار و 800 یورو کسب می کنند. جالب است بدانید که نزدیک به 10 درصد از درآمد کلی اسپانیا، به سبب تولید ناخالصی در سیستم بهداشت و درمان این کشور نهفته است.

شیوه مراقبت های بهداشتی و درمانی در اسپانیا به دو شکل خصوصی و عمومی صورت می پذیرد که به‌ طور معمول این شیوه ها در سطح عمومی، رایگان هستند. در واقع کسانی که در اسپانیا زندگی یا کار می کنند می توانند به شکل کاملا رایگان از خدمات بهداشتی این کشور بهره بجویند.

مهاجرت پزشکان به اسپانیا و اهمیت زبان آموزی

یکی از اساسی ترین شرایط مهاجرت به اسپانیا برای پزشکان، تسلط به زبان اسپانیایی است. به معنای ساده برای آن که پزشک بتواند در زمینه طبابت در اسپانیا فعالیت کند باید در ارتباط واضح با کادر درمان و بیمار قرار بگیرد. در حقیقت تسلط به زبان اسپانیایی به فهم شرح حال بیمار و درک اطلاعات ارائه شده توسط کادر درمان و در نهایت به دادن یک مشاوره کامل و درست منتهی خواهد شد.

بنابراین یکی از حساسیت ها و مواردی اساسی که برای مهاجرت پزشکان به اسپانیا لازم است در نظر گرفته شود، موضوع تسلط به زبان است. باید بدانید که موضوع تسلط به زبان، نه تنها امری اساسی بلکه جز اولین شرط پذیرش پزشک محسوب می شود.

هم پزشکان و هم دندانپزشکان و به طور کلی مجموعه کادر درمان که مایل به فعالیت پزشکی در اسپانیا هستند، به منظور دریافت ویزای کار در حوزه درمان باید حداقل به مدرک B2 زبان اسپانیایی مسلط باشند. همچنین در پروسه معادل سازی مدارک پزشکی در اسپانیا، لازم است که متقاضی مدرک C1 زبان اسپانیایی را دریافت کند.

به طور مجموع برای تحقق امر مهاجرت پزشکی به اسپانیا تنها راه دریافت ویزا منوط به تسلط به زبان اسپانیایی و تکمیل پروسه معادل سازی مدرک پزشکی است.

مهاجرت پزشکان به اسپانیا و شرایط معادل سازی مدرک پزشکی

برای شروع کسب و کار و اقدام به فعالیت های درمانی، معادل سازی مدرک پزشکی در رتبه دوم اولویت های تحقق امر مهاجرت به اسپانیا قرار دارد.

از جمله شرایط لازم برای کسانی که فارغ التحصیل پزشکی یا دندانپزشکی هستند و عضوی از ناحیه خارج اتحادیه اروپا به حساب می آیند، به شرح زیر است:

  1. مدرک کامل فارغ‌ التحصیلی در رشته پزشکی یا دندانپزشکی
  2. گواهی معادل سازی مدرک از سوی وزارت آموزش، ورزش و فرهنگ
  3. ثبت نام در مراجع صدور مجوز کاری
  4. دریافت اجازه کار و دریافت اجازه اقامت بر اساس شماره بندی مخصوص
  5. تسلط به زبان اسپانیایی تا سطح حداقلی B2
  6. اثبات اقامت در یکی از استان های اسپانیا؛ در واقع اثبات زندگی در محلی که پزشک قصد فعالیت درمانی در آن دارد.

باید در نظر داشته باشید که شرایط بالا، شرایطی کلی محسوب می شود. اگر قصد شما به عنوان یک پزشک این است که فعالیت خود را به عنوان یک متخصص در اسپانیا شروع کنید، باید شرایط زیر را نیز در اختیار داشته باشید:

  1. تایید مدرک تحصیلی پزشکی یا دندانپزشکی بر اساس قوانین اسپانیا
  2. دارا بودن عنوان متخصص در زمینه رشته تحصیلی
  3. ثبت در ناحیه کالج استانی پزشکان اسپانیا
  4. در دست داشتن نامه اجازه کار و اقامت

در ادامه به توضیح نحوه تایید مدرک بر اساس قوانین اسپانیا یا همان معادل سازی از سوی وزارت آموزش اسپانیا خواهیم پرداخت.

مهاجرت پزشکان به اسپانیا و شرایط معادل سازی مدرک پزشکی

مهاجرت پزشکان به اسپانیا و مراحل معادلسازی مدرک بر اساس قوانین اسپانیا

در رابطه با گذراندن مراحل معادل سازی مدرک در کشور اسپانیا، باید یک آزمون با نام MIR را سپری کنید. آزمون ذکر شده به منزله معادل سازی مدرک دارای دو بخش نظری و عملی است که در صورت پشت سر گذاشتن این دو مرحله، معادل سازی شما انجام خواهد شد.

مراحل به شرح زیر است:

  1. قسمت اول آزمون از سنجش مهارت های نظری، بالینی و تشخیصی تشکیل شده است که در حقیقت مهارت متقاضی مهاجرت پزشکی به اسپانیا را سنجش می کند.

آزمون مرحله اول، مدت زمان 2 ساعت وقت صرف خواهد کرد که در مجموع از 75 سوال 4 گزینه ای تشکیل شده است.

نوشته های مرتبط

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در سال 2022

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار در سال 2022

مهاجرت مهندسان به اسپانیا در سال 2022

نوشته های مرتبط

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در سال 2022

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار در سال 2022

مهاجرت مهندسان به اسپانیا در سال 2022

  1. قسمت دوم آزمون، توانایی لازم برای تصمیم گیری مناسب از منظر درمان و تشخیص را بررسی می کند. در واقع این بخش تایید کننده مهارت عملی متقاضی خواهد بود.

آزمون مرحله دوم، همانند مرحله اول مدت زمان 2 ساعت وقت صرف می کند که شامل سه بخش سناریوی عملی با مسائل خاص مرتبط با تخصص است. در این بخش چندین سری سوال به همراه سناریوی عملی در نظر گرفته شده است.

نحوه سنجش آزمون های معادلسازی مدرک پزشکی در اسپانیا

هر دو بخش از آزمون های نظری و عملی، به طور جداگانه دارای 100 امتیاز هستند که نمره قبولی برای هر کدام از بخش ها برابر با 50 است. در حقیقت عدد 50 تنها نمره قبولی محسوب می شود و نشان از صلاحیت دقیق متقاضی نیست.

آزمون های معادل سازی به طور معمول سالی یک بار در اسپانیا برگزار می شود که زمان دقیق برگزاری هر آزمون، سه ماه آخر سال در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع دقیق از زمان آزمون ها باید به اطلاعیه های درج شده در روزنامه توجه کنید. همچنین می توانید با بهره مندی از مشاوره با یک وکیل دانا، از شرایط دقیق تر مهاجرت پزشکان به اسپانیا اطلاع یابید.

نکته حائز اهیمت این است به منظور اقدام برای معادل سازی، بهتر است که متقاضیان این روند را سریع و بدون وقفه انجام دهند. زیرا روند تایید معادل سازی به تنهایی ممکن است تا یک سال به طول بیانجامد.

شرایط کاری و و تحصیلی پزشکان برای مهاجرت به اسپانیا

در بررسی شرایط مهاجرت پزشکان به اسپانیا یکی از موارد حائز اهمیت، شرایط کار پزشکی در این کشور است. باید بدانید که با داشتن مجوزهای اولیه و تاییدیه های لازم از سوی سازمان های مربوطه، با کمی سختی می توان در اسپانیا مشغول به کار درمان شد.

اما از آنجایی که پروسه معادل سازی و دریافت اقامت در اسپانیا، گاهی می تواند روند طولانی تری در پی داشته باشد، می توان از طریق اقدام به تحصیل در رابطه با تخصص پزشکی خود نیز، مراحل مهاجرت کاری را فراهم کنید.

برای اقدام به تحصیل مدارک زیر لازم به ارائه است:

  1. دریافت پذیرش از سوی دانشگاه در اسپانیا
  2. ارائه پذیرش نامه دانشگاهی
  3. مدارک هویتی
  4. مدارک صحت سلامت پزشکی
  5. مدارک بیمه درمانی
  6. مدرک تمکن مالی
  7. ارائه مدارکی مبتنی بر گذراندن دوره های تحصیلی پاس شده

باید در نظر داشته باشید که این روش از دستیابی به کار پزشکی در اسپانیا، هم برای کسانی که از قبل تحصیلاتی در این زمینه داشته اند و تنها منتظر تاییدهای رسمی معادل سازی هستند، مناسب است و هم برای کسانی که به تازگی قصد تحصیل دارند می تواند مناسب تلقی شود.

مدارک لازم بر کسب مجوز طبابت در اسپانیا

پس از آن که شرایط تحصیلی شما در کشور مبدا خود یا در صورت تحصیل در کشور مقصد، تکمیل شد، می توانید در زمینه طبابت در اسپانیا، اقدام به کسب مجوز و شروع کار کنید. مهاجرت پزشکان به اسپانیا چه به منظور راه اندازی کلینیک و چه به منظور کار در بیمارستان، سوای از موارد مربوط به معادل سازی و ویزای اقامت، نیازمند موارد زیر است:

  1. یک گواهی مبتنی بر معادل سازی مدارک تایید شده برای دانش آموختگان در داخل یا خارج اسپانیا
  2. اصل مدرک فارغ التحصیلی
  3. اجازه نامه اقامت از نوع شماره گذاری شده خاص
  4. اجازه نامه محلی
  5. گواهی صلاحیت و سلامت پزشکی

برای اطلاع دقیق از شرایط بالا می توانید به سامانه سازمان کالج های پزشکی اسپانیا مراجعه کنید. اگر این کار را به یک وکیل بسپارید، بدون شک سردرگمی کمتری خواهید داشت.

مدارک لازم بر کسب مجوز طبابت در اسپانیا

مزیت های مهاجرت به اسپانیا با توجه به کار در شغل پزشکی

شکی در رابطه با این موضوع وجود ندارد که مهاجرت پزشکان به اسپانیا توام با مزایای بسیاری است. مردم اسپانیا، مردمی خونگرم هستند و همچنین سیستم درمان و بهداشت اسپانیا در واقع در بهترین نقطه ترقی در جهان یعنی اروپا قرار دارد.

سوای از شرایط فرهنگی و رشدی، به طور کلی مزایای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار در شغل پزشکی به شرح زیر است:

  1. در صورتی که علاوه بر کار در اسپانیا، مشغول به زندگی در این کشور باشید، می توانید از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی این کشور به طور رایگان استفاده کنید.
  2. در صورتی که مجوز کار پزشکی شما از سوی سازمان های مربوطه تایید شود، می توانید در هر نقطه از اسپانیا، کلینیک و مطب خود را راه اندازی کنید. این موضوع برای ایرانیان کاملا بدون مانع است.
  3. حقوق یک پزشک در اسپانیا برابر با 6 هزار و 120 یورو در حالت متوسط است که در کم ترین حالت برابر با 2 هزار و 370 به صورت ماهیانه و در بیشترین حالت برابر با 10 هزار و 200 یورو است.
  4. حقوق یک دندانپزشک به صورت میانگین حداقلی در اسپانیا برابر با 6 هزار و 310 یورو است. بر این اساس نزدیک به 50 درصد دندانپزشکان در اسپانیا مبلغی برابر با 6 هزار و 310 یورو دریافت می کنند.
  5. در رابطه با پزشک خانواده نیز حقوق پزشکان بین مبالغی در حدود 2 هزار الی 5 هزار یورو در ماه تخمین زده شده است.

با توجه به مزایای بالا باید نتیجه گرفت که مهاجرت پزشکان به اسپانیا در واقع به معنای قرار گرفتن در قشر پر درآمد این کشور است. برای اطلاع دقیق در رابطه با شرایط ویژه پزشکان به طور حتمی با وکلای دارای اطلاعات بالا در این زمینه مشورت کنید.

به عنوان یک پزشک برای مهاجرت به اسپانیا باید از کجا شروع کنیم؟

همانطور که در این مقاله متوجه شدید مهاجرت پزشکان به اسپانیا از مواردی است که بسته به آگاهی شما و شیوه ای که برای آن برنامه ریزی کرده اید می تواند متفاوت باشد. اگر تحصیلات پزشکی شما مرتبط به کشوری خارج از ناحیه اتحادیه اروپا باشد، نیازمند است که در سطح بین المللی و بر اساس قوانین حاکم بر اسپانیا، مدرک خود را معادل سازی کنید. در صورتی که قصد دارید به زعم تحصیل در اسپانیا مشغول به کار پزشکی در این کشور شوید، شیوه مهاجرت شما به نوعی شیوه مهاجرت تحصیلی محسوب خواهد شد.

پیشنهاد اساسی ما این است که اولین شرط کار پزشکی در اسپانیا به عنوان تسلط به زبان این کشور را کاملا جدی بگیرید و باقی مراحل تحقیقاتی و مراحل دقیق اشتغال به کار را به یک موسسه مهاجرتی بسپارید. ما در موسسه رهپویان مهاجر به منظور ارئه خدمات مهاجرت پزشکی و سایر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.