مهاجرت به لهستان و شرایط اخذ اقامت لهستان در سال 2021

0

در این نوشتار میخواهیم درباره مهاجرت به لهستان و شرایط اخذ اقامت لهستان صحبت کنیم. به طور کلی مهاجرت تصمیم بزرگ در زندگی هر فرد می باشد که لازم است شخص قبل از تصمیم به انجام آن، به تحقیقات گسترده و بررسی شرایط خود و کشور مدنظر بپردازد. اقدام به مهاجرت می تواند دلایل گسترده‌ای از جمله امید افراد به یک زندگی بهتر داشته باشد. برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی را دارند، مهاجرت به کشور لهستان با توجه به پیشرفت چشمگیر این کشور در زیرساخت‌ های اقتصادی و سیاسی و همچنین هزینه های پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، گزینه ای مناسب می باشد.

کشور لهستان این امکان را برای مهاجران فراهم کرده است تا به محض دریافت ویزای اقامت این کشور، به مانند یک شهروند اصیل لهستان از حقوق شهروندی این کشور از جمله اخذ شهروندی اروپا، استفاده از خدمات بهداشتی و اجتماعی به صورت رایگان، تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه های دولتی این کشور و… بهره‌ مند شوند. شما از راه های مختلفی می توانید به کشور لهستان مهاجرت کنید که از جمله این روش ها می توان به ازدواج با یک شهروند لهستانی، سرمایه گذاری، اخذ ویزای کاری و اخذ ویزای تحصیل و … اشاره کرد. هر کدام از این روش ها نیاز به اسناد و مدارک و شرایط خاص خود دارند.

 

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق ازدواج

یکی از روش های دریافت اقامت لهستان که ممکن است به سرعت پاسخ داده شود، ازدواج با شخصی لهستانی و اقامت لهستان از طریق ازدواج می باشد. شما می توانید برای دریافت قطعی اقامت لهستان، با شخصی لهستانی ازدواج کرده و سپس مدارک ازدواج خود را به سفارت لهستان در ایران تحویل داده و اقدام به دریافت اقامت کنید.

یک خارجی که مایل به ازدواج با یک شهروند لهستانی است، باید گواهینامه قانونی برای ازدواج ارائه دهد. این سند، گواهی می کند که یک شخص طبق قانون کشور خود می تواند به عضویت اتحادیه ازدواج بپیوندد. بسیاری از کشورها چنین اسنادی ندارند. در چنین مواردی، شما باید برای معافیت از این تعهد درخواست بدهید.  درخواست تجدید نظر در مورد معافیت در محل اقامت فرد مورد نظر، به دادگاه منطقه ای ارجاع می شود. به دنبال یک ازدواج با یک شهروند لهستانی، یک خارجی دارای حق درخواست اعطای اجازه اقامت است. یک مجوز برای مدت دو سال (با گزینه ای برای تمدید) صادر می شود. در حالی که انجام مراحل قانونی اقامت خارجی، شورا میتواند بررسی کند که آیا ازدواج “معتبر” است یا نه. شورا حق بررسی را بدون اطلاع قبلی دارد. پس از سه سال ازدواج (از جمله دو سال اقامت دائم در لهستان بر اساس اجازه اقامت)، خارجی می تواند برای اقامت دائمی درخواست کند. پس از 3.5 سال ازدواج، خارجی حق دارد درخواست شهروندی لهستانی کند.

 

حقوق همسر خارجی یک شهروند لهستانی

شخص خارجی که با یک شهروند لهستانی ازدواج کند، به صورت خودکار تابعیت لهستانی می گیرد و دارای حقوقی می شود و از تسهیلاتی می تواند استفاده کند که عبارتند از:

  • حق کار بدون اجازه کار.
  • حق انجام کار با شهروندان لهستان.
  • حق خرید اموال پس از 5 سال اقامت در لهستان.
  • حق درخواست شهروندی لهستانی و بهره مندی از مزایای شهروندی.

 

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در لهستان

  1. گواهی تولد
  2. گواهی صادر شده توسط مقامات محلی معتبر که تصدیق کند که شخص متقاضی ازدواج در لهستان مجرد، مطلقه یا بیوه می ­باشد و هیچگونه مانعی برای ازدواج او وجود ندارد.
  3. اسناد و مدارک تایید هویت اشخاصی که قصد ازدواج دارند، همراه با عکس.
  4. کپی خلاصه شده از سند ازدواج با اشاره به ابطال و یا یک کپی از حکم نهایی طلاق توسط دادگاه؛
  5. کپی خلاصه شده از گواهی فوت همسر (برای مردان بیوه و زنان بیوه).
  6. فرد خارجی که بخواهد در لهستان ازدواج کند، باید مدارکی که مبنی بر آزادی او برای ازدواج بوده و در کشور اصلی خود او صادر شده باشد را همراه با ترجمه رسمی آن، به زبان لهستانی ارائه کند(سند مذکور با توجه به قانون کشور خود شخص در رابطه با شهروندی، تایید می کند که تبعه خارجی مجاز به ازدواج در لهستان است. برای صدور این سند، فرد خارجی باید به مقامات مربوطه در کشور مبدأ درخواست دهد).
  7. قبض پرداخت هزینه تمبر به ارزش ۸۴ زلوتی، به صورت نقدی به صندوق یا حساب بانکی دفتر ثبتی که در مراسم در آنجا برگزار می شود.
  8. ارائه مدارک مالی جهت اثبات تمکن مالی (میزان حقوق ماهیانه و منزل مسکونی)
  9. تکمیل فرم درخواست ویزا و امضاء شده توسط همسر.
  10. دو قطعه عکس ۴*۶ پشت سفید
  11. تست پزشکی
  12. پرداخت هزینه بیمه

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق تحصیل

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق تحصیل

یکی از آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل است. شما در این کشور می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل نمایید و نیاز به شرکت در آزمون سختی ندارید. همچنین هزینه تحصیل در لهستان پایین است و و معمولاً کمتر از 4500 یورو در سال اعلام شده است. برای مهاجرت به کشور لهستان باید مدرک زبان آیلتس بالای 6 داشته باشید. افرادی که قصد دارند با هزینه کمتری در این کشور تحصیل کنند، می‌توانند به سراغ زبان لهستانی بروند. بسیاری از دانشگاه‌ها تحصیل به زبان لهستانی را رایگان اعلام کرده‌اند. شهریه تحصیل رشته های خاص مثل پزشکی و دندانپزشکی در کشور لهستان، به نسبت کیفیت دانشگاه‌ها و امکانات آن‌ها، عالی است؛ به‌طوری که در سال تقریبا حدود ۱۲تا ۱۴ هزار یورو هزینه‌های دانشگاه است. دانشگاه‌ها معمولا برای دانشجویان بین‌المللی خوابگاه را فراهم کرده‌اند، اما ظرفیت این خوابگاه‌ها متاسفانه محدود است.

مدارک لازم اخذ ویزای تحصیلی لهستان

اگر می خواهید در لهستان تحصیل کنید، باید شرایط خاصی را بپذیرید. گام اول و اساسی برای هر دانشجوی بالقوه که می خواهد در لهستان تحصیل کند، این است که شما باید حداقل از دبیرستان فارغ التحصیل شوید، که شما را قادر می سازد تا در یک سطح علمی بالا تحصیلات خود را ادامه دهید. ثانیا، در طول دوره تحصیل، باید اجازه اقامت قانونی در لهستان بدست آورید. برای اخذ اقامت لهستان و پذیرش تحصیلی باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. فرم درخواست
  2. پاسپورت معتبر
  3. نامه رسمی پذیرش از دانشگاه یا موسسه معتبر
  4. رزومه کوتاه
  5. مدارک مربوط به زبان
  6. داشتن بودجه لازم برای زندگی در لهستان
  7. بیمه سلامت
  8. یک قطعه عکس
  9. گواهینامه ها و دیپلم های مدارس شما

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل و هزینه دانشگاه های لهستان

آموزش عالی در لهستان برای شهروندان لهستانی رایگان است. دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند، که معمولا میان ۲۳۰۰-۴۵۰۰ یورو در هر سال در دانشگاه های دولتی لهستان، باید پرداخت شود. هزینه در دانشگاه های خصوصی لهستان کمی بیشتر خواهد شد. بسته به دوره و دانشگاه ، هزینه ها می تواند به ۶۸۰۰ یورو در سال برسد. دانشگاه های لهستان به تازگی از گرفتن هزینه تحصیل به طور کامل تا قبل از ورود به دانشگاه جلوگیری می کنند، به این  منظور که اطمینان حاصل شود که دریافت هزینه ها به صورت یک جا مانعی برای حضور دانشجویان بین المللی در کشور لهستان محسوب نشود.

 

مهاجرت تحصیلی به لهستان و هزینه های زندگی دانشجویی

هزینه های زندگی دانشجویی در لهستان نسبتا پایین می باشد. هرچند مقدار هزینه های شما بسته به شیوه زندگی خود شما و شهری که در آن زندگی می کنید متفاوت است. شما احتمالا نیاز به حداقل ۳۲۰-۶۷۰ یورو در هر ماه برای پوشش هزینه های زندگی به همراه اقامت خواهید داشت. هزینه خوابگاه های دانشجویی ۱۲۰تا۱۸۰ یورو در هر ماه می باشد، در حالی که اجاره آپارتمان می تواند در حدود ۲۷۰ تا ۵۰۰ یورو در هر ماه هزینه داشته باشد.

 

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق کار

برای مهاجرت به لهستان از طریق کار همان طور که گفته شد کشور لهستان جزو کشورهای اروپایی است و به همین دلیل قوانین مربوط به کار و استخدام، همانند سایر کشورهای اروپایی در این کشور اجرایی می گردد. متقاضی کار و اشتغال در لهستان نه تنها نیازمند اخذ ویزای کار لهستان می باشد، بلکه به ویزای اقامت این کشور نیز نیاز دارد. ویزای کار و ویزای اقامت لهستان لازم و ملزوم یکدیگر برای متقاضی است که قصد کار و اشتغال در این کشور را دارد. کارفرمای لهستانی بایستی آگهی استخدامی خود را ابتدا در کشور لهستان به چاپ برساند. در صورتی که با عدم مراجعه شهروندان لهستانی روبرو شد، آگهی موردنظر را در سطح کشورهای اتحادیه اروپا منتشر نماید. در صورتی که مجددا شهروندان اروپایی برای بر عهده گرفتن شغل مورد نظر مراجعه ننمایند، کارفرما مجاز است آگهی خود را در سطح سایر کشورهای خارجی نشر دهد تا بتواند از نیروی کار غیر اروپایی استفاده کند. بنابراین اگر شخصی قصد مهاجرت به لهستان از طریق کار را دارد، باید گواهی و مدرکی ارائه دهد که مشخص سازد کارفرمایی در این کشور خواهان استخدام وی می باشد. ویزای اقامتی که با هدف کار صادر می‌شود یک ساله است. در صورتی‌ که فرد بتواند روال کاری را به درستی پیش ببرد، می‌تواند ویزای خود را تمدید نماید. افرادی که جهت انجام کار به کشور لهستان مهاجرت نموده اند، در صورتی که بمدت 5 سال بطور مستمر در این کشور به انجام کار بپردازند، می ­توانند تابعیت لهستان را اخذ بنمایند.

مدارک لازم اخذ ویزای کار لهستان

متقاضی به منظور اخذ ویزای کار لهستان باید مدارک لازم را ارائه دهد. از جمله مهم ترین این مدارک موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. گواهی تمکن مالی مبنی بر تامین هزینه های زندگی در مدت اقامت در لهستان تا زمانی که اولین حقوق را دریافت کند.
  2. گواهی ارزیابی بازار کار توسط کارفرمای لهستانی و آگهی منتشر شده در کشور لهستان و کشورهای اتحادیه اروپا و عدم وجود نیروی کاری برای کار مورد نظر
  3. ارائه بیمه سلامت متقاضی
  4. ارائه رسید پرداخت هزینه مجوز اقامت در حدود ۵۰pln و هزینه تمبر مالیاتی در حدود ۴۴۰pln
  5. ارائه آدرس محل سکونت و زندگی در لهستان
  6. کپی درخواست ویزای اقامت موقت
  7. قطعه عکس رنگی

 

انواع ویزاهای کاری لهستان

متقاضی با یافتن شغل از طریق سایت های کاریابی و یا از طریق تحصیل در لهستان و یافتن کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری، می تواند در لهستان مشغول کار شود. متقاضی پس از دریافت دعوتنامه کاری می تواند برای اخذ ویزاهای کاری لهستان اقدام کند. ویزاهای کاری لهستان عبارتند از:

  • ویزای نوع A: متقاضیانی که در شرکت ها و سازمان های لهستان مشغول کار و فعالیت هستند و به طور مداوم در این کشور حضور ندارند، می توانند این نوع ویزا را اخذ کنند.
  • ویزای نوع B: متقاضیانی که به عنوان مدیر یک شرکت در لهستان کار و فعالیت می کنند، می تواند این نوع ویزا را اخذ کنند. مدت اعتبار این ویزا ۶ ماه تا یک سال می باشد.
  • ویزای نوع C: متقاضیانی که برای کارفرماهای غیر لهستانی کار انجام می دهند و برای کار و فعالیت در شعبه های کاری در لهستان به مدت یک ماه به کشور لهستان سفر می کنند، باید این نوع ویزا را اخذ کنند.
  • ویزای نوع D: متقاضیانی که در شرکت های غیرلهستانی در کشور لهستان کار می کنند و برای انجام کار در بخش های صادرات و واردات لهستان به طور موقت به این کشور سفر می کنند، باید این نوع ویزا را دریافت کنند.
  • ویزای نوع E: متقاضیانی که با اخذ ویزای کاری و برای انجام کار و اشتغال، قصد اقامت برای بیشتر از ۳ ماه در کشور لهستان را دارند، باید این نوع ویزا را اخذ کنند.

 

شرایط کار در لهستان

متقاضیان با اخذ ویزای کار و مجوز اقامت در لهستان می توانند در این کشور مشغول کار شوند. متقاضیان می توانند در مشاغل صنعتی، ساخت و ساز و ساختمان، شغل های فنی و نمایندگی های فروش محصولات مشغول به کار شوند. ساعت کاری نباید بیشتر از هشت ساعت در روز، یا ۴۰ ساعت در پنج روز کاری هفته باشد. ساعت اضافه کاری امکان پذیر است، مانند شب کاری (بین ۹ شب و ۷ صبح). مرخصی سالانه پس از ماه اول کار، تعلق می گیرد. کارمندانی که برای یک سال و یا بیشتر کار کرده اند، حداقل ۲۰ روز مرخصی سالانه با حقوق دارند؛ و۲۶ روز مرخصی اگر برای بیش از ۱۰ سال کار کرده باشند. سیستم مالیاتی لهستان تصاعدی است. هرچه درآمد بالاتر باشد، نرخ مالیات بالاتر است. اگر درآمد بین ۳۰۹۱ زلوتی و ۸۵۲۵۸ زلوتی باشد، نرخ مالیات بر درآمد پرداخت ۱۸٪ است.  اگر درآمد بیش از ۸۵۲۵۹ زلوتی باشد، باید ۳۲٪ مالیات بر درآمد پرداخت شود.

 

مزایای کار و اشتغال و اقامت در لهستان

  • متقاضیان با اخذ ویزای کار و سپس کارت اقامت دائم لهستان می توانند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اشتغال و کار بپردازند.
  • پایین بودن هزینه های زندگی در کشور لهستان.
  • بالا بودن درآمدها و پایین بودن نرخ بیکاری.
  • بالا بودن اعتبار مدارک تحصیلی کشور لهستان در کشورهای اروپایی.
  • دارا بودن حق شهروندی اتحادیه اروپا.
  • بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی.
  • امکان استفاده از تسهیلات بانکی کشور لهستان. متقاضی پس از چندسال کار در لهستان می تواند اقامت این کشور را اخذ نماید و از حقوق شهروندی مانند دیگر شهروندان این کشور برخوردار شود.
  • ثبات اقتصادی لهستان.

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت یک کشور، سرمایه گذاری در آن کشور می باشد. کشورهای مهاجرپذیر با توجه به شرایط اقتصادی و منابع خود، فرصتهای مختلفی در زمینه سرمایه گذاری در اختیار اتباع خارجی قرار می دهند. این سرمایه گذاری ها می تواند از طریق خرید ملک، خرید اوراق قرضه و سهام های مختلف، ثبت شرکت، راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی صورت بگیرد. یکی از روشهای مهاجرت به لهستان، سرمایه گذاری در این کشور است. این روش مهاجرتی با اینکه هزینه بالایی دارد اما یکی از روشهای بسیار آسان و سریع برای اخذ اقامت لهستان می باشد. کشور لهستان عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو منطقه شنگن است و از نظر اقتصادی و سیاسی و اجتماعی زیرساختهای بسیار خوب و پیشرفته ای دارد و فرصتهای سرمایه گذاری مناسبی در این کشور وجود دارد. دولت لهستان این اجازه را به افراد خارجی می دهد که فعالیت های کسب و کار خود را در این کشور، تحت قانون حقوقی شهروندان لهستانی، انجام دهند . این قانون به سرمایه گذاران خارجی اجازه داده است که کسب و کار خود را در لهستان راه اندازی کنند و بتوانند اجازه اقامت و اجازه کار را دریافت کنند.

 

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت این کشور اروپایی پیشرفته و زیبا از طریق سرمایه گذاری، به چند صورت امکان پذیر است که عبارتند از:

  1. ثبت شرکت در لهستان:

ثبت شرکت هزینه کمتری به نسبت دیگر روش های سرمایه گذاری در لهستان دارد. در روش ثبت شرکت، هر شخص خارجی می تواند طبق قانون، شرکتی را در کشور لهستان به تنهایی بعنوان مدیر عامل و یا به همراه سهامداران، به ثبت برساند. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در لهستان، به عنوان سرمایه اولیه شرکت، ۱۵۰۰۰ یورو می باشد. پروسه ی ثبت شرکت در لهستان حدود ۵ ماه به طول می انجامد. پس از ثبت شرکت و فعالیت که باید مداوم باشد و توسط اداره ی کار و سیستم دولتی لهستان مورد بررسی قرار میگیرد، شخص می تواند درخواست اقامت برای خودش و اعضای خانواده اش را تقاضا کند، که در ابتدا اقامت 1 ساله و بعد از 4 سال با مشخص شدن ادامه دار بودن فعالیت های آن شرکت، اقامت دائم به شخص و اعضای خانواده داده می شود و امکان گرفتن پاسپورت نیز مهیا می شود.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در لهستان از طریق ثبت شرکت، این است که نیازی به حضور مداوم در لهستان نیست و شخص صاحب شرکت و اعضای خانواده اش در لهستان و کشور های اتحادیه ی اروپا امکان کار و تحصیل را دارند.

مراحل ثبت و راه اندازی شرکت در لهستان

روند ثبت و راه اندازی شرکت در لهستان چند مرحله دارد که به شرح زیر می باشد:

الف) ثبت فعالیت ها

اولین قدم هنگام راه اندازی شرکت، امضای اساسنامه است که باید در لهستان و با حضور در یک دفتر اسناد رسمی انجام شود. همچنین، امضای یک بیانیه در رابطه با میزان مشارکت در سهام لازم است. شرکت های تجاری در دادگاه ثبت ملی (KRS) ثبت می شوند. درخواست ثبت باید با استفاده از فرم موجود در دفاتر دادگاه ها و در صفحه مربوطه از وزارت دادگستری انجام شود. درخواست ثبت در دادگاه ثبت ملی بعد از ۱۴ روز پس از تاریخ ارائه توسط دادگاه بررسی می شود.

ظرف مدت ۱۴ روز پس از تاریخ صدور گواهی ثبت از دادگاه ثبت ملی، نماینده شرکت باید حضوری به اداره آمار ذی صلاح در رابطه با تجارت خود مراجعه کند و برای شماره ثبت در ثبت نام افراد در اقتصاد ملی، درخواست دهد.

ب) شماره شناسایی مالیات و شماره VAT

برای دریافت شماره شناسایی مالیات (NIP)، ارائه درخواست تکمیل شده به شکل مناسب، همراه با درخواست ثبت در شهرداری لازم است. واگذاری شماره NIP رایگان است. تا زمان صدور شماره NIP ، اشخاص حقوقی از شماره REGON استفاده می کنند. شماره NIP توسط رئیس مربوطه در دفتر درآمد داخلی، برای محلی که در آن فعالیت اقتصادی صورت می گیرد، به هر مالیات دهنده اختصاص داده می شود.

ج) افتتاح حساب بانکی

برای باز کردن حساب، ارائه درخواست برای باز کردن حساب و ارائه کارت شناسایی، گواهی ثبت، گواهی اختصاص شماره NIP و شماره REGON لازم است.

 د) امنیت اجتماعی

هر کارآفرین موظف به پرداخت هزینه برای کمک به امنیت اجتماعی و یا بیمه درمانی است و باید اظهارنامه خود را به موسسه ملی تامین اجتماعی ارائه کند.

 ه) بازرسی از کار و بازرسی بهداشتی

کارفرما باید، ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ شروع فعالیت، به بازرسی کار و بازرسی بهداشتی مسئول محلی اطلاعات محل، نوع و دامنه فعالیت و همچنین تعداد کارمندان را ارسال کند.

 

  1. خرید ملک در لهستان:

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری راه های مختلفی دارد که خرید ملک نیز یکی از آن ها می باشد. دولت لهستان به کسانی که خرید ملک در لهستان را انجام دهند، به خود شخص و همسر و فرزندان او اقامت موقت می دهند. خرید ملک درلهستان یکی از مطمعن ترین راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در اروپا است. همه ی افرادی که به لهستان وارد شدند می توانند ملک های آپارتمانی را خریداری کنند و ملک به نام خریدار ثبت قطعی می شود. اما ملک هایی که حیاط دارند یا ویلایی هستند اینگونه نیستند و نیاز به مجوز برای خرید دارند، که اخذ این مجوز 3 الی 6 ماه زمان خواهد برد. قیمت خانه ها در وشهر ورشو که پایتخت لهستان است، گران تر از سایر شهر های دیگر لهستان می باشد. برای خرید ملک در لهستان، باید اقامت موقت یا دائم داشته باشید یا با یک لهستانی ازدواج کرده باشید و یا ویزای کشور لهستان را داشته باشید و یا ریشه ی لهستانی داشته باشید.

 

3. خرید اوراق قرضه دولتی در لهستان

سرمایه گذاری در اوراق قرضه بهترین سرمایه گذاری در لهستان از نوع دارایی با درآمد ثابت می باشد. دولت لهستان از سرمایه گذاران دعوت کرده است تا در اکثر برنامه های ملی و دولتی و همچنین برنامه های خصوصی سازی شرکت کنند.

  • بخش های اقتصاد ملی:

مهندسی مکانیک، صنعت آهن و فولاد، محصولات شیمایی، غذا، صنعت ماکیان، خودرو، تکنولوژی اطلاعات، مراکز پردازش تجارت، محیط زیست و امنیت سایبری.

  • بخش های خصوصی:

بانکداری، واردات و صادارت، عمران و معماری و …

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای سرمایه گذاری لهستان

  1. ثبت فرم درخواست ویزای کامل شده و امضا شده در وب سایت رسمی.
  2. پرداخت هزینه ویزا.
  3. داشتن گذرنامه معتبر.
  4. یک قطعه عکس
  5. اثبات تمکن مالی
  6. بیمه سلامت

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای سرمایه گذاری لهستان

پرداخت مالیات در لهستان

نظام مالیاتی لهستان متشکل از ۱۲ عنوان مالیاتی است که به عنوان بودجه عمومی و یا واریز به خزانه ، شهرداری ها و استان ها و شهرها تعریف شده است که هر کدام سهم مشخصی از این میزان مالیات برخوردار هستند. مالیات بر درآمد لهستان ، مالیات بردرآمد هم برای شخص حقوقی و هم حقیقی اجباری است و بسته به درآمد محاسبه می شود که میزان مالیات از ۱۸ % آغاز می شود و حتی در برخی از مشاغل به ۳۲ % هم می رسد، ولی میانگین پرداخت مالیات بر درآمد در لهستان ۱۹ % درصد است

مالیات بر سود و درآمد حاصل از فروش اوراق بهادار در لهستان ۱۹ % می باشد. کمک اجباری به بیمه های اجتماعی که شامل حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی  بیماری و بودجه زنان وزایمان و بیمه بهداشت و درمان در صورت بیماری ، تصادف و … است، که هم کارفرما و هم کارمند باید این نوع هزینه را پرداخت کنند. همچنین مالیات بر ارزش افزوده ۲۳ % است که ممکن است در برخی از موارد کاهش ۶ درصدی هم رو به رو شود.

 

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق تولد

طبق قانون کشور لهستان، فرزند با تولد از پدر و مادری که دارای تابعیت لهستانی می باشند، تابعیت لهستانی را اخذ می نماید. همچنین اگر یکی از پدر و مادر شهروند لهستان باشد، از طریق قانون خون، تابعیت به فرزند منتقل می شود.

 

مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت لهستان از طریق پناهندگی

پناهندگی را می توان خطرناک ترین راه مهاجرت به لهستان دانست. پناهندگی به لهستان و یا هرکشور دیگری به هیچ عنوان کار عاقلانه ای نیست و ضمن دردسر ها و مشکلات فراوان و احتمال 90 درصدی ریجکت شدن توسط دولت لهستان، خطر های جانی و مالی نیز برای فرد پناهنده در پی دارد. لهستان اصولا کشور پناهنده گیری نیست و اگر مهاجری به این کشور بیاید صرفا برای سرمایه گذاری، تحصیل، ثبت شرکت و … می آید.

در قدم اول بعد از ورود به خاک لهستان، با پلیس مرزبانی لهستان روبه رو می شوید که باید درخواست خود را مبنی بر پناهندگی درلهستان اعلام کنید. افسر های مرزبانی شما را به اداره مهاجرت راهنمایی می کنند که درخواست خود را اعلام و ثبت کنید. در مرحله بعد باید مدارک شناسایی خود را جهت تشکیل پرونده پناهندگی در لهستان ارایه دهید، مدارکی اعم از پاسپورت و سایر مدارکی که هویت شما را قابل ارزیابی کند. سپس انگشت نگاری از شخص برای مشخص شدن زمان و مکان ورود به حوزه ی اتحادیه ی اروپا انجام می گیرد که معلوم شود ورود اولیه ی شخص به کدام کشور جهت پناهندگی بوده است تا در همان کشور مورد بررسی قرار گیرد.

در دوره ی تحقیقات، پیرامون مشکلات شخص پناهجو برای پناهنده شدن به کشور لهستان، سوالاتی پرسیده می شود که باید به تمامی سوالات صادقانه پاسخ دهید. در تمامی مراحل پناهنده حق دارد از مترجم استفاده کند که بر عهده ی مرکز اقامت پناهجویان است. برای افرادی که کمتر از سن قانونی هستند نیز شخصی به عنوان نماینده تعیین می شود که امور مربوط به او را انجام دهد.

در صورتی شخص پناهنده مورد قبول قرار می گیرد که یکی از مواردی مثل: در کشور خودش به خاطر مذهب، تعلق داشتن به گروهی خاص، عقاید سیاسی، دگرباش جنسی و … مورد اذیت و ازار و شکنجه قرار گیرد و جانش در خطر مرگ  باشد. همچنین اگر کشور شما مورد جنگ قرار گرفته باشد یا محیط زیست وضعیت بدی داشته باشد، نیز با ارایه مدارک مورد قبول واقع می شوید.

چنانچه بعد از همه مراحل، مدارک ارایه شده فرد مورد تایید قرار گرفت، پاسپورتی مخصوص پناهنده  به شخص تعلق میگیرد، اما در صورت رد شدن درخواست پناهندگی شخص، اداره ی مهاجرت لهستان برای ترک کردن شخص از خاک کشور لهستان اقدام میکند و شخص دیگر حق برگشت به خاک لهستان را ندارد. این ممنوعیت شامل کشورهای حوزه ی شنگن و اتحادیه ی اروپا نیز می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.