اقامت از طریق تولد فرزند در دبی در سال 2022

0

یکی از روش های آسان و سریع برای اخذ اقامت و تابعیت امارات متحده عربی بوسیله مهاجرت به امارات از طریق تولد می باشد که طرفدران زیادی دارد. در حقیقت این روش مهاجرتی یک شیوه مستقیم و فی الفور برای اخذ شهروندی امارات برای فرزند می باشد. اما دریافت تابعیت اماراتی از طریق تولد شیوه خیلی آسانی نیست و پیچیدگی های اداری و حقوقی خاص خود را داراست. در این مقاله ضمن بررسی انواع راه های مهاجرت به امارات 2021، هموطنان گرامی همچنین به طور کاملی در جریان روند مهاجرت به کشور امارات از طریق تولد نیز قرار می گیرند.

 

اقامت از طریق تولد فرزند در دبی

شرایط دریافت اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

امروزه روش های بسیار متنوعی برای مهاجرت و اخذ اقامت هر یک از کشورهای جهان وجود دارد، در این بین بسیاری از افراد برای دریافت اقامت از طریق تولد فرزند اقدام می نمایند. به طور کلی برای دریافت اقامت از طریق تولد فرزند ۲ قانون اصلی وجود دارد که شامل قانون خاک و قانون خون می شود.

در حال حاضر برخی از کشورهای جهان بنا به سیاست های مهاجرتی خود جهت اعطای اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند از قانون خون و برخی دیگر از قانون خاک پیروی می نمایند. از این رو زوجینی که قصد مهاجرت از طریق تولد فرزند را دارند، قبل از اقدام می بایست در مورد قوانین کشورهای مختلف در ارتباط با نحوه دریافت اقامت از طریق تولد فرزند اطلاعات کامل را کسب نمایند.

 

شرایط دریافت اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

قانون خون

با توجه به افزایش چشمگیر روند مهاجرت به کشورهای اروپایی خصوصاً طی سالهای اخیر، در حال حاضر کلیه کشورهای اروپایی از قانون خون پیروی می نمایند. طبق قانون خون تنها در صورتی به فرزند متولد شده در بدو تولد اقامت دائم و تابعیت کشور مورد نظر اعطا می گردد که حداقل یکی از والدین فرزند تابعیت یا اقامت دائم کشور مورد نظر را داشته باشد.

به عنوان مثال برای دریافت اقامت دائم وتابعیت آلمان از طریق تولد فرزند، یکی از والدین باید یا شهروند و یا دارای اقامت دائم آلمان باشد، در غیراینصورت به فرزند متولد شده در آلمان شرایط دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور را نخواهد داشت، چراکه آلمان از قانون خون پیروی می کند.

 

قانون خون

قانون خاک

درواقع قانون خاک نقطه مقابل قانون خون است، کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند بدون توجه به ملیت و نژاد والدین به فرزند متولد شده در خاک کشور خود از بدو تولد اقامت دائم و تابعیت را اعطا می نمایند، حتی برخی از کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند نظیر کانادا و آمریکا به فرزند متولد شده در ایرلاین وابسته به کشور خود نیز اقامت دائم و تابعیت را ارائه می نمایند.

البته باید توجه داشته باشید که در اغلب موارد اقامت دائم و تابعیت تنها به فرزند متولد شده اعطا می شود و اگر شرایط و قوانین کشور مورد نظر از سوی والدین اجرا شود، امکان دریافت اقامت دائم برای والدین نیز وجود خواهد داشت.

 

قانون خاک

مهاجرت به امارات در سال 2021

همگان کشور امارات را در دنیا به ثروت و رفاه عمومی مردمان آن می شناسند. وجود اقتصادی رقابتی، گردش سرمایه بالا، کارآفرینی هم در بخش خصوصی و هم بخش دولتی، وجود انواع شرکت های بین المللی، فرصت های کاری زیاد، نرخ بیکاری پایین و میانگین دستمزی بالا همه و همه باعث جذب حداکثری مهاجران خارجی به این کشور کوچک و ساحلی خاورمیانه شده است. برای مهاجرت به امارات روش های مختلفی شامل تحصیل، کار، بیزینس، گردشگری، الحاق به خانواده و … وجود دارد که از بین این روش ها چندین روش منجر به اخذ تابعیت اماراتی می گردد که عبارتند از:

  • مهاجرت به امارت از طریق ازدواج
  • مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به امارات از طریق تولد

دو روش مهاجرتی ازدواج و سرمایه گذاری در امارات جزء شیوه های غیر مستقیم برای اخذ شهروندی امارات محسوب شده اما روش مهاجرت به امارات از طریق تولد مستقیما منجر به اخذ شهروندی این کشور می گردد. خلاصه فرآیند این سه روش مهاجرتی برای اخذ شهروندی و تابعیت اماراتی از این قرار است:

 

مهاجرت به امارات در سال 2021

قانون مهاجرت به امارات از طریق تولد

قانون شماره 17 سال 1972 امارات همان قانون تابعیت کشور امارات است که بر شرایط و طرق مختلف اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور کنترل دارد. افراد به موجب همین قانون است که می توانند از احراز یا عدم احراز صلاحیت خود برای مهاجرت به امارات از طریق تولد با خبر شوند. این قانون نیز مبنا برای اعطای تابعیت را در اصل خونی یا jus sanguinis می داند و قائل به اصل خاک یا jus soli نمی باشد. همین قانون در بندهای تنظیمی خود به صراحت تاکید می کند که تولد در خاک امارات به هیچ عنوان به معنای اخذ حق شهروندی نیست. بلکه اصلی که این حق را برای افراد حق قانونی میشمرد، اصل خونی و از طریق تابعیت اماراتی والدین می باشد.

 

نوشته های مرتبط
نوشته های مرتبط

قانون مهاجرت به امارات از طریق تولد

شرایط مهاجرت به امارات از طریق تولد

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، تمامی روش های مهاجرتی به کشور امارات منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی گردد. چرا که قوانین مهاجرتی امارات محدود کننده می باشد تا که تسهیل کننده باشد! پس افراد با 3 طریق سرمایه گذاری، ازدواج و تولد می توانند به تابعیت اماراتی دست یابند. از بین این روش ها نیز مهاجرت به امارات از طریق تولد روش آسانی است که نهایتا با لحاظ شرایط و ضوابطی منجر به اخذ تابعیت مستقیم امارات می گردد.

در این زمینه افراد باید در جریان باشند که سیستم قانونی اعطای تابعیت اماراتی صرفا متکی بر اصل خونی یا قاعده jus sanguinis می باشد. این بدان معنا است که فرد زمانی می تواند برای تابعیت اماراتی خود اقدام نماید که از پدر و مادر اماراتی یا پدر اماراتی با مادر خارجی و استثنائا با مادر اماراتی با پدر خارجی متولد شود. پس با این اوصاف امکان مهاجرت به امارات از طریق تولد در خاک این کشور کاملا منتفی است. همان طوری که امکان اخذ پاسپورت دوم یا تابعیت مضاعف نیز در کشور امارات غیرقانونی است.

 

شرایط مهاجرت به امارات از طریق تولد

قانون تابعیت دبی چیست؟

در هر کشوری از جهان، قانونی مشخص ناظر بر صلاحیت شهروندی افراد و اعطای پاسپورت آن کشور می باشد. معمولا این قانون با عنوان قانون تابعیت یا Nationality law شناخته می شود. قانون تابعیت دبی با عنوان قانون فدرال شماره 17 مصوب سال 1972 ناظر بر دو موضوع مهم تابعیت و پاسپورت دبی می باشد.پایه و اساس این قانون بر اصل خون استوار است. این بدان معنا است که محل تولد چه در امارات و چه در خارج مهم نیست بلکه آنچه که مهم است تولد فرزند از دو یا یکی از والدین اماراتی است.

اما قانون تابعیت امارات به همینجا ختم نمی شود. بلکه این قانون از طرق دیگری مثل نژاد عربی، ازدواج و قبول تابعیت به متقاضیان تابعیت اماراتی اعطاء می کند. اما شرایط اعطای تابعیت اماراتی هر سال سخت تر و سخت تر می شود و دولت امارات محدودیت های جدیدی را پیش پای متقاضیان قرار می دهد. شاید یکی از دلایل اماراتی ها در اعطای تابعیت به خارجی ها ترس از بر هم زدن ساختار جمعیتی این کشور به ضرر مردم بومی و نیز گسست زیرساخت فرهنگی و سنتی امارات باشد.

 

قانون تابعیت دبی چیست؟

روش های مهاجرتی دیگر به امارات

علاوه بر روش تولد در امارات، دو روش مهاجرت به امارات از طریق ازدواج و روش مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری نیز دراختیار متقاضیان قرار دارد. در روش ازدواج، اتباع خارجی این حق را دارند که بوسیله ازدواج با اتباع اماراتی ابتدا به اقامت امارات و سپس بعد از 7 الی 10 سال نیز به تابعیت این کشور دست یابند. اما در روش سرمایه گذاری در امارات، سرمایه گذاران می توانند با حداقل مقدار سرمایه 100 بیلیون درهمی از طریق خرید ملک در امارات یا ثبت شرکت در دبی به کارت طلایی یا Golden Card کشور امارات دست یابند. اما در اینجا سوال این است که آیا دانشجویان، کارآفرینان و یا متخصصان خارجی هم می توانند به کارت طلایی (اقامت دائم) امارات دست یابند؟ جواب بلی است. کلا افراد ذی صلاح برای اخذ کارت طلایی امارات در سال 2021 عبارتند از:

اما شرایط مهاجرتی هر یک از این متقاضیان بدینگونه است که سرمایه گذاران خارجی بایستی با حداقل سرمایه 10 میلیون درهمی و برای مدت 3 سال وارد بازار سرمایه امارات شوند. کارآفرینان بایستی با حداقل سرمایه 500000 درهمی وارد عرصه بیزینس امارات شوند. افراد دارای استعداد درخشان بایستی در پست های پزشکی یا مهندسی و در پروژه های ملی مشارکت فعالی داشته باشند. همچنبن دانشجویان نخبه دارای با نمره دستکم 95% در سطح متوسطه و معدل حداقل 3.75 بهنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه های اماراتی حق درخواست ویزای طلایی امارات را دارند.

 

روش های مهاجرتی دیگر به امارات

بهترین کشورهای دنیا برای بدنیا آوردن فرزند و اعتبار پاسپورت

از جمله دلایل انتخاب بهترین کشور برای تولد فرزند و اخذ اقامت اعتبار پاسپورت کشور مورد نظر می باشد. به طور مثال در صورتی که به اقامت از طریق تولد فرزند در دبی و به طور کلی تولد فرزند در کشورهای عربی فکر می کنید توجه به اعتبار پاسپورت این کشورها شاید برایتان جالب باشد. اعتبار یا رنک پاسپورت نشان دهنده آن است که شما با در دست داشتن این مدرک ، بدون نیاز به ویزا به چند کشور می توانید سفر کنید؟ و یا در کشور مورد نظر چه خدماتی دریافت خواهید نمود؟ با اخذ پاسپورت یا حق شهروندی یک کشور شما علاوه بر برخورداری کامل از حقوق شهروندی، از وظایف شهروندی نظیر حق رای نیز برخوردار خواهید شد. در نظر داشته باشید که هرچه رنک پاسپورت کمتر باشد، گذرنامه مربوطه از اعتبار بالاتری در سطح جهانی برخوردار خواهد بود. در لیست زیر اعتبار پاسپورت چند کشور را مشاهده می نمایید:

  

کشور اعتبار پاسپورت 2021
آلمان 1
لوکزامبورگ 2
اسپانیا 3
سوئد 4
پرتغال 5
اتریش 6
ایتالیا 7
سوئیس 8
ایرلند 9
هلند 10
بلژیک 11
فرانسه 12
فنلاند 13
دانمارک 14
کانادا 41
امارات 44
ایالات متحده آمریکا 49
برزیل 54
ترکیه 56
کویت 76
چین 114

بهترین کشورهای دنیا برای بدنیا آوردن فرزند و اعتبار پاسپورت

اقامت از طریق تولد فرزند و آثار حقوقی آن

شاید سوال خیلی از عزیزان این باشد که بهترین کشور برای تولد فرزند و اخذ اقامت کدام کشور است و آثار حقوقی و یا شهروندی برای والدین به چه صورت می باشد. باید در نظر داشته باشید که به صورت کلی تولد فرزند حتی در کشورهایی که تابعیت خاک دارند ( به غیر از برزیل ) آثار اقامتی و شهروندی برای والدین به همراه نخواهد داشت و تنها فرزند متولد شده در این کشورها در صورت زندگی در کشورهای مذکور می تواند از آثار شهروندی نظیر تحصیل رایگان، خدمات بهداشتی و درمانی و حتی خق رای برخوردار باشد. اگر شما بتوانید در کشورهای نام برده شده اقامتی بلند مدت از طریق روش هایی نظیر کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تمکن مالی، خرید ملک و… کسب نمایید این امکان را خواهید داشت که در ادامه اقامت دائم و حتی تابعیت و پاسپورت کشور مد نظر را دریافت نمایید تا بتوانید از آثار حقوقی و ارزشمند اقامت بهره مند شوید.

اقامت از طریق تولد فرزند و آثار حقوقی آن

اعتبار پاسپورت امارات به چیست؟

اصولا این سوال شاید برای همه نیز مطرح شود که اهمیت مهاجرت به امارات از طریق تولد چیست. پاسخ این سوال را می توان در اهمیت و امتیاز پاسپورت اماراتی دانست. پاسپورت امارات جزء برترین پاسپورت های جهان و آسیا محسوب می شود که امتیازات مختلفی برای دارنده آن درپی دارد. این پاسپورت در سال 2020 نیز از رتبه خیلی خوبی در رنکینگ های جهانی برخوردار است. جدول زیر نشانگر رتبه پاسپورت اماراتی از نظر نظام های رنکینگ پاسپورت بین المللی معروف می باشد:

نظام رتبه بندی رتبه پاسپورت امارات
Passportindex 14
henleypassportindex 19

آمارهای موجود نیز نشانگر این واقعیت مهم می باشد که پاسپورت امارات جزء یکی از آن پاسپورت هایی است که از سال 2006 تا سال 2016 به پیشرفت چشمگیری دست یافته است. بر همین اساس، با پاسپورت امارات می توان به طور آزادانه بدون اخذ ویزا یا با اخذ ویزا بهنگام ورود به بیش از 170 کشور جهان مسافرت کرد.

اعتبار پاسپورت امارات به چیست؟

سوالاتی درباره مهاجرت به امارات از طریق تولد

مهاجرت به امارات، کشوری با اقتصاد با ثبات و روبه رشد متقاضیان فراوانی دارد و سوالات این متقاضیان نیز به همان نسبت فراوان است:

  • تنها روش مستقیم مهاجرتی برای اخذ تابعیت اماراتی چیست؟ روش مهاجرت به امارات از طریق تولد تنها روشی است که مستقیما و بدون اخذ اقامت به تابعیت اماراتی منجر می شود.
  • انواع روش های مرسوم مهاجرت به امارات 2020 چیست؟ روش های تحصیلی، کاری، بیزینس، ازدواج، سرمایه گذاری، توریستی از جمله شیوه های رایج مهاجرت به کشور امارات است.
  • کارت طلایی یا Golden Card امارات چیست؟ کارت طلایی امارات همان اقامت دائمی امارات متحده عربی است که به افراد اجازه اقامت 10 ساله و قابل تمدید را می دهد.
  • چه گروه از متقاضیان صلاحیت اخذ کارت طلایی امارات را دارند؟ سرمایه گذاران خارجی بایستی با حداقل سرمایه 10 میلیون درهمی و برای مدت 3 سال وارد بازار سرمایه امارات شوند. کارآفرینان بایستی با حداقل سرمایه 500000 درهمی وارد عرصه بیزینس امارات شوند. افراد دارای استعداد درخشان بایستی در پست های پزشکی یا مهندسی و در پروژه های ملی مشارکت فعالی داشته باشند. همچنبن دانشجویان نخبه دارای با نمره دستکم 95% در سطح متوسطه و معدل حداقل 3.75 به هنگام فارغ التحصیلی از دانشگاه های اماراتی حق درخواست ویزای طلایی امارات را دارند.
  • با پاسپورت اماراتی به چند کشور جهان می توان آزادانه مسافرت کرد؟ با این پاسپورت می توان به بیش از 170 کشور دنیا سفر کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.