اقامت ورزشی و ورزشکاران به دبی در سال 2022

1

یکی از روشهای مهاجرت به دبی از طریق اقامت ورزشی و برای ورزشکاران فراهم شده است . متقاضیان مهاجرت به دبی  با مهاجرت به کشور دبی از مزایای فراوان اقامت و زندگی در این کشور عربی برخوردار می شوند. برخی از مهم ترین این مزایا عبارت است از:

  • زندگی و کار و تحصیل در کشور عربی بسیار پیشرفته
  • بالا بودن سطح حقوق و درآمدها
  • وجود رفاه اقتصادی و اجتماعی
  • وجود ثبات و امنیت اجتماعی و سیاسی
  • پایین بودن سطح مالیات
  • اعتبار و مورد تائید بودن مدرک تحصیلی در دانشگاه های برتر جهان
  • امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح جهان با اخذ مدک تحصیلی

اقامت ورزشی و ورزشکاران به دبی

شرایط مهاجرت ورزشکاران به خارج از کشور

ورزشکاران ایرانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر جهان را دارند، بر اساس سوابق کاری و حرفه ای خود در کشور ایران می توانند اقدام کنند.به طور کلی کشورهای اروپایی و آمریکا و استرالیا برای مهاجرت ورزشکاران ایرانی بهترین گزینه می باشند. یکی از موارد مهم در کار و اشتغال ورزشکاران در خارج از کشور آشنایی با زبان رسمی کشور مقصد می باشد.یکی از مهم ترین موارد در برقراری ارتباط و تعامل با افراد یک جامعه آشنایی با زبان آن اجتماع می باشد که از لحاظ ارتباط کاری و شغلی ورزشکاران دارا بودن مدرک مهارت زبان کشور مقصد حائز اهمیت فراوانی است. برخی از کشورها برای مهاجرت ورزشکاران ویزای ورزشی صادر می کنند. برخی از کشورها نیز با ارائه ویزاهای خاص شرایط مهاجرت ورزشکاران را فراهم می کنند.

 

شرایط مهاجرت ورزشکاران به خارج از کشور

دلایل مهاجرت ورزشکاران به خارج از کشور

ورزشکاران فراوانی بنا به دلایل بسیاری ترک وطن می کنند تا در کشوری دیگر به آن چه شایسته و لیاقت آنان است دست یابند. از جمله این دلایل می توان بیکاری، تورم، نامساعد بودن اوضاع و شرایط جامعه، برخورداری از امکانات بهتر زندگی، کسب درآمد بالاتر و تحصیل و فرصت های شغلی بهتر را نام برد.عدم ثبات اقتصادی، نوسانات قیمت و بازار و تورم و بیکاری از جمله مهم ترین دلایل ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش برای مهاجرت به کشورهای دیگر می باشد.ورزشکاران با طی کردن مراحل سخت و دشوار ورزش حرفه ای انتظار اشتغال و کار با حقوق بالا و مزایای فراوان را دارند، اما متاسفانه در سال های اخیر بیکاری آینده شغلی و حرفه ای آن ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و بنا به شرایط نامناسب و نامساعد حرفه ای در جست و جوی کشور مناسب برای مهاجرت می باشند.در واقع این روزها مهاجرت تنها راه یافتن شغل با حقوق مکفی و زندگی در آرامش و امنیت برای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش حرفه ای می باشد.

 

دلایل مهاجرت ورزشکاران به خارج از کشور

ویزای ورزشی چیست و برای چه کسانی صادر می شود؟

نوع خاصی از ویزا که مخصوص افرادی است که در زمینه های مختلف ورزشی فعالیت دارند. افراد می توانند یا از طریق یافتن اسپانسر یا همان کارفرما در کشور مقصد این نوع ویزا را اخذ نموده و یا در برخی از کشور های دنیا، از طریق ویزا های ویژه ای که برای ورزشکاران فراهم نموده اند اقدام نمایند. این نوع ویزا به افرادی که در زمینه ورزش فعالیت نموده اند و مشاغلی همچون ورزشکاری، داوری، مربیگری، قهرمانان داخلی و بین المللی، مسئولین ورزشی، مدرسان ورزشی و مدیر برنامه های ورزشی فعالیت داشته اند تعلق می گیرد اما در نظر داشته باشید که قوانین کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت است و شما برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ورزشی، می بایست در ابتدا قوانین ویزای ورزشی آن کشور را به صورت کامل بررسی نمایید. افرادی که در سنین پایین تری هستند اما استعداد بالایی در ورزش دارند می توانند جهت اخذ بورسیه ورزشی اقدام نمایند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.
ویزای ورزشی چیست و برای چه کسانی صادر می شود؟

بورسیه ورزشی چیست؟

بورسیه ورزشی یکی مهم ترین موارد برای متقاضیان تحصیل در زمینه ورزش برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ورزش می باشد. به طور کلی بورسیه ورزشی به کمک هزینه های تحصیلی گفته می شود که به ورزشکاران با استعداد برای تحصیل در کالج ها، دانشگاه ها و حتی مدارس اعطا می گردد. بورسیه ورزشی در کشور های مختلف به متقاضیان ارائه می شود و افراد می توانند در طیف وسیعی از رشته ها این بورسیه را دریافت نمایند. آمریکا را می توان به عنوان یکی از بهترین کشور ها جهت دریافت بورسیه ورزشی معرفی کرد. کشور آمریکا سالیانه بورسیه های بسیاری را در زمینه های مختلفی مانند فوتبال آمریکایی، شنا، بیسبال و بسکتبال به متقاضیان ارائه می نماید و از این حیث جزو بهترین کشور ها برای مهاجرت ورزشی می باشد.
بورسیه ورزشی چیست؟

انواع ویزا ورزشی

انواع مختلف ویزا که به‌ موجب ویزای ورزشی به افرادی که در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند اجازه داده می‌شود تا در کشورهای خارجی اقامت داشته باشند. این مختلفی دارد:

ویزای موقت

ویزای موقت برای افرادی که از طرف یکی از سازمان‌های کشورهای خارجی برای شرکت در یک رویداد خاص دعوت می‌شوند و یا افرادی که تمایل به انجام فعالیت‌های ورزشی دارند صادر می‌شود. ویزای موقت مهارت نیز وجود دارد، این ویزا به ورزشکارانی که دارای سطح بالای آمادگی جسمانی، توانایی ورزشی و تجربه هستند و به‌طور کلی رزومه مناسبی دارند تعلق می‌گیرد. متقاضی برای دریافت این ویزا باید مدارک خود را به همراه سوابق حرفه‌ای و رزومه‌ای مناسب به سفارت تحویل دهد.

ویزای دائم

این ویزا به فردی که دارای یک دستاورد بزرگ در زمینه ورزش و در حوزه بین‌المللی داراست اهدا می‌گردد، همچنین افرادی که توسط سازمان یا موسسه‌ای واجد شرایط اعلام شوند یا دارای مدرک دانشگاهی معتبری در این حوزه باشند.

 

انواع ویزا ورزشی

نوشته های مرتبط
نوشته های مرتبط

ورزشکار خوداشتغال کیست؟

از نظر قانون  ورزشکار خوداشتغال کسی است که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

    • دو سال تمام فعالیت خوداشتغالی در زمینه فعالیت های ورزشی داشته باشد.
    • دو سال تمام فعالیت های ورزشی در سطح بین المللی داشته باشد.
    • یک سال تمام خود اشتغالی در زمینه فعالیت های ورزشی به اضافه یک سال تمام فعالیت های ورزشی در سطح بین المللی داشته باشد.
    • همچنین این فرد باید نشان دهد که قصد وی پس از ورود به کشور مورد نشرش ادامه فعالیت خوداشتغالی Self-employment است و امکان چنین کاری را دارد.

ورزشکار خوداشتغال کیست؟

انواع فعالیت ورزشی

  1. قهرمانان ورزشی
  2.  مربیان ورزشی
  3.  مسؤولان ورزشی و داوران
  4. مدیران برنامه و مدرسان فعالیت های تفریحی، ورزشی و تندرسی

به طور کلی برای مهاجرت در هر یک از رشته های بالا باید به صورت خوداشتغال و یا در سطح بین المللی فعالیت داشته باشید. مثلا اگر کسی داور ورزشی ولی کارمند یک موسسه دولتی یا خصوصی باشید،برای مهاجرت پذیرفته نیست. اما اگر با دریافت پول از موسسات دولتی یا خصوصی مسابقاتتان را داوری و از این راه امرار معاش کنید آن وقت خوداشتغال محسوب می شوید.

انواع فعالیت ورزشی

بهترین مقاصد مهاجرتی برای ورزشکاران ایرانی

در میان کشورهای جهان کشورهای اروپایی اتریش، آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا و کشورهای عربی امارات و عمان شرایط مناسب تری را برای کار و اشتغال ورزشکاران ایرانی فراهم کرده اند.شرایط کاری و درآمد بالا و همچنین نیاز به ورزشکاران تخصصی در این کشورها موجب شده است تا این کشورها به عنوان برترین مقاصد مهاجرتی ورزشکاران محسوب شوند. 

 

بهترین مقاصد مهاجرتی برای ورزشکاران ایرانی

بورسیه ی ورزشی به چه کسانی تعلق میگیرد؟

افرادی که سن و سال پایین تری دارند و از استعداد بالای ورزشی برحوردارند میتوانند برای بورسیه ی ورزشی اقدام کنند.

مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان به دبی

ورزشکاران و هنرمندان و متقاضیان با استعدادهای خاص و حتی پزشکان و محققان و افرادی با پیشینه ورزشی، فرهنگی و هنری و علمی درخشان می توانند در صورت کار در دانشگاه و یا باشگاه های ورزشی مجوز اقامت بلندمدت 5 ساله این کشور را اخذ کنند. اگر با درخواست مجوز اقامت بلندمدت 5 ساله این متقاضیان موافقت شود، می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراه دریافت کنند و آن ها را در این کشور به همراه داشته باشند.

 

مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان به دبی

 بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ورزش و شرایط آن

ورزشکاران در تلاشند تا بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ورزش را شناسایی نموده و به این کشور نقل مکان نمایند. در رابطه با این موضوع می بایست خدمت شما همراهان همیشگی موسسه MIE عرض نماییم که مهاجرت از طریق ورزش برای متقاضیان یا از طریق فعالیت ورزشی و یا از طریق تحصیل در حیطه ورزش در کشور مد نظر برای متقاضیان امکان پذیر است. افراد ورزشکار می توانند از طریق دریافت پیشنهاد شغلی یا ویزا های خاصی که در برخی از کشور ها برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است، به این کشور ها مهاجرت کنند و افرادی هم که علاقه به ورزش هایی نظیر فوتبال دارند اما هنوز پا در این عرصه نگذاشته اند، می توانند از طریق تحصیل در کشور هایی نظیر انگلستان و اسپانیا که آکادمی های ورزشی قوی دارند، به این کشور ها مهاجرت نموده و پس از گذراندن دوره تحصیلی خود به فعالیت در رشته ورزشی مد نظرشان مشغول شوند. در ادامه به بررسی شرایط اخذ ویزای ورزشی خواهیم پرداخت.

 

 بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ورزش و شرایط آن

شرایط اخذ اقامت ورزشی در دبی امارات

 کشور امارات و مخصوصا شهر دبی یکی از مقاصد محبوب میان ایرانیان است و بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات جهت مهاجرت ساده و سریع برای هنرمندان و ورزشکاران به این کشور هستند. در خصوص کشور امارات می بایست بگوییم که ورزشکاران برای اخذ اقامت از طریق حرفه ورزشی خود و همچنین کار در این کشور نیازمند دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در امارات می باشند. پس از دریافت این پیشنهاد شغلی و قبول کردن آن، متقاضی می تواند به عنوان ورزشکار، مربی، داور، گزارشگر و باقی مشاغل مربوطه به کار در کشور امارات مشغول شود. از معایب کشور امارات که می توان به آن اشاره نمود، این موضوع است که اخذ اقامت دائم این کشور بسیار دشوار می باشد و از این جهت نمی توان کشور امارات را یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت از طریق ورزش نامید.

شرایط اخذ اقامت ورزشی در دبی امارات

مراحل دریافت ویزا ورزشی

برای دریافت این نوع ویزا فرد نیاز به یک اسپانسر دارد که متعهد شود هزینه‌های فرد را تأمین خواهد کرد، همچنین الزاماتی برای صدور ویزا وجود دارد که فرد باید بتواند آنها را انجام داده و مدارک موردنیاز را تحویل دهد.

قبل از اقدام این نکته را در نظر داشته باشید که ویزای ورزشی همیشه مناسب‌ترین ویزا برای ورزشکاران نیست، و کسب و کار و یا سایر ویزای کوتاه مدت گاهی اوقات مناسب تر و راحت‌تر است. این نوع ویزا محدودیت‌هایی دارد که لازم است از آنها اطلاع داشته باشید.

اگر قصد پیدا کردن باشگاه ورزشی خاص، شرکت در دوره‌ای آموزشی و یا پیوستن به مراکز آکادمی فوتبال رادارید، ویزا نیو به دلیل اینکه دلال و Agent نیست، خدماتی در این مورد ارائه نمی‌دهد. همچنین عضویت در باشگاه‌ها، کمپ‌ها و دوره‌های آموزشی نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود.

مهاجرت از طریق ویزای ورزشی مختص افرادی است که سابقه ورزشی درخشانی داشته، موفق به اخذ مدال و افتخارات جهانی در سطح آسیایی و جهانی شده و در عضویت تیم ملی بوده باشند. در این شرایط وکلای ویزانیو برای آن‌ها در جایگاه‌های ماساژور، بدن‌ساز، مربی و… موقعیت شغلی پیدا می‌کنند.

مراحل دریافت ویزا ورزشی

مدت اعتبار ویزای ورزشی

عضویت در تیم ملی، داشتن مدال و افتخارات آسیایی و جهانی و به‌طورکلی رزومه ورزشی قوی از ملزومات قوی مهاجرت از طریق ویزای ورزشی است. پس از تکمیل مدارک موردنیاز و ثبت درخواست برای این ویزا، حدود سه هفته طول می‌کشد تا نتیجه ویزا مشخص شود.

به‌صورت حدودی سه ماه قبل از مهاجرت می‌بایست برای درخواست ویزا اقدام نمایید. ویزا ورزشی تا سه سال اعتبار دارد؛ پس‌ازآن نیز برای سه سال دیگر قابل تمدید می‌باشد. در مدت اقامت از طریق ویزای ورزشی اگر مشکلی در کار اصلی و حرفه ورزشی‌تان وارد نشوید، مجاز به کار کردن هستید.

مدت اعتبار ویزای ورزشی

سوالات در مورد بهترین کشور برای مهاجرت از طریق ورزش

1- شرایط خود اشتغالی ورزشکاران برای مهاجرت چیست؟

ورزشکاراران باید دارای 2 سال فعالیت ورزشی و کار و اشتغال در زمینه های ورزشی باشند. دارای 2 سال فعالیت ورزشی در سطح جهانی باشند. دارای یک سال فعالیت ورزشی در سطح داخلی و یک سال فعالیت ورزشی در سطح خارجی و بین المللی باشند.

2- ویزای موقت ورزشی مختص چه متقاضیانی است؟

مختص ورزشکارانی است که از طرف نهادها و سازمان های کشورهای خارجی برای شرکت در مسابقه های ورزشی و یا رویدادها دعوت می شوند و یا ورزشکارانی که دارای توانایی های خاص ورزشی و آمادگی جسمانی می باشند.

3- ویزای دائم ورزشی مختص چه متقاضیانی است؟

ورزشکارانی که دارای موفقیت های جهانی می باشند و یا در مسابقه های بین المللی مدال های برتر را کسب کرده اند، می توانند از طریق اخذ ویزای دائم ورزشی به کشورهای برتر جهان مهاجرت کنند.

4- ملاک کشور مناسب برای مهاجرت ورزشکاران ایرانی کدامند؟

کشور مقصد نیازمند کار حرفه ای مهاجر باشد. شرایط ادامه تحصیل مهاجر در آن کشور فراهم باشد شرایط کار و اشتغال ورزشکار مهاجر در آن کشور امکان پذیر باشد.

5- آیا اخذ بورسیه ورزشی برای مهاجرت ورزشکاران امکان پذیر است؟

متقاضیانی که دارای استعداد و توانایی ویژه در حوزه ورزش می باشند، می توانند با دریافت بورسیه ورزشی به برترین کشورهای جهان مهاجرت کنند و برای ورزشکارانی است که قصد تحصیل در مدارس، کالج ها و دانشگاه های کشورهای برتر را دارند.

6- کشور برتر در زمینه اعطای بورسیه های ورزشی کدام است؟

متقاضیانی که دارای توانایی خاص و استعداد ویژه در ورزش های شنا، بسکتبال، بیسبال و فوتبال آمریکایی می باشند، می توانند برای اخذ بورسیه های ورزشی آمریکا و مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

7- بهترین مقاصد مهاجرتی برای ورزشکاران ایرانی کدامند؟

در میان کشورهای جهان کشورهای اروپایی اتریش، آلمان، کانادا، استرالیا و آمریکا و کشورهای عربی امارات و عمان شرایط مناسب تری را برای کار و اشتغال ورزشکاران ایرانی فراهم کرده اند.

1 نظر
  1. میلاد می گوید

    سلام
    بنده در سال ۸۵
    قهرمان سوم جهان
    قهرمان دوم آسیا در رشته کشتی آلیش شدم
    هم اکنون ماسور تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران هستم که با این تیم قهرمان جهان در روسیه شدیم
    بنده در زمینه مربیگری فعالیت دارم
    شرایط گرفتن ویزا
    آیا امیدی هست با این مقام ها ویزا بگیرم و در امارات مربیگری کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.