خرید خانه در دبی و اخذ اقامت دائم دبی از طریق خرید خانه

0

اگر ملکی به ارزش 1 میلیون (درهم امارات) AED در دبی خریداری کنید می توانید در امارات اقامت بگیرید. با این وجود اعتبار این اقامت سه سال است و شما باید هر سه سال ویزای خود را تمدید نمایید. چیزی به نام ویزای اقامت مادام العمر در دبی وجود ندارد. دولت اخیراً ویزای 5 ساله برای سرمایه گذاران املاک و مستغلات، ویزای 10 ساله برای سرمایه گذاران، صاحبان مشاغل و ویزای 5 ساله برای بازنشستگان اعلام کرده است. این ویزا ها هنوز قابل استفاده نیستند. ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید خانه در دبی و امارات به طور خاص برای اقامت است. طبق قوانین موجود در امارات متحده عربی، شما باید برای یک حرفه شغلی که می خواهید در این کشور انجام دهید ویزای خاصی داشته باشید. بنابراین، اگر از شرکتی در امارات متحده عربی به شما پیشنهاد کار داده شود، شرکت موظف است ویزای اقامت را نیز به شما ارائه دهد. همچنین شما می توانید ملک خود را در دبی خریداری کنید و همچنین اجاره دهید، که بر این اساس ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی و امارات دریافت کنید. اگر ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی و امارات را داشته باشید، برای معتبر نگه داشتن ویزای خود باید حداقل هر 360 روز یک بار وارد امارات متحده عربی شوید. اگر شخصی در این مدت مشخص وارد امارات نشود، ویزا به طور خودکار فاقد اعتبار می شود. در نتیجه هنگامی که ویزا نامعتبر است، باید لغو شود و ویزای جدید اعمال شود.

 

خرید خانه در دبی و اخذ اقامت دائم دبی از طریق خرید خانه

 

بررسی استانداردهای سرمایه گذاری  خرید ملک در دبی و امارات

یکی از مهم ترین موارد قابل بررسی، استانداردهای کشور مورد نظر است. برای خرید ملک در دبی و امارات در این قسمت از مقاله به بررسی استاندارد های سرمایه گذاری از جمله کنترل فساد و خطر مصادره اموال خواهیم پرداخت. شاخص برداشت فساد کشورها و سرزمین ها را بر اساس میزان فساد بخش دولتی آنها رتبه بندی می کنند.

برای این شاخص، ما اطلاعات مربوط به امارات متحده عربی را از سال 1996 تا 2019 ارائه می دهیم. میانگین مقدار امارات متحده عربی در آن دوره 0.92 واحد با حداقل -0.01 امتیاز در سال 1996 و حداکثر 1.28 امتیاز در سال 2013 بود. آخرین مقدار از سال 2019 1.11 امتیاز است. برای مقایسه ، میانگین جهانی در سال 2019 بر اساس 193 کشور 04/0- واحد است. شما می توانید نرخ کنترل فساد را در نمودار زیر مشاهده بفرمایید.

خطر سلب مالکیت شامل کلیه اقدامات تبعیض آمیز انجام شده توسط یک دولت میزبان است که سرمایه گذار خارحی را بدون هیچ گونه جبران خسارت کافی از سرمایه گذاری در کشورش محروم می کند. به منظور تجزیه و تحلیل خطر سلب مالکیت، حوادث تحریم، تغییر رژیم (قانونی) و انکار عدالت گنجانده شده است.

به منظور ارزیابی ریسک سلب مالکیت، Credendo نه تنها ریسک مربوط به سلب مالکیت را ارزیابی می کند، بلکه عملکرد نهادهای قانونی در کشور میزبان و احتمال تغییر منفی نگرش نسبت به سرمایه گذاری های خارجی را ارزیابی می نماید.

 

بررسی شاخص های سرمایه گذاری خرید ملک در دبی و امارات

برای خرید خانه و در دوبی و امارات یکی دیگر از موارد مهمی که باید مورد تفحص شما عزیزان قرار گیرد شاخص هایی مانند تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم نرخ مالیات بر خرید و فروش یا مالیات بر املاک است که در این قسمت برای خرید ملک در دبی و امارات به آن ها می پردازیم. نرخ رشد واقعی تخمین زده شده توسط شاخص ترکیبی اقتصادی سه ماهه بانک مرکزی نشان داد که رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی در سه ماهه چهارم 2.8 درصد در مقایسه با 2.1 درصد در سه ماهه قبل بوده است. بر اساس اطلاعات رسمی بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی در امارات متحده عربی به ارزش 421.14 میلیارد دلار در سال 2019 بود. ارزش تولید ناخالص داخلی امارات متحده عربی 0.35 درصد اقتصاد جهان را نشان می دهد.

قیمت های مصرف کننده در امارات متحده عربی 2.18 درصد نسبت به سال گذشته در اکتبر سال 2020 کاهش یافت، به دنبال کاهش 2.36 درصدی در ماه گذشته و 22 امین ماه تورم متوالی است. به صورت ماهانه، قیمت های مصرف کننده 0.04 درصد افزایش یافت.

یکی از مهم ترین نکته برای خرید ملک در دبی و امارات توجه به نرخ مالیات بر خرید و فروش یا مالیات بر املاک است، که نرخ مالیات فروش در امارات متحده عربی 5 درصد می باشد. در امارات متحده عربی نرخ مالیات فروش مالیاتی است که بر اساس قیمت خرید کالاها و خدمات خاص از مصرف کنندگان دریافت می شود. معیاری که ما برای نرخ مالیات فروش استفاده می کنیم به نرخ استاندارد اشاره دارد. درآمد حاصل از نرخ مالیات فروش، منبع مهم درآمد دولت امارات متحده عربی است.

 

بررسی شاخص های سرمایه گذاری خرید ملک در دبی و امارات

 

واجدین شرایط خرید ملک در دبی و امارات

شما هر نوع ملکی در هر جای امارات از جمله خانه های لوکس یا خرید ملک در دبی داماک و خرید خانه در دبی مارینا را میتوانید داشته باشید. اما در تمام آن املاک ویزای اقامت دریافت نخواهید کرد. ملک خریداری شده برای واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی و امارات باید ملک مسکونی، تجاری آماده باشد.

واجدین شرایط به شرح زیر می باشند:

  • جامعه Freehold
  • نوع: مسکونی / تجاری
  • وضعیت: آماده
  • ارزش خرید: 1 میلیون درهم یا بیشتر
  • رهن: مشروط
  • مالکیت مشترک: مشروط

شما می توانید خانواده خود را در ویزای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دبی و امارات حمایت مالی کنید. در ادامه اعضای خانواده قابل حمایت مالی آورده شده اند.

  • والدین
  • همسر
  • فرزند پسر (تا 18 سال)
  • فرزند دختر (تا زمانی که ازدواج نکرده باشد)

برای خرید ملک در دبی و امارات شما می توانید والدین خود را در ویزای خود نیز حمایت مالی کنید. برای حمایت مالی از والدین خود، باید اسناد زیر را ارائه دهید.

  • شناسنامه گواهی شده شما
  • گواهی ازدواج والدین خود را تصدیق کنید
  • نسخه های گذرنامه والدین خود را

 

واجدین شرایط خرید ملک در دبی و امارات

 

نوشته های مرتبط

اقامت دبی با خرید ملک در سال 2022

اقامت دبی از طریق ثبت شرکت در سال 2022

نوشته های مرتبط

اقامت دبی با خرید ملک در سال 2022

اقامت دبی از طریق ثبت شرکت در سال 2022

مراحل قانونی خرید ملک در دبی و امارات
اگر یک تبعه خارجی هستید، فقط در یکی از مناطق به اصطلاح مشخص شده دبی می توانید یک ملک خریداری کنید. این جوامع توسط اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم انتخاب شد تا به اتباع غیر امارات و غیر شورای همکاری خلیج فارس فرصت دهد خانه ای در امارت داشته باشند. برای خرید ملک در دبی و امارات مراحل قانونی که باید انجام دهید به شرح زیر است:
  • ایجاد یک قرارداد خریدار و فروشنده

هنگامی که ملک مناسب Bayut را کشف کردید و تحقیقات گسترده ای درباره توسعه دهنده، مناطق دبی، ROI و غیره انجام دادید، اولین قدم شما باید مذاکره و شرح شرایط فروش با فروشنده باشد.

  • امضای توافق نامه فروش

به دنبال آن، شما باید توافق نامه فروش را امضا کنید که به آن تفاهم نامه (MOU) نیز گفته می شود. در دبی، این سند تحت عنوان قرارداد F است و در وب سایت وزارت سرزمین دبی (در صفحه قراردادها) موجود است. استاندارد در دبی برای 10٪ ودیعه در ملک است که باید به طور هم زمان به فروشنده پرداخت شود. پس از نهایی شدن این مرحله، در نیمه راه قرار دارید.

  • درخواست برای گواهی عدم اعتراض (NOC)

در مرحله بعدی، شما و فروشنده باید در دفتر توسعه دهنده ملاقات کنید (به عنوان مثال Dubai Properties DP). هدف این جلسه درخواست و پرداخت هزینه گواهی عدم اعتراض (NOC) برای انتقال مالکیت است. سپس توسعه دهنده NOC را صادر می کند، اما تنها پس از اطمینان از پرداخت هیچ هزینه قابل قبولی در مورد هزینه خدمات، برای ملک وجود ندارد.

  • تأثیر در انتقال مالکیت با بخش سرزمین دبی

پس از تهیه NOC، برای انجام انتقال باید در دفتر دپارتمان دبی با فروشنده ملاقات کنید. شما ملزم به پرداخت قیمت ملک در قالب چک مدیر هستید. این چک باید از تاریخ انتقال به فروشنده پرداخت شود. سرانجام، سند مالکیت کاملاً جدیدی به نام شما صادر می شود و شما رسماً در دبی صاحب ملک می شوید.

 

شما باید از پلیس دوبی گواهینامه رفتار مناسب بگیرید و آن را به همراه مدارک زیر ارائه دهید:

  • سند اصلی
  • کپی پاسپورت
  • برخی اسناد دیگر که بسته به مورد ممکن است لازم باشد.
  • کپی ویزای ورودی / فعلی (اگر ویزای ورود / توریست / اقامت در امارات متحده عربی را دارید)
  • کپی شناسه امارات (اگر قبلاً شناسه امارات را داشتید)
  • گواهی ازدواج تصدیق شده (اگر مالکیت مشترک زن و شوهر باشد)

 

مراحل قانونی خرید ملک در دبی و امارات

توصیه های حقوقی در خصوص خرید ملک در دبی و امارات

  • اگر هر فروشنده ای، در تلاش برای فروش یک ملک خارج از طرح شما است که می گوید شما اقامت می گیرید، او به شما دروغ می گوید. ملک باید آماده باشد زیرا شما باید سند مالکیت را در بخش دبی ارائه دهید و املاک خارج از طرح سند ندارند.
  • شما می توانید در مالکیت مشترک ملکی را در دبی خریداری کنید و همچنان اقامت دریافت کنید. تنها چند شرط وجود دارد که باید رعایت شود.
  • اگر یک ملک مشترک با خود خریداری کرده اید و ارزش کل خرید 1 میلیون درهم است، می توانید اقامت (ضمیمه سند ازدواج) را دریافت کنید.
  • اگر ملکی را در مالکیت مشترک با شخص دیگری غیر از همسرتان خریداری می کنید، سهم انفرادی شما در خرید باید 1 میلیون درهم یا بالاتر باشد تا بتوانید ویزای ملک دبی را دریافت کنید.
  • ملک در دبی باید به نام شما باشد تا بتوانید براساس آن اقامت بگیرید. اگر ملکی را به نام شرکت خود خریداری کنید، می توانید از طریق آن شرکت ویزا بگیرید
  • اگر ملکی را به نام همسرتان بخرید، او مالک ملک می شود. این بدان معناست که همسر شما می تواند ویزای سرمایه گذار امارات متحده عربی را در آن حالت دریافت کند و نه شما. همسر شما می تواند پس از اخذ اقامت امارات متحده عربی ، از شما حمایت مالی کند.
  • هنگامی که یک ملک به شما هدیه داده می شود، در سند مالکیت به وضوح ذکر شده است که ملک هدیه شده است پس ملکی که به شما اعطا شده است باعث نمی شود شما یک سرمایه گذار باشید بنابراین دولت درخواست را قبول نمی کند.

در صورت خرید ملک در دبی و اخذ اقامت می توان وام خانه دریافت کرد. شما باید حداقل شش ماه اقامت داشته باشید تا بتوانید برای این سرویس اقدام کنید.

 

توصیه های حقوقی در خصوص خرید ملک در دبی و امارات

قیمت آپارتمان در دبی

قیمت اجاره و خرید ملک در مناطق مختلف شهر دبی متفاوت است. علاوه بر منطقه، متراژ ملک و نوع آن آپارتمان یا ویلا نیز در تعیین قیمت اجاره و خرید تاثیر می گذارد. در جدول زیر انواع کمپانی هایی که در حال حاضر مشغول به اجاره و خرید ملک و اجاره و خرید ویلا در دبی هستند را همراه با مبالغ اجاره و خرید را مشاهده می کنید.

 

کمپانی نوع ملک اجاره متوسط
Al Furjan Apartment 61,939
Villa 135,679
Al Habtoor City Apartment 90,739
Al Khail Heights Apartment 39,528
Arabian Ranches Villa 107,578
Arabian Ranches 2 Villa 134,211
Barsha Heights (Tecom) Apartment 67,216
Business Bay Apartment 81,549
City Walk Apartment 143,471
Culture Village Apartment 76,034
Damac Hills (Akoya By Damac) Apartment 63,393
Villa 153,741
Discovery Gardens Apartment 28,039
Downtown Dubai Apartment 95,042
Dubai Festival City Apartment 114,249
Dubai Hills Estate Apartment 91,216
Villa 121,037 2.60%
Dubai Investments Park Apartment 81,391
Villa 164,550
Dubai Marina Apartment 84,276
Dubai Residence Complex Apartment 29,613
Dubai Science Park (DuBiotech) Apartment 55,935
Villa 179,814
Dubai Silicon Oasis Apartment 37,825
Villa 133,130
Dubai South (Dubai World Central) Apartment 36,296
Townhouse 73,196
Dubai Sports City Apartment 36,810
Villa 187,741
Dubai Studio City Apartment 45,231
Emirates Living Apartment 74,816
Villa 208,208
Falcon City of Wonders Villa 107,055
IMPZ Apartment 28,418
International City Apartment 22,505
Jumeirah Beach Residence Apartment 91,200
Jumeirah Golf Estates Apartment 77,270
Villa 280,199
Jumeirah Islands Villa 244,980
Jumeirah Lakes Towers Apartment 66,447
Jumeirah Park Villa 186,579
Jumeirah Village Circle Apartment 46,716
Jumeirah Village Triangle Apartment 46,712
Villa 101,173
Living Legends Apartment 50,396

 

قیمت آپارتمان در دبی

 

قیمت برخی از املاک فروخته شده در دبی در سال 2020 

 

حوزه نوع نوع ملک قیمت تعداد اتاق
مرکز شهر دبی رهن اپارتمان 1،207،340 درهم 1
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 1،828،888 درهم
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 13،800،000 درهم
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 3،855،000 درهم
مرکز شهر دبی رهن اپارتمان 850،000 درهم 1
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 150،000 AED 1
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 3،969،405 درهم
مرکز شهر دبی رهن اپارتمان 1،065،000 AED 2
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 14199،813 درهم 4
مرکز شهر دبی رهن اپارتمان 500،000 درهم
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 1،000،000 درهم
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 1،231،099 درهم 1
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 2،380،888 درهم 2
مرکز شهر دبی فروش اپارتمان 4،018،870 درهم 2
مرکز شهر دبی رهن اپارتمان 1،293،200 AED 2

 

قیمت برخی از املاک فروخته شده در دبی در سال 2020 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.