مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک (شرایط مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک در سال ۲۰۲۱)

2

دانمارک یکی از قدرتمندترین سیستم‌های پزشکی در جهان را داراست. سیستمی کاملاً قانونمد و حرفه‌ای که هدفش ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی به مردمش می‌باشد. کشور دانمارک همواره با کمبود نیروی متخصص در حوزه بهداشت و درمان روبرو بوده است. به همین دلیل مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک و به‌طورکلی، مهاجرت پزشکان، یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به دانمارک می‌باشد.

البته مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک، علاوه بر تمامی مزایایی که دارد، معایبی را نیز به دنبال دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید به‌طور کامل و جامع با شرایط مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک، مزایا و معایب، مدارک موردنیاز و مراحل آن آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با موسسه حقوقی رهپویان همراه باشید!

همچنین به شما توصیه میکنیم اگر دندان پزشک هستید و علاقمند به مهاجرت هستید مقاله بهترین کشور برای مهاجرت دندان پزشکان را نیز مطالعه کنید.

چرا اغلب دندان‌پزشکان دانمارک را برای مهاجرت کاری انتخاب می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم، دانمارک دارای یکی از نظام‌مند‌ترین و قدرتمندترین سیستم‌های پزشکی در جهان می‌باشد. ازاین‌رو، بازار کار بسیار مناسبی برای پزشکان و به ‌خصوص حوزه دندانپزشکی وجود دارد.

ازآنجایی‌که دانمارک با کمبود نیروی پزشکی همراه است، هرساله شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش مهاجران خارجی به منظور اشتغال در کادر بهداشت و درمان در نظر می‌گیرد.

بازار کار بسیار مناسب و مهاجرت آسان، باعث شده که بسیاری از دندان‌پزشکان و به خصوص دندان‌پزشکان آسیایی، کشورهای حوزه اسکاندیناوی علی‌الخصوص دانمارک را برای اخذ ویزای کاری انتخاب کنند.

مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک

آیا دندان‌پزشکان می‌توانند به همراه خانواده خود به دانمارک مهاجرت کنند؟

تمامی افرادی که می‌خواهند از طریق ویزای کار در حوزه دندانپزشکی وارد دانمارک شوند، در کلیه مراحل اخذ ویزا و معادل‌سازی مدارک، می‌توانند خانواده خود را همراهشان داشته باشند.

شاید اگر دانمارک تا این حد به کانون خانواده اهمیت نمی‌داد، افراد کمتری به فکر مهاجرت به این کشور می‌افتادند. اما حالا با وجود قائل شدن اهمیت فراوان این کشور به خانواده، شرایط مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک خیلی راحت‌تر شده است.

بنابراین می‌توان گفت که دانمارک، شرایط و امتیازات ویژه‌ای را برای  اقامت همراهان پزشکان و دندان‌پزشکان در این کشور در نظر گرفته است. با توجه به اهمیت موضوع بهداشت و درمان، سخت‌گیری‌های معمول در امر مهاجرت، برای پزشکان بسیار کمتر می‌باشد و این مسئله تبدیل به یکی از دلایل مهم برای مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک شده است.

همراهان دندان‌پزشکان در دانمارک، می‌توانند همانند سایر افراد به زندگی عادی خود ادامه دهند. آن‌ها می‌توانند از کلیه خدمات بیمه‌ای و درمانی استفاده کنند. علاوه بر آن، تحصیل برای فرزندان زیر ۱۸ سالشان، همانند مردم دانمارک، رایگان خواهد بود. به‌طورکلی، همه اعضای خانواده می‌توانند از تمامی خدمات رفاهی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

فقط تنها مشکلی در این قسمت وجود دارد، این است که شخص اصلی که همان دندان‌پزشک باشد، تا زمانی که فرآیند معادل‌سازی مدارکش به اتمام نرسد، حق کار در دانمارک را نخواهد داشت. در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

اهمیت یادگیری زبان دانمارکی برای مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک

ازآنجایی‌که دندانپزشکی، شغلی است که نیاز به ارتباط مستقیم با بیمار و گفتگو با او دارد، یادگیری زبان دانمارکی برای کار در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

ازآنجایی‌که شما به‌عنوان یک دندان‌پزشک نیاز دارید تا هرلحظه از اوضاع مراجعه‌کننده خود آگاه شوید و درباره شرایط مثلاً دندان‌های او بپرسید، می‌بایست زبان دانمارکی را تا حد قابل قبولی بلد باشید. در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد.

علاوه بر آن، اداره بهداشت و درمان دانمارک نیز تا زمانی که مدرک زبان دانمارکی خود را نگیرید، مجوز کار را برای شما صادر نخواهد کرد! برای اینکه روند معادل‌سازی مدارک پزشکی شما با موفقیت به اتمام برسد، نیاز است که حداقل، مدرک C1 زبان دانمارکی را گرفته باشید.

نکته مثبت و قابل توجه این است که اگر بخواهید زبان دانمارکی را در خود این کشور و از طریق مؤسسات آموزشی واقع در دانمارک بیاموزید، معمولاً نیاز به پرداخت شهریه ندارید.

زیرا دوره‌های آموزشی زبان دانمارکی رایگان هستند. مگر دوره‌های سطح بالا و حرفه‌ای، که در آنجا لازم است متناسب با سطح دوره، مبلغی را به‌عنوان شهریه بپردازید.

دوره‌های آموزشی که قرار است شما در آن شرکت کنید، مخصوص پزشکان و دندان‌پزشکان می‌باشند و اگر بخواهید به صورت رایگان آموزش ببینید، تا سطح C1 می‌توانید بدون پرداخت شهریه در کلاس‌ها حاضر شوید.

اگر به زبان دانمارکی علاقه داشتید و می‌خواستید خود را در این زمینه تقویت کنید، می‌بایست در کلاس‌های پیشرفته و غیر رایگان شرکت کنید.

مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک

مزایای مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک

در این قسمت می‌خواهیم به برخی مزایای مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک و به‌طورکلی زندگی در این کشور بپردازیم.

  • وجود خدمات و امکانات رفاهی فراوان
  • وجود بهترین امکانات پزشکی
  • انجام سریع روند معادل‌سازی مدارک تحصیلی
  • عدالت اجتماعی
  • همخوانی درآمد با مخارج (منظور، هزینه‌های نسبتاً مناسب زندگی می‌باشد)
  • بازار کار عالی

مدارک موردنیاز برای مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک

این بخش از کار، یعنی ارسال مدارک، بخش بسیار مهم و حساسی می‌باشد. تا جایی که حتی ترتیب مدارکی که ارسال می‌کنید نیز دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد.

به همین منظور، بهتر است برای ارسال و ارائه مدارک خود به دانمارک، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان رهپویان تماس بگیرید تا به صورت کاملاً رایگان، اطلاعات جامعی در مورد روند ارسال مدارک در اختیار شما قرار دهند.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک، به شرح زیر است:

  • اصل پاسپورت
  • مدارک تحصیلی که درزمینهٔ پزشکی کسب کرده‌اید
  • مدارک تائید پزشکی (منظور، نظام پزشکی خود شخص می‌باشد)
  • ارائه اسناد و مدارک مربوط به تمکن مالی
  • بیمه درمانی
نوشته های مرتبط
نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

حقوق ماما در عمان

به این نکته توجه داشته باشید که شرایط اخذ ویزا، برای همه یکسان نیست و گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد افزون بر موارد بالا، مدارک دیگری را به دانمارک ارائه دهید. به همین منظور، بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید و شرایط خود را برای آن‌ها شرح دهید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در دانمارک به چه صورت است؟

مسلماً قبل از تصمیم به مهاجرت کاری به دانمارک، بهتر است در مورد شرایط و مراحل آن اطلاعات جامعی کسب کنید. در این قسمت می‌خواهیم روند معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در کشور دانمارک را به طور کامل توضیح دهیم.

۱. اولین مرحله در معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی، درخواست تائید مدارک تحصیلی می‌باشد. به همین منظور، شما می‌بایست فرم‌های ضروری و موردنیاز را تکمیل کرده و به صورت آنلاین برای وزارت بهداشت و درمان دانمارک ارسال کنید.

بعدازآن باید فرم درخواست تائید مدارک تحصیلی را چاپ و امضا کنید و به همراه اصل مدرک تحصیلی، آن‌ها را به صورت عادی به کشور دانمارک ارسال نمایید.

۲. دومین مرحله از روند معادل‌سازی مدارک در دانمارک، شرکت در آزمون زبان می‌باشد. این امتحان، تنها دو بار در طول سال انجام می‌شود. (در ماه‌های جوئن یا می، و زمانی دیگر، در ماه‌های دسامبر یا نوامبر)

برای تکمیل روند معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی خود، لازم است که در این آزمون، حداقل نمره ۷ از ۱۰ را کسب کنید.

۳. سومین مرحله، شرکت در آزمون دندانپزشکی می‌باشد که البته قبل از شرکت در آن، باید در آزمون زبان شرکت کرده باشید. آزمون دندانپزشکی نیز تنها دو بار در سال انجام می‌شود.

۴. پس از انجام سه مرحله قبل، می‌بایست در دوره‌های آموزشی در مراکز بهداشت دانمارک شرکت کنید. البته شرکت در این کلاس‌ها، مستلزم داشتن مدرک زبان دانمارکی می‌باشد. تقریباً ۴ الی ۵ بار در سال این دوره‌ها برگزار می‌شوند.

۵. پس از انجام مراحل قبل، نوبت به کارآموزی می‌رسد. درخواست کارآموزی را باید حداکثر تا ۱۲ ماه پس از معادل‌سازی مدرکتان بدهید. شما می‌بایست به عنوان یک دندان‌پزشک، شروع به کارآموزی و شرکت در دوره‌های انطباق‌پذیری کنید. توجه داشته باشید که قبل از استخدام، حتماً باید مدرک معادل‌سازی موقت خود را دریافت کرده باشید.

۶. در مرحله ششم، شما می‌بایست درخواست اجازه کار خود را ارائه بدهید. البته این مرحله رایگان نیست و نیاز به پرداخت مقداری پول می‌باشد.

۷. اگر در یک حوزه خاص از پزشکی تخصص دارید، در مرحله آخر و پس معادل‌سازی مدارک خود، می‌توانید درخواست بررسی و معادل‌سازی تخصص خود را نیز به دانمارک ارائه دهید. توجه داشته باشید که این مرحله را تنها در صورتی می‌توانید انجام دهید که مدارک عمومی پزشکی و دندانپزشکی خود را دریافت کرده باشید. هزینه درخواست این کار، چیزی حدود ۴۰۰۰ کرون دانمارک می‌باشد.

سؤالات متداول در مورد شرایط مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک

در این قسمت می‌خواهیم به برخی سؤالات متداول که درزمینهٔ مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کاری دندانپزشکی وجود دارند، پاسخ دهیم.

سؤال شماره ۱: آیا هر کسی که درخواست ویزای کاری دانمارک را بدهد، به طور ۱۰۰% مورد پذیرش واقع می‌شود؟

پاسخ: خیر! به‌هیچ‌عنوان در امر مهاجرت، چیزی به نام ۱۰۰% وجود ندارد. مهم نیست کدام‌یک از روش‌های مهاجرت را انتخاب می‌کنید. درهرصورت، این احتمال وجود دارد که بنابردلایلی، موردپذیرش آن کشور خارجی واقع نشوید. بنابراین، حتی اگر واجد شرایط باشید نیز امکان دارد به خاطر یک دلیل ساده، ویزای شما صادر نشود.

سؤال شماره ۲: چه قدر طول می‌کشد تا مدارک را از ایران ارسال کنیم و نتیجه کار مشخص شود؟

پاسخ: نمی‌توان جواب قطعی و دقیقی به این سؤال داد. همه‌چیز بستگی به شرایط فرد دندان‌پزشک دارد. گاهی اوقات ممکن است آن‌قدر امتیازات و ویژگی‌های خوبی داشته باشید که ویزایتان ۶ ماهه برسد. گاهی اوقات هم ممکن است شرایط شما دارای مسائل و چالش‌هایی باشد که بررسی و تائید آن، حتی ۱۸ ماه به طول بیانجامد. اما به طور میانگین، روند ارسال مدارک و پذیرش توسط دانمارک، چیزی حدود ۹ الی ۱۲ ماه طول می‌کشد.

سؤال شماره ۳: شرایط دریافت اقامت دائمی دانمارک چیست؟

پاسخ: این سؤال، یکی از پرتکرارترین سؤالات میان کاربران می‌باشد. شما برای اینکه بتوانید اقامت دائمی دانمارک را بگیرید، می‌بایست به زبان رسمی این کشور، یعنی زبان دانمارکی، تسلط کافی داشته باشید. علاوه بر آن، می‌بایست اثبات کنید که در ماه، درآمد بالای ۳۸۰۰ یورو دارید. اگر این دو مورد را داشته باشید، می‌توانید درخواست اقامت دائم بدهید. البته، فراموش نکنید که برای ثبت درخواست پاسپورت دانمارک، می‌بایست بین ۵ الی ۸ سال در این کشور زندگی کرده باشید. به‌زودی در مقاله‌ای جامع، در مورد شرایط گرفتن پاسپورت دانمارک صحبت خواهیم کرد.

سؤال شماره ۴: آیا نیاز است یادگیری زبان دانمارکی را از همین ایران شروع کنیم و مدرک آن را قبل از مهاجرت بگیریم؟

پاسخ: خیر، نیازی به این کار نیست. چرا که به‌محض ورود به دانمارک، می‌توانید در دوره‌های آموزشی زبان دانمارکی شرکت کنید و پس از حدود ۱ الی ۳ سال، مدرک زبان خود را دریافت کنید. اما، شرکت در کلاس‌های زبان دانمارکی در ایران و اخذ مدرک زبان دانمارکی نیز مانعی ندارد و اگر بتوانید این کار را انجام دهید، کار خودتان راحت‌تر می‌شود و خیلی سریع‌تر می‌توانید به‌عنوان دندان‌پزشک، فعالیت خود را در دانمارک آغاز کنید.

سؤال شماره ۵: آیا می‌توانیم پاسپورت دانمارک را خریداری کنیم؟

پاسخ: خیر، در حال حاضر امکان خرید پاسپورت دانمارک وجود ندارد و کلیه مؤسسات و یا سایت‌هایی که ادعا می‌کنند با روش‌های خاص می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، کلاه‌بردار هستند.

سؤال شماره ۶: آیا می‌توان به طور دقیق هزینه‌های زندگی در دانمارک را به مدت یک سال مشخص نمود؟

پاسخ: خیر، پاسخ قطعی به همچین سؤالی، به‌هیچ‌عنوان توجیه منطقی ندارد. چرا که سبک زندگی در خانواده‌های مختلف، متفاوت می‌باشد. از این مورد هم که بگذریم، شما ابتدا باید مشخص کنید که اعضای خانواده‌تان چند نفر هستند. حتی این مورد هم کافی نیست. مسلماً هزینه‌های یک کودک ۵ ساله با یک فرد ۳۰ ساله زمین تا آسمان فرق می‌کند. بنابراین باید دقیقاً مشخصات اعضای خانواده‌تان را ارائه دهید تا شاید آن‌وقت بتوان به‌صورت حدودی، هزینه‌های زندگی‌تان در دانمارک را تخمین زد.

سؤال شماره ۷: کشور دانمارک از لحاظ امنیت در چه سطحی قرار دارد؟

پاسخ: در رابطه با امنیت، خیالتان راحت باشد! زیرا دانمارک، یکی از امن‌ترین کشورهای جهان می‌باشد.

در این مقاله به صورت جامع و کامل، شرایط و مراحل مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک را توضیح دادیم. به طور کامل، در مورد دلیل انتخاب دانمارک برای مهاجرت دندان‌پزشکان، اهمیت داشتن مدرک زبان دانمارکی و شرایط و مراحل اخذ ویزای دانمارک برای دندان‌پزشکان صحبت کردیم.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت به دانمارک و انواع آن کسب کنید، می‌توانید مقاله جامع ما با عنوان مهاجرت به دانمارک را مطالعه کنید.

در ضمن، اگر هنوز تخصص دندانپزشکی خود را نگرفته‌اید و قصد ادامه تحصیل دارید، می‌توانید از طریق روش اخذ ویزای تحصیلی نیز به دانمارک مهاجرت کنید.

در صورت وجود هرگونه سؤال و ابهام در مورد مهاجرت دندان‌پزشکان به دانمارک، می‌توانید با موسسه حقوقی رهپویان تماس بگیرید تا کارشناسان ما با بررسی دقیق شرایط شما، به طور کامل راهنمایی‌تان کنند. در ضمن، از طریق کامنت ها نیز می‌توانید سؤالات خود را از ما بپرسید. حتماً پاسخ خواهیم داد!

۲ نظرات
  1. آرتا یکتا می گوید

    سلام و عرض ادب.من دندانپزشک هستم .بدون وکیل مدارکم رو ارسال کردم.وتأییدیه ارسال مدارکم رو تو آگوست ۲۰۱۹ دریافت کردم .ولی با اینکه حدود ۲۴ ماه از این تاریخ میگذره،هنوز جوابی برام نیومده .لطفأ راهنمایم کنید.سپاسگزارم

    1. وکیل مهاجرتی رهپویان مهاجر می گوید

      سلام و روزتون به خیر
      می‌تونید خودتون مستقیما به سفارت ایمیل بزنید و پیگیری کنید. در دوره‌ی کرونا، تاخیر ۲۴ ماهه چندان هم عجیب و زیاد نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.