مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا و شرایط آن

0

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا یکی از رایج ترین موضوعاتی است که در سال های اخیر برای مهاجران استرالیایی مطرح شده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط موجود برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا بپردازیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با کشور استرالیا

اگر قصد دارید به عنوان یک دندانپزشک به کشور استرالیا مهاجرت کنید، لازم است تا با بررسی شرایط مهاجرت دندانپزشکان به این کشور آشنا شده و آن ها را به خوبی بدانید. در این زمینه، ابتدا لازم است تا این کشور را به خوب بشناسید.

کشور استرالیا یکی از کشورهای منحصر به فرد و فوق العاده جذاب است که دارای فرهنگ عالی و متمدنانه، جمعیت مناسب، آب و هوای بسیار خوب و متعدل، جغرافیای عالی و تاریخ کهن می باشد. استرالیا کشوری است که از لحاظ وجود فرهنگ های مختلف دارای گستردگی و تنوع بالایی است. از این رو مهاجرانی که از کشورهای مختلف قصد سفر به استرالیا را دارند، می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

مساحت این کشور چیزی بالغ بر 7 میلیون کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن حدود 24 میلیون نفر می باشد. پرجمعیت ترین و معروف ترین شهرهای استرالیا، شهرهای سیدنی و ملبورن بوده اغلب جمعیت مردم استرالیا در سواحل این دو شهر متمرکز شده اند. این کشور از نظر آب و هوا بسیار عالی بوده و اکثر ایالت های آن دارای آب و هوای معتدلی هستند. بارش برف و باران در ماه های سرد و زمستانی استرالیا بسیار زیاد بوده و مناطق شمالی آن از دمای هوای بیشتری نسبت به مناطق جنوبی برخوردار هستند. شرایط کلی استرالیا از این کشور یک مقصد عالی برای مهاجران ساخته و افراد زیادی به صورت سالانه به این کشور مهاجرت می کنند. در ادامه به بررسی موضوع مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا خواهیم پرداخت.

ارزیابی دندانپزشکان در استرالیا به چه شکلی انجام می شود؟

یکی از نکات مهمی که در زمینه با مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا مطرح است، روش ارزیابی آن ها برای مهاجرت است. هدف از این کار، بررسی صلاحیت فرد مهاجر به منظور زندگی و کار در استرالیا می باشد. مراحل این ارزیابی معمولا شامل ۳ قسمت است:

تست مهارت زبان انگلیسی

واضح است مهارت کامل بر زبان انگلیسی برای مشغول شدن به حرفه دندانپزشکی در استرالیا یکی از شرایط مهم و اصلی می باشد. این یعنی اگر شما مهارت کافی در مکالمات انگلیسی ندارید، همین ابتدای کار قید مهاجرت به این کشور را بزنید. در تست مهارت زبان انگلیسی، مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی در شما ارزیابی شده و انجام مراحل این تست حدود سه ساعت و نیم طول می کشد. عدم دریافت نمره قبولی در این آزمون به منزله عدم پذیرش شما در کشور استرالیا است.

تست و آزمون مقدماتی

این آزمون که در مرحله بعدی از شما گرفته می شود، یک آزمون مقدماتی ساده است که شامل تعدادی سوال چندگزینه ای و سوالات پاسخ کوتاه می باشد. در این مرحله چیزی شبیه به کنکور در انتظار شماست. بدیهی است کسب نمره قبولی در این آزمون برای رسیدن به اقامت کشور استرالیا و کار در این کشور لازم است.

بررسی نهایی و مصاحبه بالینی با دندانپزشک متقاضی

در مرحله آخر، با فرد متقاضی مصاحبه حضوری انجام شده و شرایط وی بررسی می شود. این مرحله آخرین مرحله از پذیرش و مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا می باشد.

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا یک سری شرط وجود دارد که فرد متقاضی باید از آن ها برخوردار باشد. در این قسمت به بررسی شرایط مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا اشاره کردیم.

سن و سال فرد متقاضی

طبیعی است کشوری پیشرفته مثل استرالیا به دنبال افرادی باشد که سن و سال کمتری داشته و با تخصص خود می توانند سال ها در این کشور فعالیت کنند. از این رو هرچقدر جوان تر باشید، امتیاز و ارجعیت بیشتری در مهاجرت به استرالیا خواهید داشت. شایان ذکر است سن متقاضی مهاجرت به استرالیا باید کمتر از 45 سال باشد. افراد با سنین بالاتر شرایط موردنیاز برای دریافت ویزای این کشور را دارا نمی باشند.

مدرک تحصیلی معتبر و قانونی

کلیه دندانپزشکانی که در خارج از استرالیا تحصیل کرده و هم اکنون قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند، بایستی از سازمان نظام پزشکی استرالیا تأییدیه مدارک خود را دریافت کنند. تائید مدارک تحصیلی پروسه ای است که سه مرحله داشته و فرد متقاضی باید تمام آن ها را به درستی و به طور کامل پشت سر بگذارد.

نداشتن سوء پیشینه کیفری و قضایی

به طور کلی برای مهاجرت به استرالیا و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، بایستی گواهی عدم سوء پیشینه را از مراکز مربوطه دریافت کرده باشید. اگر شما سابقه به زندان افتادن دارید، باید با طی مراحل قانونی وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش خود را در این کشور جویا شوید.

تسلط کامل بر زبان انگلیسی

نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

حقوق ماما در عمان

نوشته های مرتبط

رشته مشاوره در خارج از کشور

حقوق ماما در عمان

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا همان آیلتس با نمره 7 و یا بالاتر برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا الزامی است.

سلامت کامل از نظر جسم و روانی

کلیه دندانپزشک هایی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند، بایستی از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار باشند. از این رو این افراد قبل از دریافت ویزا و اقامت در این کشور آزمایش های پزشکی مثل آزمایش خون، عکس برداری و … را نزد پزشکان مشخصی انجام می دهند و اگر نتایج بدست آمده قابل استناد و صحیح بود، این افراد می توانند برای دریافت ویزا و طی مراحل بعدی اقدام کنند.

بررسی سوابق کاری

تمامی افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا برای انجام شغل دندانپزشکی را دارند، بایستی مدارک کاری مبتنی بر سوابق کاری شان را در طی سال های گذشته ارائه کنند. این سابقه کاری مدارکی مثل گواهی اشتغال به کار، قراردادهای کاری، سوابق بیمه و آخرین فیش حقوقی را شامل می شود.

امضای تعهدنامه وفاداری به استرالیا

کلیه دندانپزشکانی که قصد کار و زندگی در استرالیا را دارند، بایستی با تائید قوانین جاری استرالیا، فرم مخصوصی را امضا و تایید کنند که در آن مواردی مثل رعایت قانون، وفاداری به کشور، تعهد شغلی و مواردی از این دست طی شده است. امضای این تعهدنامه باعث می شود مسئولیت تمام رفتارهایی که بر خلاف این تعهدنامه کرده اید کاملا بر عهده خودتان باشد.

کار مازاد و زبان مادری

دو مورد جالب در مواردی که روی مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا موثر است وجود دارد و آن هم کار مازاد و زبان مادری می باشد. به طوری که اگر بیش از حداقل میزان کار موردنیاز برای مهاجرت به استرالیا کار کرده باشید و یا اگر زبان مادری شما جزو زبان های تمدن های برتر تاریخ باشد، امتیاز ویژه ای به شما تعلق می گیرد. جالب است بدانید زبان فارسی جزو این زبان ها می باشد.

شرایط همسر

اگر همسر شما دارای شغلی باشد که در لیست مشاغل لازم برای کشور استرالیا قرار دارد، یک امتیاز ویژه برای شما محسوب می شود. بدین ترتیب همسر شما می تواند با دریافت تأییدیه های لازم و کسب مدرک آیلتس، به همراه شما در این کشور ساکن شود.

سوابق تحصیلی و کاری در استرالیا

یکی از موارد مهم دیگر که در مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا در نظر گرفته می شود، سابقه کار آن ها در استرالیا است. به طوری که اگر شما حداقل یک سال در چهار سال گذشته در این کشور دارای سابقه کار و فعالیت بوده اید، از امتیازه ویژه ای برخوردار خواهید شد. همچنین اگر در دو سال گذشته مدرک تحصیلی دانشگاهی در دانشگاه های استرالیا دریافت کرده و یا در نواحی روستایی و دورافتاده این کشور مشغول به انجام شغل خود و یا تحصیل بوده اید هم امتیازات خاصی را به شما اضافه می کند.

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

دندانپزشکی در استرالیا و مدارک لازم برای پذیرش

برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا نیاز است تا مدارکی را ارائه کنید. به طور کلی مدارک لازم برای کار در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های استرالیا به شرح زیر است:

مدارک تحصیلی معتبر در رشته دندانپزشکی و مطابقت آن با قوانین آموزشی استرالیا

ارائه گذرنامه معتبر و ترجمه آن به مراجع قانونی

ارائه عکس، مدرک زبان انگلیسی و تکمیل فرم های مورد نیاز

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و قضایی

و موارد دیگری که ممکن است برای افراد با شرایط ویژه لازم باشد.

جمع بندی نهایی

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصدی است که برای مهاجرت دندانپزشکان مطرح می شود. پزشکان و دندانپزشکانی که در خارج از کشور استرالیا آموزش می بینند می توانند با رعایت یک سری نکات و قبولی در آزمون های مخصوص مهاجرت، به این کشور سفر کرده و ادامه مسیر شغل و زندگی شان را در استرالیا دنبال کنند.

طبق آخرین آمار بدست آمده، مهاجران از بیش از ۱۲۰ کشور دنیا به استرالیا مهاجرت می کنند که طیف وسیعی از آن ها را پزشکان و دندانپزشکان تشکیل می دهند. جالب است بدانید تخصص دندانپزشکی در استرالیا به قدری مهاجر پذیر است که در حال حاضر از بین هر 4 دندانپزشک این کشور، حداقل یکی از آن ها مهاجر است.

همین موضوع باعث شده مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا در سال های گذشته به شدت افزایش یابد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد انجام این کار را دارید، لازم است تا با بررسی تمام ابعاد مهاجرت به استرالیا، وضعیت این کشور را به خوبی زیر نظر بگیرید. ما در این مقاله ابتدا به معرفی کشور استرالیا پرداخته و در ادامه با بیان موارد موردنیاز برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا، افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با شرایط مورد نیاز آشنا کردیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شود. سوالات و نظرات خود را از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.